عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 95
نویسنده : admin

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که  زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .
ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین
ژل رویال ماده اولیه برای تغذیه ی تخم و نوزاد و همینطور اصلی ترین ماده ی غذایی برای ملکه می باشد . لاروی که از این ماده ی غذایی تغذیه می کند در عرض پنج روز وزن اولیه اش 1250 بار افزایش می یابد و این میزان رشد بسیار قابل توجه می باشد . با ادامه ی تغذیه از این ژل از زنبور عادی به ملکه تبدیل می شود . این ماده به اکسیر جوانی معروف است و که ماده ای بسیار مقوی و انرژی زا  و پر پروتئین است .
معمولا لارو ها در سه روز اول زندگی از این ماده تغذیه می کنند ، اما این برنامه ی غذایی از روز چهارم عوض می شود و به مخلوطی از عسل و گرده ارتقا می یابد اما ملکه تا آخر عمر از این ژل استفاده می کند . این تفاوت تغذیه در زنبور ملکه و کارگر باعث تفاوت های بارزی در آن ها می شود . از جمله ؛
ساختمان بدن : زنبور ملکه اندام تناسلی دارد اما زنبور های کارگر اندام هایی مانند کیسه های جمع آوری گرده ، غده های غذایی نوزادان و غدد موم سازی می باشند .
دوره تکامل : دوره ی شفیرگی زنبور ملکه در 16 روز اتفاق می افتد ولی این مرحله در زنبور کارگر در 21 روز طی می شود .
طول عمر : زنبور ملکه حداقل تا 5 سال و زنبور کارگر 45 تا 60 روز زندگی می کند .
ظاهر و رفتار : ملکه می تواند 2000 تخم در روز بگذارد . او با پخش بوی خود در فضای کندو ، زنبوران کارگر را عقیم می کند . از نظر جسمی ملکه بسیار بزرگ تر از زنبور کارگر است .
خصوصیات فیزیکی ژل رویال
ژل رویال یک ماده ی یک نواخت با حالت خمیری و تقریبا مایع است که رنگ آن سفید مایل به زرد یا بژ بوده و بوی تند اسید فنولیک دارد . ژل رویال ترش و تند است ، به همین دلیل بعضی افراد از خوردن آن اجتناب می کنند . چسبندگی آن برحسب مقدار آب موجود و طول عمر آن تغییر می کند و به تدریج چسبناک تر می شود .
برخی ذرات باقی مانده در ژل رویال علامت خالص بودن آن است ، به عنوان مثال می توان به وجود پوست لارو اشاره کرد . تکه های موم نیز کم و بیش وجود دارند ، ولی وجود آن ها بیشتر به روش جمع آوری بستگی دارد .
ترکیبات شیمیایی ژل رویال 
ژل رویال تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص است و خصوصیات ضد میکروبی این ماده هم باعث می شود برای بدن بسیار مفید باشد . ژل رویال از نسبت های مختلف قند ها ، چربی ها ، پروتئین ها ،  پانتوتنیک ، گاماگلبولین ( عامل افزایش مقاومت در مقابل ویروس ها و باکتری ها ) ، اسید نوکلئیک شبیه به DNA و RNA ، کلسترول ، بیوپترین و نئوپترین تشکیل یافته است . این ماده غنی از هورمون هایی با طیف گسترده ای از اثرات سودمند است . همچنین محتوی 15 درصد اسید اسپارتیک بوده که یک ماده ی ضروری برای رشد بافت ها ، عضلات و بازسازی سلول ها می باشد . اسید های آمینه ، شکل دهنده ی عناصر شیمیایی بسیار اساسی برای بدن ما بوده و برای رشد و توانایی مبارزه با عفونت ها و بیماری ها ضروری هستند . در بسیاری از شرایط بدن ما توانایی ساخت اسید های آمینه را نداشته و ما آن ها را از طریق خوردن غذا ها به دست می آوریم . با توجه به اهمیت اسید های آمینه و وجود مقادیر بسیار زیاد آن ها در ژله رویال ، اهمیت این ماده ی غذایی با ارزش برای بدن بیش از پیش آشکار می شود .
تولید و نگهداری ژل رویال
تولید این محصول یک کار تخصصی بوده و نیاز به آموزش حرفه ای دارد . از آنجا که ژل رویال غنی از آنزیم ها و هورمون هاست می بایست از تماس آن با نور و اکسیژن و هوا جلوگیری نمود تا واکنش ندهد . همچنین باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد .
خواص ژله رویال
برخی خواص مهم این ماده غذایی ارزشمند عبارتند از :
-مصرف ژله رویال در دوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی نوزادان بسیار موثر است .
- در درمان نازایی و مشکلات بارداری می توان از ژل رویال به عنوان دارو استفاده کرد .
-مصرف مرتب ژل رویال در مبتلایان به بیماری صرع ( قش ) موجب کاهش تعداد و شدت حملات و حتی عدم بروز حملات صرع به مدت چند ماه می شود .
-استفاده ی منظم و مستمر ژل رویال برای مبتلایان به دیابت ، علاوه بر کاهش قند خون به دلیل اثرات شبه انسولین آن ، بر کبد نیز اثرات مثبتی خواهد گذاشت .
- از آن جا که ژل رویال منبعی غنی از استیل کولین و فسفولیپید به شمار می رود ، در درمان بیماری های عصبی نظیر آلزایمر ، ام.اس ، فراموشی و پارکینسون نقش بسزایی را ایفا می کند . ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از هورمون های طبیعی ، مواد معدنی ، ویتامین های ب کمپلکس ، اسید فولیک و بعضی اسید های چرب علاوه بر اثرات مثبت بروی مغز و سیستم عصبی در کاهش درد های میگرن ، درمان افسردگی ، کاهش استرس و بی خوابی های شبانه  و همچنین باعث بهبود ضعف اعصاب ، اختلالات روانی ، هیجان زیاد و جلوگیری از اثرات سو روانپزشکی می شود .
- ژل رویال در مقابله با سرطان ، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و همچنین مانع از تشکیل و پیشروی تومور می شود . طی آزمایش های متوالی ثابت شده است که ژل رویال در بیماران تحت شیمی درمانی اثرات مفیدی از جمله حفاظت از کبد و کلیه ها دارد .
-  طبق نتایج حاصل از آزمایش هایی که در کشور بلغارستان بروی 125 نفر انجام شد ، مصرف ژل رویال برای بیماران مبتلا به آرتروز به طرز چشمگیری بهبود دهنده بوده است . همچنین در درمان و پیشگیری از روماتیسم و تنگی نفس اثرات مفیدی داشته است .
- ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر زیادی استیل کولین با کاستن رسوب کلسترول در دیواره ی رگ ها ، مانع از سخت شدن دیواره ی رگ ها و سکته می شود .
-ژل رویال به دلیل کلاژن بسیاری که دارد موجب باعث استحکام پوست می شود و به همین سبب در قاره های اروپا ، آمریکا ، استرالیا و آفریقا بیشترین استفاده از ژل رویال در لوازم آرایشی و دارو های پوستی است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد . همچنین در پماد ها و کرم های سوختگی به کار می رود . از آنجا که درصد کمی از ژل رویال در این فراورده ها به کار برده می شود اما احتمال فساد آن وجود دارد به همین سبب این فراورده ها باید در یخچال نگهداری شوند .
- انرژی زا ی عالی برای ورزشکاران یا افرادی که کار زیادی انجام می دهند
-کاهش مشکلات دوران یائسگی برای بانوان
- عملکرد شبه تستوسترون و جبران کمبود ترشح آن در آقایان
-حفظ تعادل هورمونی بدن
-افزایش نیروی جنسی
-تنظیم فعالیت غده تیروئید
میزان استفاده از ژل رویال
مصرف این ماده بهتر است بر حسب وزن انسان باشد ، به طوری که مقدار یک میلی گرم ژل رویال خالص برای یک کیلو گرم وزن در هر وعده توصیه شده است . می توان ژل رویال را زیر زبان گذاشت تا به سرعت توسط مخاط های زیر زبانی جذب شده و و بدون گذاشتن از روده وارد خون می شود .
کودکان بالای یک سال مقدار 20 تا 30 میلی گرم به صورت خالص زیر زبانی ، مخلوط با عسل یا آب عسل و یا مخلوط با آب میوه می توانند مصرف کنند .
بزرگسالان بسته به وزن می توانند بین 50 تا 100 میلی گرم ژل رویال در سه وعده و قبل از وعده های غذایی مصرف کنند .
روش های مصرف ژل رویال
-محلوط ژل رویال و عسل طبیعی : مخلوط آن یک الی یک و نیم ساعت قابل نگهداری است . می توانید هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از این مخلوط را زیر زبان قرار دهید .
-مخلوط ژل رویال با ماست
-کپسول و امپول : عرضه ژل رویال به شکل کپسول و یا آمپول های خوراکی در بازار های اروپایی و آمریکا متداول است . ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل یا خالص عرضه می شود .
-ژل رویال در برخی کرم ها و ماسک های پوستی
منبع : asalaramas.com

تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 90
نویسنده : admin

دنسازی به انجام یکسری تمرینات بدنی با وسیله و دستگاههای گوناگون به طُرُق مختلف اطلاق می‌شود که با کمک تغذیة اصولی و علمی، آمادگی‌های جسمانی فرد را رشد داده و تاثیرات بسیار مطلوبی بر توانایی‌های بدنی فرد بر جا می‌گذارد. لازم بذکر است که این افزایش آمادگی‌های جسمانی، هم قدرتی و هم استقامتی می‌باشد.بر اثر انجام تمرینات بدنسازی به بهترین شکل، حالتی در بدن ایجاد می‌شود که علاوه بر افزایش قدرت و توانایی‌های بدنی، نمای ظاهری بدن به صورتی موزون و متناسب در می‌آید که از آن با عنوان زیبایی اندام یاد می‌شود. عبارت دیگری که برای این فعالیت استفاده می‌شود پرورشِ اندام است که در هنگام استفاده از این کلمه معمولاً منظور افزایش حجم عضلانی و کاهش همزمان چربی برای فرمگیری بهتر بدن است. اکثر ورزشکاران، بدنسازی را به عنوان جزء مکمل به ورزش اضافه می‌کنند تا رشد عضلات مورد استفاده را بهبود ببخشد. به طور مثال، یک شناگر با تمرکز روی عضلات زیربغل خود می‌تواند در مدت کوتاهتری قدرت این عضلات و در نتیجه سرعت خود در شنای قورباغه را بهبود ببخشد.


ابزار و لوازم بدنسازی:


ابزار و وسایل بسیاری برای پرورش هر گروه از عضلات وجود دارند. در گذشته فنر، کش، وزنه (با اشکال مختلف) و میله مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما امروزه بدلیل اینکه بعضی از این وسایل به طور دقیق عمل نمی‌کنند (مثل فنر) و در هنگام استفاده سنگین از آنها ممکن است خطرناک باشند، تمامی وسایل به نوعی تبدیل به دستگاههایی شده‌اند که با وزنه کار می‌کنند. از وسایل رایج در بدنسازی دمبل، میله (یا باربل و یا میله بارفیکس) و وسایل سیمی هستند.


شیوه های تمرینی:


مهمترین عنصر در بدنسازی برنامه ریزی است. برنامه ریزی غذایی، با افزایش میزان کالری (و یا در صورت لزوم با کاهش کالری) و پروتئین و ویتامین ها، مواد اولیه لازم را به بدن میرساند. در این مرحله از بدنسازی استفاده از مکملهای غذایی بسیار رایج است. در مرحله دوم، یک برنامه ورزشی منظم، برروی عضله فشار مورد نظر را ایجاد می‌کند. به مرور زمان توانایی عضله بیشتر می‌شود، اما از طرف دیگر بدنساز با وزنه‌های بیشتری ورزش را دنبال می‌کند، به این ترتیب یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می‌شود که بدنسازان حرفه‌ای آن را تا ظرفیت نهایی بدن خود پیگیری می‌کنند. چه عواملی باعث بروز تمرین زدگی میشود؟ بسياري از ورزشکاراني که براي پرورش دادن عضلات خود تمرينات سخت و طاقت فرسا را تحمل کرده و در طولاني مدت نيز با صرف هزينه هاي سنگين تمرين با وزنه را با عشق و علاقه ادامه مي دهند، معمولا در خارج از اين طريق امرار معاش کرده و به نان و نوايي هم مي رسند اما در افغانستانکه امرار معاش کردن از طريق تجارت هم گويا ديگر مشکل شده است پرداختن به ورزش و مخصوصا ورزش هاي قدرتي نظير پرورش اندام و وزنه برداري قدرتي همواره هزينه بر بوده و در طولاني مدت نيز بسياري از ورزشکاراني که بنيه مالي قوي نداشته باشند را به زير خط فقر هدايت کرده است. اما با اين وجود ورزشکاران حرفه اي پرورش اندام و يا ورزشکاراني که به طور منظم و مرتب تمرين کرده و در مسابقات کشوري، آسيايي و جهاني نيز شرکت مي کنند معمولا اغلب وقت و انرژي خود را صرف ورزش و استراحت و تغذيه کرده و براي ديگر لذات و ديگر کارهاي روزمره زندگي وقتي نمي توانند اختصاص دهند. عضلات ستبر و بر جسته را نيز مي توان به منزله ميوه هايي دانست که درخت بدن شما آنها را در طول چندين سال تمرين و تغذيه پرورانده و به معرض نمايش گذاشته است. اين ميوه نيز همانند تمامي ميوه هايي که دست تواناي طبيعت آنها را مي پروراند ممکن است دچار آفت شده و صدمه ببيند. يکي از متداول ترين آفاتي که عضلات شما را تهديد کرده و در کمين آنها مي نشيند تمرين زدگي، افراط در تمرين و يا over training است. به اين نکته مهم توجه داشته باشيد که مابين تمرين سنگين و سخت که براي تحريک کردن عضلات براي رشد عضلاني لازم و ضروري است و پديده مضر و مخرب تمرين زدگي، تنها مرز باريکي وجود دارد که باريکي اين مرز گاه از يک تار مو نيز نازک تر مي شود. زماني که فرد بدن خود را با تمرين شديد آشنا کرده و به اصطلاح، تمرين سخت و سنگيني را پشت سر مي گذارد ابدا نمي توان گفت که خطايي از او سر زده است اما در صورتي که اقدامات بعدي تمرين سنگين نظير تغذيه خوب و استراحت کافي را براي بدن مهيا نکند به مرور زمان دچار تمرين زذگي شده و رو به سمت پسرفت حرکت مي کند. زماني که پس از انجام تمرينات سنگين و شديد، بدن را با تغذيه صحيح و استراحت کافي حمايت کنيد، روز به روز شاهد بزرگ شدن و توسعه بافت عضلاني خواهيد شد. بروز پديده آنابوليسم در بدن را مي توان نتيجه برنامه ريزي مناسب تمريني و نتيجه رعايت رژيم غذايي مناسب دانست. اما در صورتي که از اهميت تغذيه و يا استراحت در ورزش هاي قدرتي غافل بوده و همه چيز را در بلند کردن و در جابجا کردن وزنه هاي سنگين و در تمرين هاي طولاني مدت و شديد بدانيد و خلاصه کنيد امکان بروز پديده مخرب و عضله سوز تمرين زدگي نيز چندان دور از ذهن نخواهد بود. از مهم ترين علايم و نشانه هاي بروز اين پديده در بدن ورزشکاران مي توان به احساس خستگي مفرط، افسرگي، اضطراب، اختلالات خواب، اختلالات تمرکز حواس، کم شدن قدرت و ميل **** و احساس درد پايدار در عضلات اشاره کرد. بروز هر يک از اين علايم مي تواند در اثر عوامل ديگري به جز تمرين زدگي نيز در بدن آدمي حادث شود اما در صورتي که اين علايم در طولاني مدت ادامه داشته و در طول 2 هفته از بين نرفته باشد شما بايد به اين مهم توجه داشته باشيد که به احتمال زياد دچار افراط در تمرين و يا دچار تمرين زدگي شده ايد. تمرين زدگي علايم و نشانه هاي زيادي دارد که آنها را مي توان به دو دسته علايم فيزيکي و علايم روحي و رواني تقسيم بندي کرد. از مهم ترين علايم فيزيکي تمرين زدگي همانگونه که اشاره شد مي توان به درد در عضلات، اختلالات خواب و خستگي مفرط اشاره نمود. تمرين زدگي که در بين ورزشکاران افغانها نيز به فراواني ديده مي شود سواي عوارض و علايم فيزيکي و جسمي که دارد مي تواند منجر به بروز ناهنجاري هاي رفتاري، ناهنجاري هاي فيزيولوژيکي و حتي ناراحتي هاي رواني شده و فرد را بيازارد. عصبانيت هاي بي مورد، احساس دلتنگي و نا اميدي، اضطراب، پرخاشگري، بي خوابي و صدها عارضه ديگر را مي توان تنها گوشه اي از عوارض ناراحت کننده عارضه تمرين زدگي دانست. بر خلاف آنچه که عموم تصور مي کنند اصلي ترين دليل بروز تمرين زدگي به علت افراط در تمرين نبوده و به دليل فقر رژيم غذايي ورزشکاران ديده مي شود. در صورتي که شما بدن را با غذاهاي مقوي و با رژيم روزانه غذايي مناسب حمايت کنيد حتي در صورت افراط در تمرين نيز مي توانيد بدن را از گرفتار آمدن در دام تمرين زدگي تا حدود زيادي در امان نگه داريد اما در صورتي که تغذيه شما برطرف کننده نياز بدن شما به انرژي و درشت مغذي ها و ريز مغذي ها نبوده و برنامه غذايي شما نيز به درستي تنظيم نشده باشد حتي با پرداختن به تمرينات عادي و معمول نيز امکان بروز پديده ناراحت کننده و نامطلوب تمرين زدگي در بدن شما قابل پيش بيني است. از بديهي ترين و ابتدايي ترين تاثيرات منفي تغذيه ناکافي و بد در بدن مي توان به از دست رفتن آب بدن و به فقر کالري و فقر کربوهيدرات ها در بدن اشاره کرد. ورزشکاراني که از رژيم هاي غذايي کم کالري و کم کربوهيدرات استفاده مي کنند معمولا در بسياري از موارد از تمرين زدگي رنج برده و علايم و نشانه هاي اين پديده مخرب و نامطلوب را با خود دارند. قند به عنوان اصلي ترين منبع سوخت و انرژي براي عضلات بوده و انرژي لازم براي انجام تمرينات سنگين بدني را براي شما تامين مي کند. حال خود قضاوت کنيد بدن شما با کمبود و فقر قند و با کمبود و فقر انرژي در بدن چگونه مي تواند کنار بيايد؟ در صورتي که قند لازم براي انجام فعاليت هاي شديد بدني را در اختيار بدن قرار نداده و عضلات خود را نيز با فشار شديد تمرين تا سر حد افراط خسته کرده و منابع و ذخاير انرژي آنها را نيز با تمرين هاي طولاني مدت و شديد خالي کنيد، بي برو برگرد و بي ترديد بايد گفت که در طولاني مدت خود را با عارضه تمرين زدگي رو در رو خواهید يافت. مصرف پروتيئن ناکافي، چربي ناکافي و مصرف ويتامين و مواد معدني ناکافي نيز امکان و احتمال ابتلاء شما به عارضه تمرين زدگي را به شدت بالا مي برد. بدن شما براي ساختن بافت هاي جديد عضلاني که شما نيز براي رسيدن به آن تمرين مي کنيد نياز به دريافت مقادير زيادي پروتئين در رژيم روزانه غذايي دارد. حال خود تصور کنيد بدن شما در شرايطي که از يک طرف با کمبود پروتئين روبرو بوده و از طرف ديگر نيز تحت فشار تمرين قرار مي گيرد، آيا براي تامين نياز خود با انرژي چاره اي به جز حمله کردن به بافت هاي عضلاني شما را خواهد داشت؟ مواد معدني و ويتامين ها که در مورد آنها تا حدودي صحبت کرده ايم و در آينده اي نزديک نيز توضيحات کاملي در مورد تک تک آنها را در قالب يک مقاله واحد به خدمت شما تقديم خواهيم نمود در ساخته شدن عضلات و در کنترل واکنش هاي ضروري بدن نقشي انکار ناپذير دارند. با وجود اينکه بدن آدمي حتي در صورتي که مدام با فشار تمرين نيز سر و کار داشته باشد به مقادير بسيار کمي از مواد معدني و ويتامن ها نياز دارد اما در صورتي که بدن را از همين مقاديري که در بسياري از موارد به نظر ورزشکاران کم اهميت نيز جلوه مي کند محروم کنيد؛ اثرات منفي آن به صورت کاهش سرعت رشد و تمرين زدگي و صدها عارضه و علامت ناخوشايند ديگر در بدن ورزشکاران ديده شده و در برخي موارد حاد نيز مي تواند به بروز بيماري هاي خطرناک و کشنده اي که معمولا ناشي از کمبود ويتامين ها و مواد معدني در بدن آدمي ديده مي شود منجر شود. تاثير محيط بر تمرين زدگي محيطي که در آن تمرين مي کنيد و يا تغيير محيط نيز مي تواند در به وجود آمدن و يا در پيشگيري از بروز تمرين زدگي موثر واقع شود. ورزشکاراني که براي شرکت کردن در مسابقات و رقابت ها مدام در سفر بوده و به دليل نداشتن امکانات مالي مناسب نيز با تکسی ، بایسکل و یا ملی بس سفر مي کنند در صورتي که از استرس وخستگی ناگزير فصول رقابت ها نيز بي بهره نباشند به شدت در معرض خطر تمرين زدگي قرار گرفته و حتي در صورت کافي بودن تغذيه و در صورت مناسب بودن شدت تمرين نيز مستعد ابتلا به عارضه تمرين زدگي مي شوند. تغيير آب و هوا و تغيير محيط تمرين نيز همانند سفرهاي طولاني مدت و خسته کننده مي تواند بر بدن آدمي تاثير منفي گذاشته و وي را مبتلا به عارضه تمرين زدگي کرده و يا او را در معرض اين خطر قرار دهد. در صورتي که استرس و مشکلات ويزا و يا اعزام شدن و يا نشدن تيم و مشکلات مالي و ترس از مثبت شدن دوپينگ و صدها نگراني ديگر را به تغييرات آب و هوا و ... اضافه کنيم به راحتي به اين نکته نگران کننده مي رسيم که ورزشکاران رشته هاي قدرتي و مخصوصا ورزشکاران کشورهاي جهان سوم نظير افغانستان که در آن کمترين توجهي به روان شناسي تيم ها و روان شناسي نفرات نشده و اصولا در اين قبيل موارد گوشي به حرفي بدهکار نبوده و تمام فشارها و استرس هاي مالي و رواني نيز بر دوش خود ورزشکار شرکت کننده در رقابت ها نهاده مي شود، به شدت در معرض خطر ابتلا به عارضه تمرين زدگي قرار دارند. همانگونه که پيشتر نيز اشاره شد عارضه تمرين زدگي بر خلاف آنچه که از نام آن بر مي آيد در بسياري از موارد به جاي اينکه در نتيجه افراط در تمرين در بدن ورزشکاران حادث شود در اثر ناکافي بودن غذاي مصرفي در طول روز، در نتيجه استرس سفر و يا ديگر عواملي که به گوشه اي از آنها اشاره کرديم در بدن ورزشکاران به وجود مي آيد. تشخيص اينکه آيا يک ورزشکار از عارضه تمرين زدگي رنج مي برد يا نه معمولا به اين سادگي و آساني هم ميسر نبوده و نياز به داشتن تخصص و تبحر مربي دارد. بر خلاف آنچه که در بين برخي مربياني افغانی رواج پيدا کرده و همه چيز را به تمرين زدگي ربط مي دهند؛ در برخي موارد دليل رشد ناکافي را بايد در مواردي به غير از تمرين زدگي جستجو کرد. گاه ورزشکاران و مربيان پديده خستگي را با عارضه تمرين زدگي اشتباه گرفته و در تجويز و در هدايت ورزشکاران خود نيز راه به خطا مي روند. خستگي هاي عادي و طبيعي معمولا در طول يک يا دو هفته استراحت از بين مي روند اما در صورتي که خستگي بيش از دو هفته در بدن ورزشکاران ماندگار شده و جا خوش کرده باشد بايد به بروز پديده تمرين زدگي در بدن وي شک کرد. پديده خستگي که ورزشکاران با آن بيگانه نيز نيستند معمولا با استراحت کردن برطرف شده و نياز به تغيير برنامه غذايي و تمريني ندارد. داکتران از طريق تست هاي آزمايشگاهي به بروز پديده تمرين زدگي در بدن ورزشکاران پي مي برند. آنها از طريق اندازه گيري فاکتورهاي خوني و حتي با سنجيدن حداکثر اکسيژن گيري ريه ها نيز امکان بروز اين پديده در بدن ورزشکاران را پيش بيني مي کنند. درمان عارضه تمرين زدگي معمولا با مشکلاتي همراه بوده و ارتباط تنگاتنگي با مدت زمان بروز اين عارضه، شدن عارضه، شدت خستگي عضلاني و رواني فرد و ... دارد. بهترين درمان را مي توان در 3 الي 4 هفته استراحت کامل دانست. ورزشکاران به دليل اينکه در طول يک ماه استراحتي که براي درمان عارضه تمرين زدگي به آنها توصيه مي شود، دچار افت شرايط بدني مي شوند، معمولا از اين توصيه استقبال نکرده و در برخي موارد نيز از به کار بستن آن خودداري مي کنند اما به اين مهم نيز توجه داشته باشيد که هدف ورزشکار واقعي از پرداختن به تمرين، نتيجه مطلوبي است که از آن مي گيرد. در صورتي که عارضه تمرين زدگي را درمان نکنيد و عليرغم بروز اين عارضه در بدن به تمرينات خود ادامه دهيد علاوه بر اينکه حجم و قدرت عضلاني خود را از دست مي دهيد، در طولاني مدت نيز مستعد ابتلا به درد مفاصل، پيري زودرس، مصدوميت و صدها عارضه ديگر خواهيد شد. استراحت را مي توان کامل ترين و مناسب ترين درماني دانست که اغلب داکتران و روان شناسان ورزشي و متخصصين نيز بر آن اتفاق نظر دارند. البته من خود نيز مي دانم که صحبت کردن از روان شناس ورزشي و اظهار فضل کردن در مورد نقش وي در پيشرفت هاي ورزشي ورزشکاران در کشور ما و در شرايط اسف باري که هنوز اين قبيل حرف ها در ورزش حرفه اي ما محلي از اعراب ندارد اندکي پيش از موعد به نظر رسيده و براي گفتن آن دست کم 30 سال صبر لازم است. پرداختن به تمرينات هوازي سبک به صورتي که طول تمرين بين 5 الي 20 دقيقه بوده و در طي تمرين نيز قلب شما حدودا با 140 ضربان در دقيقه بتپد نيز در کم کردن احتمال و امکان ابتلا شما به عارضه تمرين زدگي مفيد خواهد بود. استراحت کردن و خواب طولاني مدت و با کيفيت در طول شب نيز از مهم ترين عواملي است که شما را از خطر ابتلا به عارضه تمرين زدگي در امان نگه مي دارد. خواب بعد از ظهر نيز مي تواند مفيد واقع شود. کساني که عادت به شب بيداري داشته و يا به دليل مشغله کاري زيادي که دارند خواب شان از کيفيت خوبي برخوردار نيست و يا به دليل عاشقي و غيره، شب بيداري را براي خود به عنوان عادت درآورده و در طول خواب کوتاهي هم که دارند، مدام خواب هاي خوب مي بينند! معمولا بيشتر از ديگر ورزشکاران در معرض خطر ابتلا به عارضه تمرين زدگي قرار دارند. برنامه تمريني نامناسب نيز تنها يکي از عوامل متعددي است که ورزشکاران را به عارضه تمرين زدگي مبتلا مي کند. ورزشکاران افغانی معمولا متعاقب بلند پروازي هاي خاصي که در اغلب موارد نيز در اثر مصرف دارو استروئيد و در اثر بروز عوارض رواني اين قبيل داروها نيز در آنها رخ مي دهد در تخمين موقعيت و جايگاه واقعي خود دچار اشتباه شده و متعاقب بروز عوارض رواني استروئيدها که در برخي موارد به صورت خود بزرگ بيني نيز در ورزشکاران ديده مي شود، خود را بزرگ تر و آماده تر از روني کلمن باور کرده و در تنظيم برنامه تمريني خود نيز معمولا از برنامه تمريني خاصي استفاده مي کنند که حتي روني کلمن نيز با ديدن آن و از مشاهده سنگيني آن وحشت مي کند. داشتن تمرين طولاني مدت و بلند کردن وزنه هاي سنگين و غيره در بين ورزشکاران افغانی معمولا مايه افتخار محسوب مي شود. اما اين حقيقت را از ما بشنويد که داشتن تمريني سنگين تر از حد معمول و طولاني تر کردن جلسات تمرين، احتمال و امکان ابتلا فرد به عارضه تمرين زدگي را به شدت بالا مي برد. شما که به صورتي حرفه اي و جدي به ورزش پرورش اندام پرداخته و ورزش هاي قدرتي را پيچيده تر و علمي تر از آني مي دانيد که هر کسي با چند ماه سابقه تمرين و يکي دو بار سابقه قهرماني در مسابقات داخلي و انتخابي مربيگري سر داده و به ارشاد شاگرد بپردازد، بايد در تنظيم برنامه تمريني خود نيز کمال دقت را داشته و حساس ترين امور خود را به دست کساني که تنها براي بهره مند شدن از لذت افاضات ادب و براي کسب درآمد و غيره، خود را مربي جا مي زنند، خودداري کرده و کار را به قول گفتني تنها به کاردان بسپاريد.


پروسه ساخت عضله:


پروسه ساخت عضله و سایر بافت‌های مربوطه (زردپی، غضروف، بافتهای چربی و استخوان) پروسه پیچیده‌است. عضلات به دو حالت کلی برای ساخت تحریک می‌شوند، یکی هورمون‌های موجود در بدن است و دیگری پارگیهای ریز عضله(حاصل از فشار نامتعارف). البته این دو عامل جدا نیستند و به طور مثال، با زخمی شدن بدن، حجم هورمون تستوسترون خون بالا می‌رود که باعث ترمیم سریعتر بدن می‌شود. بدن انسان در مقابل هرکدام از این پدیده‌ها ظرفیت محدودی دارد. آسیبهایی که بدن به موقع (ظرف سه روز) نتواند ترمیم کند، آسیبهای جدی هستند که چرخه بازخوردی مورد نظر را مختل می‌کنند. از طرف دیگر، هورمونها علاوه بر ساخت عضله پروسهای دیگری را هم کنترل می‌کنند که بالا بودن بیش از حد آنها در بدن، ممکن است باعث عوارض جانبی در بدن شود.

 منبع : kankorasan.com


تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 123
نویسنده : admin

بسم الله الرحمن الرحیم

نرم افزار حسابداری چیست

نرم افزار حسابداری چیست ؟  نرم افزار حسابداری یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای موجود است که با نصب آن به راحتی قادر خواهید بود تا تمامی معاملات مالی خود را مدیریت کنید. از نرم افزارهای حسابدار می توانید در تمامی حوزه ها کسب و کاری استفاده کنید. برخی از برنامه ها برای حسابداری برای کسب و کارهای ساده و کوچک  و برخی دیگر برای مدیریت کل امور مالی و فعالیت های بزرگ طراحی شده اند

با این استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توانید از بروز اشتباهات حسابداری جلوگیری  کنید و به راحتی کلیه اموری مالی خود را کنترل و مدیریت کنید. .  

تاریخچه نرم افزار حسابداری

 

به طور دقیق نمی توان گفت که واقعا اولین برنامه حسابداری و مالی را چه کسی نوشته و نام آن چه بوده است. اما به جرات می توان گفت اولین نرم افزار حسابداری نوشته شده در ایران ،در سال1368 نوشته است که فقط ثبت سند حسابداری و دفتر روزنامه و دفتر کل و دفتر تفضیلی و یک تراز آزمایشی 4 ستونی داشت. حجم اين نرم افزار حدودا ۰۹ / ۱ مگابايت بوده و تنها روي يك ديسكت فلاپي جا مي گرفت و به رايگان در اختيار همه قرار داشت اين نرم افزار حدودا ۴ سال بسیار معروف بود و مورد استفاده شركتها، افراد و سازمان ها مختلفی  قرار گرفت بود.

بعد ها افراد حقیقی و حقوقی دیگری هم  وارد عرصه برنامه نویسی حسابداری شده و نرم افزارهای حسابداری جدیدی را تحت سیستم عامل  DOS و ویندوز به بازار ارائه کردند. از آن سال ها تا به امروز نرم افزار های زیادی وارد بازار کار شده اند که هر کدام به نوبه خود مزایا و نواقصی داشته و مشتریان خاص خود را در بازار کار کسب کرده اند .در بین همه این نرم افزار های حسابداری ، نرم افزار حسابداری و مالی یکپارچه پارمیس برای اولین بار در سال 1380 وارد بازار شد و از همان سال های نخست توانست جایگاه خوبی را بین نرم افزارهای دیگر پیدا کرده و به خوبی پاسخگوی نیاز کاربرانش باشد.

 

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

هر نرم افزاری مزایای دارد . نرم افزارهای حسابداری نیز هردکدام به نوبه ی خود مزایای دارد که ما در این بخش فقط به مزایای کلی این نرم افزار اشاره میکنیم.

1- اولین و شاید یکی از مهم ترین دلایلی که موجب استفاده ی گسترده ی مردم از نرم افزارهای حسابداری شد ، افزایش دقت در انجام امور حسابداری بود. نرم افزارهای حسابداری موجب افزایش دقت و کاهش اشتباهات محاسباتی که ممکن است توسط انسان رخ دهد ، می شوند. همان طور که میدانید یک اشتباه کوچک می تواند ، تاثیر زیادی بر نتیجه ی نهایی داشته باشد.نرم افزارهای حسابداری شما را از وجود چنین اشتباهاتی مصون نگه دارد.

2- دومین دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به نرم های حسابداری ، افزایش سرعت محاسبات است. سرعت این محاسبات بسیار بالاتر از انسان است. نرم افزار حسابداری به سازمان ها اجازه می دهد تا کارایی را با معرفی اتوماسیون بهینه سازی کنند. برای مثال، یک کسب و کار باید مالیات فروش را در تمام معاملات خود ثبت کند. نرم افزار حسابداری می تواند به صورت اتوماتیک برای هر ورودی مالیات تعیین شده را اتخاذ کند.

3- با توجه به موارد بالا احتمالا متوجه شده اید که افزایش سرعت و افزایش دقت می تواند موجب افزایش بهره وری و در نتیجه کاهش هزینهارائه انواع گزارش ها

4- نرم افزارهای حسابداری می توانند اطلاعات دقیقی در مورد امور مالی در اختیار شما قرار دهند.  به عنوان مثال فرض کنید یک مدیر مالی شرکت باید یک گزارش از نقدینگی داشته باشد تا دو ساعت دیگر در جلسه ارائه دهد. بسیاری نرم افزارهای حسابداری کاربران را قادر می سازند تا گزارش های متنوع مالی را ، تنها با پر کردن یک فرم و یا کلیک بر روی یک دکمه داشته باشند. این در حالی است که ایجاد چنین گزارشی به صورت دستی می تواند یک فرایند وقت گیر باشد.

5- نرم افزار ها به دلیل طراحی و برنامه نویسی که دارند به محض ورود اطلاعات می توانند گزارش های مالی را در اختیار مدیریت قرار دهندتا در اتخاذ تصمیمات آتی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرند.

 انواع نرم افزارهای حسابداری

نرم افزارهای حسابداری را می توان به چند دسته تخصصی تقسیم کرد:

1-سیستم حسابداری مالی

2-سیستم حسابداری انبار یا انبارداری

3-سیستم خرید و فروش و صدور فاکتور

4-سیستم بانک و صندوق و عملیات چک

5-سیستم حسابداری حقوق و دستمزد

6- نرم افزار محاسبه کارکرد

7- نرم افزار اتوماسیون اداری

8- نرم افزار خرید و فروش

9- نرم افزارهای تخصصی مشاغل

نتیجه گیری

نرم افزار حسابداری یکی از بهترین و کارآمد نرم افزارهای طراحی شده در طول تاریخ است که شما با استفاده از آن ها ی میتوانید به راحتی امور مربوط به حسابداری خود را به آن ها بسپارید . تا بدون هیچ گونه اشتباهی امور محوله را  انجام دهند. قیمت نرم افزارهای حسابداری متنوع است و هر کدام بسته به نوع مزیت و امکاناتی که دارند متفاوت هستند. اگر شما هم نیاز به یک نرم افزار حسابداری ارزان دارید ، بهتر است به سایت (هوشمند نوین) مراجعه فرمایید . در این سایت انواع نرم افزارهای حسابداری با قیمتی بسیار مناسب و پشتیبانی فعالی موجود است.        

 منبع : وب سایت هوشمند نوین

 

 

تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 98
نویسنده : admin

تناسب اندام چیستو اهداف آن کدامند؟
داشتن تناسب اندام چیزی است که تمامی ما آرزوی آن را داریم. اما سوال این است؛ تناسب اندام به چه معنی است؟ اهداف آن چه هستند؟

تناسب اندام به معنای  “مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که افراد با داشتن یا رسیدن به آنها قابلیت انجام فعالیت‌های فیزیکی را به راحتی خواهند داشت”.

این تعریف فراتر از قابلیت دویدن در مسیرهای طولانی و یا بلند کردن وزنه‌های سنگین در باشگاه است. با وجود اهمیت موارد ذکر شده، این ویژگی‌ها تنها یکی از فواید تناسب اندام را شرح می‌دهند. تناسب اندام بسیار فراتر از این موارد است.

با تمام این اوصاف افراد برداشت‌های متفاوتی از تناسب اندام دارند. مانند:

ساخت عضلات
سوزاندن چربی‌ها
افزایش یا کاهش وزن
افزایش قدرت
بهبود کارایی بدن
روی فرم بودن
سلامت بیشتر
و ترکیبی از موارد فوق…

اهداف فوق برای داشتن تناسب اندام اهداف عمومی هستند که افراد آنها را دنبال می‌کنند. با این حال تناسب اندام ۵ مولفه اصلی دارد که آنها را شرح خواهیم داد:

آمادگی قلبی و عروقی:
استقامت قلبی و تنفسی نشان‌دهنده میزان سوختی است که بدن ما می‌تواند در هنگام انجام فعالیت‌های بدنی توسط دستگاه گردش خون و تنفسی عرضه کند. فعالیت‌هایی که این امر را بهبود می‌بخشند عبارتند از شنا کردن، دویدن و دوچرخه‌سواری. مهمترین نکته این است که این فعالیت‌ها را آهسته شروع کرده و به تدریج شدت آنها را بیشتر کنید. ورزش کردن با تقویت عضلات قلب و در نتیجه پمپاژ خون بیشتر در هر بار تپش قلب باعث بهبود دستگاه قلب و عروق می‌شود.

قدرت عضلانی:
قدرت عضلانی یعنی ” قابلیت اعمال نیرو در هنگام فعالیت”.

به طور معمول اگر عضله‌ای به طور مداوم و منظم کار کند قوی‌تر خواهد شد. راه‌های زیادی برای قوی کردن عضلات وجود دارند. با این حال هرگونه فعالیتی که عضله‌ای را تا زمان خسته شدنش تحت فشار قرار دهد، در طول زمان باعث قوی شدن آن می‌گردد.

استقامت عضلانی:
در کنار قدرت عضلانی، داشتن تناسب اندام استقامت عضلات را نیز شامل می‌شود؛ استقامت عضلات به معنی قابلیت اعمال نیرو بدون خسته شدن عضلات است.

همانطور که اشاره شد، ورزش کردن به طور مکرر باعث رشد و تقویت عضلات می‌شود. با این حال، ورزش استقامتی حتماً شامل رشد و بزرگ شدن عضلات نیست. زیرا در این نوع فعالیت‌، بدن بیشتر بر روی دستگاه قلب و عروق تمرکز کرده و از رسیدن اکسیژن و خون به عضله مورد نظر برای عمل در سطح مورد انتظار اطمینان می‌یابد.

شاخص ترکیب بدن:
بدن هر فرد ترکیبی از عضلات، استخوان‌ها، آب و چربی است. ممکن است دو نفر وزن یکسان داشته باشند، ولی نسبت هر کدام از مولفه‌های ترکیب بدن آنها با هم متفاوت باشد. عضلات وزن بیشتری نسبت به چربی‌ها دارند. در حقیقت، هرچه بدن چربی کمتری داشته باشد بهتر است.

انعطاف‌پذیری:
انعطاف‌پذیری به معنی قابلیت حرکت بیشتر در طول یک مفصل است. انعطاف‌پذیری بسیار مهم است، زیرا قابلیت نرم انجام دادن حرکات را به فرد داده و از مصدومیت‌ها پیشگیری می‌کند.

انعطاف‌پذیری از طریق فعالیت‌های مختلف که همگی بر بسط و کشش مفاصل، لیگامنت‌ها و تاندون‌ها موثر هستند افزایش می‌یابد. برای افزایش انعطاف روش‌های زیادی وجود دارند. ساده‌ترین و موثرترین آنها انجام حرکات کششی به صورت روزانه می‌باشد. با این حال همان گونه که ذکر شد، تناسب اندام برای هر فرد به طور عمومی در راستای هدفی خاص مورد توجه قرار دارد. 

 منبع : mosbatesabz.com


تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 102
نویسنده : admin

افراد چاق همیشه به دنبال راهکاری برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می باشند برای رسیدن به این هدف تنها نخوردن و رژیم غذایی کافی نیست و باید برای لاغری سالم نکات مهم دیگری را رعایت کنید.
چطور سالم لاغر شوید و وزن کم کنید تا به تناسب اندام برسید؟
لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد . اگر تناسب اندام برای شما نیز مانند یک آرزو است با بهترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید. مثل همیشه قبل از آغاز بحث لاغری این سوال را باید پرسید که آیا مشکل کاهش وزن دارید؟ آیا می خواهید سریع تر وزن کم کنید؟تناسب اندام

به جای درستی برای کاهش وزن آمده اید ؛ واقعیت غم انگیز این است که افراد وقت زیادی را صرف رژیم های گوناگون می کنند که در نهایت نتیجه مورد دلخواه را هم نمی گیرند بنابراین به فاکتورهایی که در این بخش از تناسب اندام نمناک اشاره می کنیم دقت کنید تا به هدف خود برسید پس به تنظیم هورمون های خود توجه کنید اگر هورمون انسولین تان کاهش یابد کاهش وزن آسان تری خواهید داشت.

تناسب اندام

چگونه سالم لاغر شویم و به تناسب اندام برسیم؟
21 راه و روش سالم برای لاغری و کاهش وزن
1. رژیم کم شکر و کالری انتخاب کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید باید از خوردن شکر و نشاسته (مانند نان، پاستا و سیب زمینی)اجتناب کنید. واضح است که هنوز هم ممکن است وزن را با رژیم غذایی کاهش دهید - فقط کالری کمتری بخورید، درست است

مزیت اصلی رژیم کم کربوهیدرات این است که باعث می شود بخواهید کم تر بخورید. حتی بدون شمارش کالری افراد دارای اضافه وزن کم تر از کالری کمتری در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف می کنند. قند و نشاسته ممکن است باعث افزایش گرسنگی شود در حالی که اجتناب از آن ها ممکن است اشتها را کاهش دهد.

اگر بدن بخواهد کالری زیادی داشته باشد، لازم نیست آن ها را حساب کنید.مطالعه سال 2012 همچنین نشان داد افراد با رژیم کم کربوهیدرات 300 کالری بیشتر در روزمی سوزانند حتی در حالی که استراحت می کنند.

رژیم کم شکر

حذف شکر و نشاسته از رژیم غذایی برای تناسب اندام
چگونه به تناسب اندام برسیم؟
2.در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید

متداول ترین اشتباه زمانی که رژیم کم کربو هیدرات را آغاز می کنید:کاهش مصرف کربوهیدرات در حالی که هنوز از چربی می ترسید.کربوهیدرات ها و چربی دو منبع اصلی انرژی بدن هستند و حداقل به یکی از آن ها نیاز دارد.

کربوهیدرات کم و چربی کم = گرسنگی

اجتناب از کربوهیدرات وچربی هر دو منجر به گرسنگی و خستگی می شود. دیر یا زود افراد نمی توانند تحمل کنند و تسلیم می شوند. راه حل این است که چربی طبیعی بیشتری بخورید تا زمانی که احساس رضایت کنید. برای مثال:

کره
خامه پر چرب
روغن زیتون
گوشت (همراه با چربی)
ماهی چرب
تخم مرغ
روغن نارگیل و غیره.
همیشه به اندازه کافی غذا بخورید تا احساس رضایت کنید، به خصوص در ابتدای فرآیند کاهش وزن. انجام این کار در رژیم غذایی کم کربوهیدرات به این معنی است که چربی که می خورید به عنوان سوخت بدن سوزانده خواهد شد چون میزان چربی بدن و هورمون انسولین کاهش خواهد یافت. وزن اضافی خود را بدون گرسنگی از دست خواهید داد.

آیا هنوز از چربی اشباع شده می ترسید؟ ترس از چربی اشباع شده براساس نظریه های منسوخ است که توسط علم مدرن اشتباه ثابت شده اند. کره غذای خوبی است. با این حال، خوردن بیشتر چربی اشباع نشده (به عنوان مثال روغن زیتون، آووکادو، ماهی چرب)اگر ترجیح می دهید، خوب استخوردن زمانی که گرسنه هستید، به چیز دیگری دلالت دارد:اگر گرسنه نیستید احتمالا هنوز نیازی به خوردن ندارید. اما هر موقع احساس گرسنگی کردید غذا بخورید.

مصرف کربوهیدرات ها

راههای کاهش وزن بدون گرسنگی
راه های حفظ تناسب اندام و کاهش وزن
3. مواد غذایی واقعی و البته طبیعی بخورید

اشتباه رایج دیگر هنگام داشتن رژیم غذایی کم کربوهیدرات این است که از فروشگاه مواد غذایی کم کالری بخرید .رژیم کم کربوهیدرات موثر برای کاهش وزن باید براساس مواد غذایی واقعی باشد.غذای واقعی چیزی است که انسان ها هزاران سال یا حتی میلیون ها سال می خورند به عنوان مثال گوشت، ماهی، سبزیجات، تخم مرغ، کره، روغن زیتون، آجیل و غیره.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است از محصولات "کم کربوهیدرات" خاص که سرشار از کربوهیدرات هستند، اجتناب کنید. این باید واضح باشد، اما بازاریابان خلاق هر کاری که می توانند انجام می دهند تا شما را فریب دهند (و پول شما را بگیرند). آن ها به شما خواهند گفت که می توانید کلوچه، پاستا، بستنی، نان و مقدار زیادی شکلات را در رژیم کم کربوهیدرات بگنجانید، تا زمانی که برند آن ها را بخرید اما پر از کربوهیدرات هستند. فریب نخورید.

اعتدال کم تر، کیفیت بیشتر

همه چیز را با رعایت اعتدال نخورید. هر وقت گرسنه هستید غذای سالم بخورید. تا آنجا که می توانید غذای ناسالم نخورید.

مواد لاغذایی لاغری

روش های سالم برای لاغری و تناسب اندام
برای تناسب اندام چه باید کرد؟
4. فقط زمانی غذا بخورید که گرسنه باشید

در رژیم کم کربوهیدرات باید زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید و اگر گرسنه نیستید؟ غذا نخورید. هیچ چیز کاهش وزن را به تعویق نمی اندازد مگر استفاده مکرر از غذاهایی که به آن نیاز ندارید.میان وعده های غیر ضروری را محدود کنید .

غذاهای غیر ضروری نیز می تواند به عنوان مشکل در رژیم غذایی باشد. بعضی چیزها فقط به این خاطر که خوش مزه و در دسترس هستند،خورده می شود . در اینجا سه تله مشترک برای مراقبت از رژیم غذایی خوب یا کم کربوهیدرات وجود دارد:محصولات لبنی ، آجیل ، نان های کم کربوهیدرات چون به این ترتیب باعث می شود بیشتر بخورید.

5. پیشرفت خود را عاقلانه اندازه گیری کنید

پی گیری کاهش وزن موفق گاهی سخت تر از آنچه فکر می کنید است. تمرکز روی وزن و قدم برداشتن در مقیاس روزانه ممکن است گمراه کننده باشد، باعث اضطراب غیر ضروری می شود و انگیزه شما را بدون هیچ دلیلی تضعیف می کند.

کاهش چربی و تقویت عضلات به معنی پیشرفت عالی است. بنابراین هوشمندانه است که کم شدن چربی شکم را با اندازه گیری دور کمر دنبال کنید.

با متر دور کمر را اندازه گرفته و نتایج را در فاصله زمانی معین با هم مقایسه کنید و وزن خود را قبل از رژیم و در طول آن ثبت کنید تا متوجه پیشرفت تان شوید.

اندازه گیری وزن

بهترین راه های کم کردن چربی های شکم
بهترین روش های لاغری و تناسب اندام در خانه
6. پشت کار داشته باشید

معمولا طول می کشد تا وزن زیادی به دست آورید. تلاش برای کاهش هر چه سریع تر وزن به ندرت به خوبی کار می کند ؛ شایع است که در هفته اول در رژیم غذایی کم کربوهیدرات 2 تا 6 پوند (1 تا 3 کیلوگرم)از دست رفته و به طور متوسط حدود یک پوند (0.5 کیلوگرم)در هر هفته به طور متوسط حدود یک پوند (0.5 کیلوگرم)در هفته از دست می رود. این به معنای حدود 50 پوند (23 کیلو)در سال است.

هر 5 پوندکاهش چربی تقریبا برابر با 1 اینچ است که دور کمر از دست رفته است (1 کیلو = 1 سانتی متر).مردان جوان گاهی سریع تر از این وزن خود را از دست می دهند، شاید دو برابر سریع تر. زنان یائسه ممکن است با سرعت کمی وزن خود را از دست بدهند. افراد با رژیم بسیار کم کربوهیدرات، ممکن است وزن را زودتر از دست بدهند، و همچنین آن هایی که مقدار زیادی تمرین می کنند.

وقتی به وزن ایده آل خود نزدیک شدید، کاهش ممکن است کم شود، تا زمانی که به وزن ثابت برسید که بدن احساس کند درست است. در رژیم غذایی کم کربوهیدرات، افراد کمی وزن پایین دارند البته اگر تا زمانی که گرسنه هستند غذا بخورند.

پشت کار برای لاغری

رسیدن به وزن ایده آل با پشت کار
چگونه وزن را طولانی مدت ثابت نگه دارید؟
کاهش مقدار زیادی از وزن در طولانی مدت انجام نمی شود ، مگر این که عادت های خود را برای همیشه تغییر دهید. اگر وزن را کاهش دادید و دوباره به عادت های قبل بازگشتید اگر دوباره چاق شدید شگفت زده نشوید. این طور خواهد بود.

حفظ کاهش وزن نیاز به تغییرات دراز مدت و صبر دارد. اگر این برای تان ممکن نیست، پس احتمالا بیشتر به یکی از این حقه های جادویی علاقه دارید.راه حل های سریع را فراموش کنید:اگر هر ماه مقداری وزن کم کنید، در نهایت تمام وزن اضافی خود را از دست خواهید داد.

این پیشرفت اجتناب ناپذیر است.تغییرات بلند مدت در ابتدا خیلی سخت است، به خصوص در طول دو هفته اول. مثل ترک سیگار است. زمانی که عادات جدیدی را پرورش دهید، هر هفته آسان تر می شود. بالاخره این کار به طور طبیعی صورت می گیرد.

ثابت نگه داشتن وزن

نکاتی برای حفظ کاهش وزن و تناسب اندام
برای رسیدن به تناسب اندام چه کنیم؟
7. از خوردن میوه های پرقند پرهیز کنید

این توصیه بحث برانگیز است چون میوه ها در حال حاضر دارای وضعیت سلامتی تقریبا جادویی هستند. ممکن است مردم فکر کنند همه ی میوه ها مقوی هستند اما متاسفانه همیشه اینطور نیست و برخی میوه ها که پیش از این در بخش های قبلی تناسب اندام نمناک معرفی کرده ایم حاوی مقدار زیادی شکر است حدود 10 درصد وزن (بقیه بیشتر آب است).

پنج وعده میوه در روز معادل مقدار قند در 16 اونس نوشابه (500 میلی لیتر)است. برخلاف آنچه بسیاری از مردم بر این باورند که قند بیشتر یا کم تر است (حدود 50 % گلوکز، 50 % فروکتوز).قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. این می تواند گرسنگی را افزایش دهد و کاهش وزن را کند کند. برای بهترین نتیجه، ازخوردن میوه اجتناب کرده و یا گاهی از آن لذت ببرید.

8. از نوشیدنی های صنعتی و الکی پرهیز کنید

نوشیدنی های صنعتی و الکلی حاوی کربوهیدرات است که به سرعت هضم می شود که سوزاندن چربی را کاهش می دهد.
میوه های پرقند
اجتناب از میوه های پر قند برای رسیدن به تناسب اندام
بخور نخورهای لاغری و تناسب اندام
9. از شیرین کننده های مصنوعی پرهیز کنید.

بسیاری از مردم قند را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنند بر این باورند که این کار کالری را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود. منطقی به نظر می رسد. با این حال، مطالعات متعددی نتوانسته اند اثر مثبت بر کاهش وزن را با مصرف مصنوعی به جای شکر ساده نشان دهند.

در عوض، مطابق با مطالعات علمی، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند و میل را برای غذای شیرین حفط کند. و یک مطالعه مستقل اخیر نشان داد که با جایگزین کردن آب بجای شیرین کننده ها به زنان کمک می کند وزن را کاهش دهند:

این می تواند به این دلیل باشد که بدن ترشح انسولین را در پیش بینی افزایش قند خون افزایش می دهد. وقتی این اتفاق نمی افتد، کاهش قند خون و گرسنگی افزایش می یابد. این که آیا این زنجیره اتفاقات به طور منظم اتفاق می افتد، تا حدودی نامشخص است..علاوه بر این، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اعتیاد به شیرینی را حفظ کنند و تمایل برای خوردن میان وعده ایجاد کند.

شیرین کننده های مصنوعی

تاثیر شیرین کننده های مصنوعی در تناسب اندام و لاغری
توصیه هایی برای تناسب اندام و کاهش وزن
10. انواع دارو را پیش از مصرف بررسی کنید

بسیاری از داروهای تجویزی می تواند تاثیرات کاهش وزن را از بین ببرد. در مورد هر گونه تغییر در درمان با پزشک خود بحث کنید. این سه مورد از همه بدتر هستند ؛ تزریق انسولین، به ویژه در دوزهای بالاتر، احتمالا بدترین مانع برای کاهش وزن هستند. سه راه برای کاهش نیاز شما به انسولین وجود دارد .

این داروها می توانند مشکلات دیگری نیز داشته باشند:

داروهای ضدروان پریشی، اغلب می توانند افزایش وزن را به دنبال داشته باشد
برخی از موارد جلوگیری از بارداری اغلب به افزایش کمی وزن کمک می کنند
داروی فشار خون ،داروهای صرع
آنتی بیوتیک ها ممکن است منجر به افزایش وزن موقتی با آزار دادن روده و افزایش مقدار انرژی که ما از غذا جذب می کنیم، منجر شود.
داروها برای کاهش وزن

تاثیر داروها بر تناسب اندام و کاهش وزن
بهترین و موثرترین راه های لاغری و تناسب اندام
11. استرس کمتری داشته باشید و بیشتر بخوابید.

آیا تا به حال خواستار ساعات بیشتری از خواب و یک زندگی پر استرس شده بودید؟ اغلب افراد استرس دارند و کمبود خواب می تواند عوارض بدی برای وزن آن ها داشته باشد.استرس مزمن می تواند میزان هورمون های استرس مانند کورتیزول در بدن را افزایش دهد.

این می تواند باعث افزایش گرسنگی و افزایش وزن شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید راه های ممکن برای کاهش یا کنترل استرس بیش از حد در زندگی خود را بررسی کنید. اگر چه این اغلب نیاز به تغییرات اساسی دارد، حتی تغییر چیزهای کوچک - مانند وضعیت بدنی - ممکن است فورا به سطح هورمونی شما و شاید وزن تاثیر بگذارد.

همچنین باید تلاش کنید که خوب بخوابید، ترجیحا هر شب. سعی کنید با طراوت، به طور مستقل از زنگ ساعت ،با طراوت بیدار شوید. اگر فردی هستید که به طور وحشیانه با صدای زنگ هشدار بیدار می شود، ممکن است هرگز به بدنتان اجازه استراحت کافی نداده باشید.

یک راه برای مبارزه این است که به اندازه کافی زود بخوابید تا بدنتان را به طور خودکار قبل از ساعت زنگدار بیدار کند. اجازه دادن به خود یک خواب خوب شبانه راهی دیگر برای کاهش سطح هورمون استرس است.

از طرف دیگر، محرومیت از خواب به دلیل مصرف شکر به دست می آید. همچنین تاثیر زیان آور بر نظم و انضباط دارد و باعث می شود تا به طور دردناکی به وسوسه غلبه کند (این تصادفی نیست که محرومیت ناشی از خواب یک تکنیک بازجویی عمومی است). به طور مشابه، محرومیت از خواب، عزم شما برای ورزش را تضعیف می کند.

خواب کافی

خواب مناسب برای کاهش وزن و تناسب اندام
نکاتی در مورد خواب مناسب و با کیفیت برای کمک به کاهش وزن و تناسب اندام
هر شب خواب مشابهی داشته باشید. در دراز مدت، این به بدن کمک می کند که در آن زمان برای خوابیدن آماده شود.
بعد از ساعت 2 بعد از ظهر قهوه نخورید. فقط فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که زمان نیاز است تا بدن قهوه را ترک کند.
ورزش به موقع و به اندازه داشته باشید. فعالیت فیزیکی می تواند باعث شود که بهتر بخوابید و چندین ساعت پس از آن به خواب بروید.
هر روز 15 دقیقه در معرض نور خورشید باشید. این برای ریتم شبانه روزی (ساعت بدن شما)خوب است.در نهایت، مطمئن شوید که اتاق خواب تان به اندازه کافی تاریک است و در دمای مطلوب باقی می ماند.!
12.مصرف کمتر لبنیات و آجیل

آیا می توانید هر اندازه که می خواهید غذا بخورید و وزن کم کنید؟با این حال، علی رغم این واقعیت که رژیم غذایی کم کربوهیدرات به طور کلی غذا خوردن را به اندازه کافی آسان می کند، غذاهایی وجود دارند که به عنوان رژیم کربو هیدرات پایین طبقه بندی می شوند که در مقادیر بزرگ تر به یک مشکل تبدیل می شوند.

محصولات لبنی حاوی مقادیر متفاوتی از لاکتوز (شکر شیر)هستند که وزن را کاهش می دهد. علاوه بر این، بخشی از پروتیین موجود در شیر، واکنش شدید انسولین را تولید می کند که می تواند اثر یکسانی داشته باشد. در نتیجه، کاهش محصولات لبنی ممکن است کاهش وزن را تسریع کند.

مصرف لبنیات

کاهش مصرف محصولات لبنی برای لاغری سریع
رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن سریع و سالم
13. ویتامین مکمل و مواد معدنی

بدن به مقدار مشخصی از ویتامین و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مناسب نیاز دارد. چه اتفاقی می افتد وقتی که به اندازه کافی از آن ها استفاده نمی کنید؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای کمی می خورید و یا وقتی غذایی که می خورید به اندازه کافی مغذی نیست؟ از سوی دیگر، دسترسی قابل اعتماد به ویتامین و مواد معدنی ممکن است به معنای کاهش سطح گرسنگی و کاهش اشتها و در نتیجه ترویج کاهش وزن باشد.

ویتامین D

کمبود ویتامین د ، ویتامین د می تواند چربی بدن را کاهش دهد

در نتیجه

مواد مغذی خوب، غذای خوب، اساس کاهش وزن است. اما تامین مقدار کافی ویتامین د از طریق غذا دشوار است . در مورد کمبود نور خورشید (مانند در ماه های تاریک پاییز و زمستان)، عاقلانه است که به دلایل پزشکی چندگانه، و شاید هم برای وزن تان، از مکمل آن استفاده کنید.

اگر اضافه وزن دارید و کاملا مطمئن نیستید که رژیم غذایی شما به اندازه کافی مواد مغذی را تامین می کند، از قرص استفاده کنید.

مصرف ویتامین d

تامین ویتامین D بدن با قرص
روش هایی برای داشتن اندام ایده آل
14.ورزش کنید

سعی کنید ورزش را مانند چیز های دیگر در برنامه خود بگنجانید و کمتر بنشینید و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید علاوه بر کاهش وزن تاثیرات مثبتی در سلامتی دارد به جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله استفاده و پیاده روی داشته باشید ؛ ورزش همچنین باعث سوختگی ذخیره گلیکوژن بدن می شود که اساسا کربوهیدرات هستند.

این به این معنی است که بعد از ورزش، می توانید کمی کربوهیدرات بیشتر از آنچه که در غیر این صورت می توانید به خود اجازه دهید، بدون اثرات منفی بر ذخیره انسولین و یا چربی، بخورید. همچنین فراموش نکنید که در تاثیرات سلامتی مرتبط با وزن نیز کاملا تاثیرگذار هستند.

تناسب اندام با ورزش

تاثیر مثبت ورزش در کاهش وزن و تناسب اندام
نکات مهم که برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری باید بدانید
15.رسیدن به آستونمی بهینه

کتوسیز

کتوسیز حالتی است که در آن بدن دارای سطح بسیار بالایی از سوختن چربی است. حتی مغز هم چربی ها را می سوزاند. اینها مولکول های انرژی در خون (مثل قند خون)هستند که بعد از تبدیل شدن به چربی توسط کبد، برای مغز سوخت می شوند.برای تشویق تولید کتون، مقدار انسولین در جریان خون باید پایین باشد. هرچه انسولین پایین تر باشد، کتون بالاتر خواهد بود. و زمانی که مقدار زیادی از کتون ها را در خون خود دارید، اساسا ثابت می کند که انسولین بسیار کم است - و بنابراین، از بیش ترین تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات خود لذت می برید. این چیزی است که کتوسیزنامیده می شود.

کتون در ادرار

سطوح کتون نیز می توانند به روش قدیمی تری اندازه گیری شوند، و ادرار با چوب آزمایش ادرار (نسخه رایگان در داروخانه ها )فروخته می شود. چوب کتون به چند دلیل نتایج قابل اعتمادی کمتری ارایه می دهد، و توصیه های بالا نمی تواند به راحتی اعمال شود. با این حال، آن ها بسیار ارزان تر هستند.

دیابت و انسولین

کتوسیز سطح پایین انسولین
چگونه کاهش وزن سریع و سالم داشته باشیم؟
16.هورمون ها را چک کنید

بنابراین اگر نکات قبلی را دنبال کردید، تغییرات شدید سبک زندگی را اجرا کردید و مشخص کردید که نه دارو و نه کمبود ویتامین مساله است. حتی سعی کرده اید مدتی (با اطمینان از سطح پایین انسولین)در حالت بهینه قرار بگیرید. و هنوز هم به حالت ایده آل نرسیده اید

اگر این مورد برای شما صادق باشد، زمان آن رسیده است که احتمال عدم تعادل هورمونی ناشی از مشکلات را در نظر بگیرید. سه مساله رایج در این زمینه وجود دارد:

هورمون تیروئید
هورمون جنسی
هورمون استرس
برخی از مردم، به ویژه زنان، سوخت و ساز خود را در نتیجه کمبود هورمون تیروئید کاهش می دهند. علایم رایج عبارتند از:

خستگی
عدم تحمل سرد
یبوست
پوست خشک
افزایش وزن
در این موارد، افزایش وزن ناشی از کاهش سوخت معمولا از 15 پوند تجاوز نمی کند.پزشک شما به راحتی می تواند یک تست خون برای اندازه گیری غلظت هورمونی (TSH)به شما بدهد. اگر تست برگردد و همه چیز خوب به نظر برسد، غده تیروئید شما احتمالا خوب است. برای تشخیص دقیق تر، می توانید از آن ها بخواهید میزان واقعی هورمون های تیروئید را در خون اندازه گیری کنند (T3 و T4).

خستگی

خستگی و افزایش وزن از علائم کمبود هورمون تیروئید
دو راه برای اجتناب از کمبود هورمون تیروئید وجود دارد:

دقت کنید به اندازه کافی ید مصرف کنید، که یک تکه از هورمون تیروئید است. منابع خوب ماهی، صدف و نمک طعام (یا نمک دریایی)هستند.

هورمون جنسی

هورمون جنسی نیز بر وزن تاثیر می گذارد:

زنان : زنان می توانند مبتلا به اختلال غدد درون ریز - پلی کیستیک تخمدانی - که میزان تستوسترون و انسولین را افزایش می دهد، شوند. این می تواند به معنی افزایش وزن و اختلالات قاعدگی (خیلی شایع)، ناباروری، آکنه و رشد موی الگوی مردانه (مانند موی صورت)باشد. یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات درمان خوبی برای این است. در طول یائسگی، سطح هورمون های جنسی زنانه کاهش می یابد. این اغلب باعث افزایش وزن می شود، به خصوص در اطراف شکم (به اصطلاح چاقی مرکزی).

مردان : از سنین میانی و به بعد، به تدریج میزان هورمون مردانه تستوسترون کاهش میابد. این منجر به افزایش وزن می شود، همچنین به طور معمول در اطراف شکم، و کاهش جرم ماهیچه.

چه کاری می توانید در مورد هورمون جنسی انجام دهید؟

کمبود تستسترون می تواند به طور طبیعی با درگیر شدن در تمرین های ورزشی، زبان بدنی آگاه و مکمل ویتامین د درمان شود.البته، می توانید میزان تستوسترون را با تجویز یک مکمل تستوسترون (تست خون)نیز تحت تاثیر قرار دهید (تست خون هر گونه نقص را تایید خواهد کرد). زنان می توانند از مکمل استروژن برای مشکلات یائسگی استفاده کنند.

هورمون استرس

ممکن است مجرم احتمالی در پشت مسائل با وزن ثابت، هورمون استرس، کورتیزول، باشد. میزان کورتیزول تا حد زیادی باعث افزایش سطح گرسنگی خواهد شد و این باعث افزایش وزن خواهد شد. معمول ترین علت کلسترول بالا، استرس مزمن و عدم خواب است.

چک کردن هورمون

تاثیر هورمون ها بر تناسب اندام و لاغری
راه های ساده برای تناسب اندام و لاغری
17. قرص کاهش وزن

مثل یک رویا به نظر می رسد. قرص بخورید و به راحتی وزن اضافی خود را کاهش دهید. به همین دلیل است که قرص های کاهش وزن یک صنعت میلیارد دلاری است.پس آن ها کار می کنند؟ بله. اما آن ها خیلی موثر نیستند.داروهای بسیار زیادی وجود دارند که منجر به کاهش وزن کم (چند پوند به طور متوسط)می شوند اما هزینه و اثرات جانبی قابل توجهی دارد. به نظر من فقط یک دارو وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید.

مکمل های بدون تجویز

هر گونه مکمل های بدون تجویز برای فروش خطرناک یا غیر قانونی (مانند استروئید)احتمالا اثر ناچیزی بر وزن دارند.

18. برای لاغری و کاهش وزن از آب کمک بگیرید

نوشیدن یک لیوان آب آن هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می تواند در مصرف کالری کمتر بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری می کنید و در نتیجه کمتر هم می خورید.

معمولا مصرف انواع چای های گیاهی ( بدون شکر) و آب های طعم دار شده از جمله گزینه های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند.

نوشیدن آب

نوشیدن آب به سوزاندن کالری و تناسب اندام کمک می کند
رسیدن به تناسب اندام و لاغری سریع و سالم بدون گرسنگی
19. در طول روز میان وعده بخورید

یکی از توصیه های مهم و موثر متخصصان لاغری این است که میان وعده ها را محدود کنید تا راحت تر لاغر شوید ،بیشتر افرادی که در طول روز 4 تا 5 وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی کرده و خیلی راحت تر وزن خود را کنترل می کنند.

20. در خوردن اسنک های شبانه زیاده روی نکنید

سعی کنید خوردن اسنک های بعد از شام را برای خود ممنوع کنید و یا از اسنک هایی استفاده کنید که کم کالری باشند. مثل:نصف فنجان بستنی کم چرب و یا خوردن مقداری شیرینی که تنها 100 کالری داشته باشد.

21. همیشه صبحانه بخورید

اگر از طرفداران ثابت مطالب تناسب اندام بخش نمناک باشید حتما می دانید که در اکثر توصیه ها این مورد وجود دارد که برای خوش اندامی و لاغر شدن حتما صبحانه بخورید چراکه حذف صبحانه برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست و عاملی است که باعث سختی و دشواری کاهش وزن می شود.

 منبع : نمناک 


تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 160
نویسنده : admin

JAM Empire Trading (JET) is an Iran polymer ManufacturerIran polymer supplier and Iran polymer exporter which is able to supply all grades of polymers. 

For instance, JAM Empire Trading (JET) is a brilliant Iran Polypropylene PP ManufacturerIran Polypropylene PP Supplier and Iran Polypropylene PP Exporter. Having a plethora of applications in several industries, Polypropylene is a very highdemanding product. What’s more, JAM Empire Trading (JET) is also a prominent Iran Polypropylene PP Random Copolymers Manufacturer, Iran Polypropylene PP Random Copolymers Supplier and Iran Polypropylene PP Random Copolymers Exporter.

Moreover, JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Polyethylene PE Manufacturer, Iran Polyethylene PE Supplier and Iran Polyethylene PE Exporter. Numerous grades of Polyethylene are used in several industries and it makes PE a strategic commodity.  As it is mentioned here, JAM Empire Trading (JET) can supply all grades of Polyethylene. So it is not wrong if it is mentioned that JAM Empire Trading (JET) is an Iran LDPE Manufacturer, Iran LDPE Supplier, Iran LDPE Exporter, Iran LLDPE Manufacturer, Iran LLDPE Supplier, Iran LLDPE Exporter, Iran HDPE Manufacturer, Iran HDPE Supplier, Iran HDPE Exporter, Iran Raffia Manufacturer, Iran Raffia Supplier, Iran Raffia Exporter, Iran Film Manufacturer, Iran Film Supplier, Iran Film Exporter   Iran Homopolymer Manufacturer, Iran Homopolymer Supplier, Iran Homopolymer Exporter and so on. 

Apart from abovementioned products, JAM Empire Trading (JET) is an outstanding Iran Polystyrene PS Manufacturer, Iran Polystyrene PS Supplier and Iran Polystyrene PS Exporter. Some of the Iranian petrochemical complexes have succeeded in producing all grades of Polystyrene in spite of needed state-of-theart technologies. JAM Empire Trading (JET) is honorably able to supply all grades of Polystyrene for eager applicants. 

Several massive projects need to be supported by different grades of Polyvinyl Chloride PVC. JAM Empire Trading (JET) is a reliable Iran Polyvinyl Chloride PVC Manufacturer, Iran Polyvinyl Chloride PVC Supplier and Iran PVC Polyvinyl Chloride Exporter. Having such great source could be reassuring for those companies which are supporting huge projects. 

 

Polyethylene Terephthalate PET is another high-demanding product mostly used in bottle production. JAM Empire Trading (JET) as an Iran Polyethylene Terephthalate PET Manufacturer, Iran Polyethylene Terephthalate PET Supplier and Iran Polyethylene Terephthalate PET Exporter is able to supply this product for the respected customers.

Agriculture and some other industries need huge amounts of Urea and Urea Formaldehyde. JAM Empire Trading (JET) as a reliable Iran Urea Manufacturer, Iran Urea Supplier, Iran urea Exporter, Iran Fertilizer Manufacturer, Iran Fertilizer Supplier, Iran Fertilizer Exporter, Iran Urea Formaldehyde Manufacturer, Iran Urea Formaldehyde Supplier and Iran Urea Formaldehyde Exporter, is able to supply these products in any amount for the respected applicants.

JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Crystal Melamine Manufacturer, Iran Crystal Melamine Supplier and Iran Crystal Melamine Exporter. So all the grades of this product are available to be exported.

There are several well-equipped and outstanding petrochemical complexes in Iran which JAM Empire Trading (JET) has got great business relationship with all of them. JAM Empire Trading (JET) has got sale agency from some of mentioned petrochemical complexes. Some of the best ones are listed below:

Jam Petrochemical Company, Amir Kabir Petrochemical Company, Shazand Petrochemical Company, Marun petrochemical Company, REGAL Petrochemical Company, Polynar Petrochemical Company, Tondgooyan Petrochemical Company, Tabriz Petrochemical Company, Kermanshah petrochemical Company, Khorasan Petrochemical Company, Asaluyeh Petrochemical Company, Arvand Petrochemical Company, Snowaeps Petrochemical Company, Persian Gulf Petrochemical Company, Mehr PetrochemicalCompany and Arya Sasol Petrochemical Company

Source: jetpolymerco.com

 

  

تاریخ : شنبه 6 بهمن 1397
بازدید : 157
نویسنده : admin

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. بنابراین برای افزایش بازدید گوگل باید سئو سایت حرفه ای داشت. سئو ارزان سایت باعث افزایش بازدید گوگل می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

 

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

 

سئو

موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارددر حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

 

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. سئو ارزان راهی مطمئن برای افزایش بازدید گوگل است . اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.

 

سئو

 

آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟

 

دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش رایگان (آموزش سئو) SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

 

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

 

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.

چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

 

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند. . سئو ارزان راهی مطمئن برای افزایش بازدید گوگل است . برای افزایش بازدید گوگل نیاز به سئو سایت حرفه ای دارید . با خواندن مقالات آموزش سئو ، وب سایت سئو هاما شما به راحتی میتوانید  وب سایت خود را به شیوه ی سئو سایت ارزان ، سئو کنید .

منبع : سئو 


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 134
نویسنده : admin

بیماری‌های استخوانی، یکی از مهم ترین عوارض چاقی/ افسردگی در کمین چاق هابی

عوارض زیادی مانند بیماری‌های قلب و عروق، دیابت، بیماری های استخوانی و ...برای چاقی شناسایی شده است که همگی آنها می تواند موجب کاهش طول عمر افراد شود.

دکتر مجید کلاهدوزان، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی فولاد و مولف کتاب های درمان چاقی، پیشگیری و درمان بیماری ها با اصلاح و بهبود شیوه زندگی و کتاب سبک زندگی سالم در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: وزن اضافه در افراد چاق به طور مرتب در حال ایجاد و افزایش ضایعه تخریبی در سیستم اسکلتی بوده و به‌ این‌دلیل یکی از مهم ترین عوارض چاقی، افزایش بیماری‌های استخوانی است.

وی افزود: عوارض و بیماری‌های متعددی از چاقی ایجاد می‌شوند که شامل موارد زیر است:

بیماری‌های استخوانی

آسیب دیدگی ستون فقرات کمری و مفاصل به‌خصوص در زانوها .

برآمدگی دیسک بین مهره‌های ستون فقرات به سمت نخاع.

بیماری‌های قلب و عروق

افزایش چربی های خون و به دنبال آن تصلب شرائین (سفت شدن جدار عروق)، پرفشاری خون و سکته قلبی و بیماری نارسائی قلبی، در افراد چاق بیشتر دیده می شوند.

همچنین اضافه وزن باعث افزایش فعالیت قلب شده و با این فعالیت و فشار مضاعف، عضلات قلب زودتر دچار عارضه شده، بزرگ می‌شوند و نارسائی قلبی ایجاد خواهد شد.

بیماری‌های معده و روده

بیماری‌هائی نظیر ریفلاکس (بازگشت محتویات معده به مری) ورم و زخم معده، ورم و زخم اثنی عشر، انواع التهاب و سرطان‌های معده و روده نیزدر افراد چاق بیشتر یافت می شوند.

بیماری آسم

ریه نیز با چاقی باید فعالیت بیشتری انجام دهد، درنتیجه در افراد چاق، بیماری‌هایی که در اثر نارسائی تهویه گازها در ریه ایجاد می‌ شوند (مانند آسم)، زودتر نمایان می‌شوند.

افسردگی و اضطراب

به دلیل راضی نبودن افراد از اندام (به‌ویژه در خانم‌ها) و نداشتن اعتماد به نفس کافی در برخوردهای اجتماعی، میزان افسردگی و اضطراب در افراد چاق بیشتر است .

افزایش خطر اغما در بیهوشی و عفونت پس‌از عمل و فتق پس‌از عمل جراحی

افزایش ایجاد سنگ صفرا و بیماری کبد چرب غیر الکلی

افزایش ناباروری و مشکلات زمان حاملگی و زایمان

بیماری دیابت

بیماری قند در افراد چاق زیادتر است که با کاهش وزن در بسیاری از موارد درمان می‌شود.

همچنین بسیاری از بیماری‌ها نظیر سکته مغزی و خونریزی‌های مغزی، سرطان سینه و پروستات، افزایش ناتوانی جنسی، خر و پف، وقفه تنفسی شبانه، افتادگی رحم و مثانه، سردردهای میگرنی، بیماری نقرس، مرگ ناگهانی ناشی از سکته قلبی و واریس در عروق پا، در افراد چاق بیشتر گزارش شده است.

منبع:http://www.imna.ir


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 108
نویسنده : admin

چاقی یک بیماریست آن را جدی بگیرید

چاقی به شرایطی گفته می‌شود که افزایش توده چربی بدن در اندازه‌ای باشد که سلامت را به خطر اندازد.

وزن بدن زمانی افزایش می‌یابد که مقدار انرژی که از خوردن غذا به دست می‌آ‌ید از مقدار انرژی که با فعالیت روزمره سوزانده و مصرف می‌شود، بیشتر باشد. اگر مقدار افزایش وزن در حدی باشد که مقدار نمایه توده بدنی بین 29.9 تا 25 کیلوگرم بر مترمربع باشد، اضافه وزن و اگر 30 و بالاتر باشد، چاقی محسوب می‌شود.

چه عللی باعث چاقی می‌شوند؟
- مصرف غذاهای پرانرژی مانند مواد قندی و چربی‌ها، پرخوری و بی‌علاقگی به میوه‌ها و سبزی‌ها.

- کم تحرکی

- افرادی که با افزایش سن، کم تحرک هستند و بیشتر می‌خوابند و بالطبع نیاز به انرژی کمتری دارند، اما دریافت انرژی یعنی مواد غذایی را که مصرف می‌کنند به مقدار لازم کاهش نمی‌دهند.

- بیماری‌هایی که سبب کاهش فعالیت می‌شوند مانند بیماری‌های استخوانی مفصل مانند آرتروز

- اختلال در فعالیت برخی از غدد داخلی بدن مانند کم کاری غده تیروئید

- زمینه ارثی چاقی

اضافه وزن و چاقی چه عوارضی دارد؟
هر چه وزن بیشتر باشد، قلب مجبور است سخت‌تر کار کند. چاقی سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود که برخی از آنها عبارتند از بیماری‌های قلبی - عروقی (مانند سکته قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا)، عوارض ریوی، دیابت، بیماری کبد و مجاری صفراوی (مانند سنگ کیسه صفرا و مجاری صفراوی، سیروز کبدی و ...)، نقرس، آرتروز و درد مفاصل، برخی سرطان‌ها مانند (سرطان رحم)، فتق و ایجاد واریس.

اما به خاطر بسپارید که اگر بتوان وزن را کم کرد و به وزن مناسب رسید می‌توان از بروز همه این مشکلات تا حد زیادی جلوگیری کرد.

پایین آوردن وزن تا رسیدن به حد مطلوب باید تدریجی و مداوم باشد و این بسیار بهتر و سالم‌تر از کم کردن سریع وزن است. بهترین راه برای این کار، افزایش فعالیت بدنی، اصلاح رژیم و عادت‌های غذایی و کاهش مصرف انرژی است (یعنی مصرف غذاهای پرانرژی مانند غذاهای چرب و شیرین را کاهش دهید.)

توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از چاقی
- رژیم غذایی:

رعایت برنامه غذایی و تغذیه صحیح سبب می‌شود که ضمن تامین نیازمندی‌های اصلی مواد مغذی از زیاده‌روی در مصرف غذا خودداری و سلامتی تضمین شود. بنابراین:

- مصرف غذاهای چرب یعنی مصرف لبنیات پرچربی، روغن، کره، گوشت قرمز پرچربی، کله و پاچه، سیرابی و شیردان، جگر، مغز، قلوه، دل، سس سالاد و پوست مرغ را به حداقل برسانید.

- غذاها را بیشتر به صورت آب‌پز، بخارپز یا کباب شده تهیه کنید.

- از مواد غذایی فیبردار مانند سبزیجات مختلف، میوه‌ها، نان سبوس‌دار، حبوبات (لوبیا، عدس، نخود، ماش، لپه و باقلا) و غلات (برنج، گندم سبوس‌دار و جو با پوست) بیشتر مصرف کنید.

- بهتر است تخم‌مرغ خصوصا زرده آن را حداکثر هفته‌ای دو عدد مصرف کنید.

- بهتر است برای پخت و پز از روغن مایع استفاده کنید.

- مصرف غذاهای پرانرژی نشاسته‌دار و دارای قند زیاد مانند انواع ماکارانی، سیب‌زمینی، نان و برنج به خصوص مصرف قند و شکر (قند خالص)، نوشابه‌های شیرین، شیرینی و شکلات را به حداقل برسانید.

- از مصرف غذاهای آماده پرانرژی (غذاهای فوری یا میان وعده) مانند چیپس، پیراشکی، سمبوسه، سوسیس و کالباس حتی‌الامکان بپرهیزید.

- وعده‌های غذا خوردن را افزایش دهید ولی میزان غذای مصرف شده در هر وعده را کم کنید. نوع غذا خیلی مهم‌تر از مقدار آن است. در ساعات منظم غذا بخورید.

ورزش:

سمت دیگر ترازوی تعادل وزن، ورزش است. قرار دادن ورزش در برنامه زندگی روزمره همچون خواب و غذا امری ضروری است. بهترین، آسان‌ترین و مناسب‌ترین ورزش پیاده‌روی است که با سرعت متوسط (حدی که در عین فعالیت قادر به صحبت باشید) انجام شود.

- اگر بالای 40 سال هستید، حتی اگر بیماری خاصی ندارید قبل از شروع ورزش یا افزایش فعالیت بدنی با پزشک مشورت کنید. ضمنا باید توجه داشت افراد مسن، بیماران قلبی، افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی و مبتلایان به آسم باید قبل از اقدام به ورزش مورد معاینه پزشک قرار بگیرند.

- اگر فقط فعالیت بدنی افزایش یابد در حد محدودی باعث کاهش وزن می‌شود، بنابراین باید حتما با مصرف کمتر مواد غذایی همراه باشد.

- توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای سه مرتبه و ترجیحا هر روز و هر بار به مدت نیم ساعت تمرینات ورزشی با شدت متوسط انجام دهید. می‌توانید این مدت را به مدت‌های کوتاه‌تر حداقل 10 یا 15 دقیقه‌ای تقسیم کنید و در روز دو یا سه‌ مرتبه ورزش کنید.

- در کارهای روزمره، فعالیت خودتان را زیاد کنید. چاقی فقط یک مشکل زیبایی نیست. همانطور که گفتیم وزن اضافی سلامت شما را به خطر می‌اندازد. پس به محض اینکه به وزن مناسب رسیدید برای نگهداری آن باید به ورزش و خوردن غذای متعادل و مناسب ادامه دهید.

منبع:www.isna.ir


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 129
نویسنده : admin

عوارض پودرهای چاقی

مصرف قرص ها و پودرهای چاق کننده در میان زنان و مردان افزایش چشمگیری پیدا کرده و محل عرضه این مواد نیز رو به فزونی است و در این میان عده ای سودجو بدون توجه به عوارض این مکمل های زیان آور، آنها را در میان مردم توزیع می کنند.
به طور معمول عطاری ها و گاهی آرایشگاه های زنانه و باشگاه های ورزشی جز مکان هایی هستند که به صورت آشکار این مکمل ها در آنها به وفور یافت می شود.
نظر بیشتر کارشناسان تغذیه و سلامت بر این است افراد تا جاییکه امکان دارد از روش های سالم و طبیعی برای بر طرف کردن مشکلات تغذیه ای چه کاهش و چه افزایش وزن و چه دریافت ویتامین و املاح استفاده کنند مگر در شرایطی که پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه به مصرف دارو و یا مکملی خاص آنها را توصیه کند.
بسیاری از این پودرها حاوی پروتئین های خیلی بالایی هستند و دریافت پروتئین اضافی به وسیله رژیم‌های غذایی غلط یا مکمل‌های غذایی می ‌تواند ارگان‌های بدن از جمله کلیه و کبد را دچار اختلال کند و بر عملکرد قلب و عروق و همچنین سیستم عصبی بدن نیز تاثیرگذار باشد.
برخی دیگر از آنها دارای هورمون با عوارض جانبی جبران ناپذیر هستند و برخی دیگر حاوی کورتون ها هستند که عوارض آنها بر کسی پوشیده نیست، با این حال پودرها به فراوانی در همه جا یافت می شوند از داروخانه گرفته تا باشگاه ورزشی، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و .....
از آنجا که این پودرها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم بدن می گذارند اما برخی افراد با وجود آگاهی از این موضوع، باز هم از این پودرها برای کاهش یا افزایش وزن استفاده می کنند.
تبلیغات ماهواره ای و شبکه های مجازی نیز با ادعای اینکه محصولات شان بدون عوارض جانبی است مردم را به مصرف این پودرها و قرص ها تشویق می کنند در حالیکه مصرف بدون تجویز پزشک انواع قرص ها و پودرهای چاقی سلامت افراد را به خطر می اندازد و عوارض شدید ماندگاری روی سیستم بدن به جا می گذارند.
یک دکتر دارو ساز در این باره گفت: مصرف این پودرها شاید ریشه فرهنگی داشته باشد که هر فردی که لاغر است باید از هر راهی برای چاق شدن بدون در نظر گرفتن تبعات آن استفاده کند.
دکتر علی تقوی با اشاره به علاقه عده ای به چاق شدن اظهار کرد: استان ما از جمله استان هایی است که به چاقی اهمیت می دهند و طبق فرهنگ دیرین در بین برخی مردم، افراد فربه یا به قولی سرخ و سفید افراد سالم تری هستند در صورتی که این سخنان از نظر علمی مردود است چرا که عقل سالم در بدن سالم است نه در بدن چاق.
این مسئول فنی داروخانه افزود: افراد برای چاق شدن باید طبق رژیم غذایی خاصی زیر نظر پزشک و کارشناس تغذیه این دوره را طی کنند و در صورت صلاحدید پزشک از مکمل های غذایی دارای مجوز استفاده کنند.
وی با اشاره به وجود و عرضه پودرها در اماکن عبر مجاز توصیه کرد این افراد در صورت تجویز پزشک به مصرف این مکمل ها، تا حد امکان سعی شود این اقلام را از داروخانه ها و مراکز مجاز تهیه کنند چرا که سلامت این مواد در داروخانه تایید شده است.
دکتر تقوی یادآور شد: بعضی افراد سودجو بدون در نظر گرفتن سلامتی و فقط برای کسب سود بیشتر به صورت دست ساز و غیر بهداشتی به ساخت این پودرها مبادرت می ورزند و جان انسان های بی شماری را به خطر می اندازند.
وی افزود: همیشه جهت استفاده از ترکیبات چاقی یا لاغری با افرادی که تخصص دارند مشورت و سعی شود در موارد غیرمجاز نظیر باشگاه ها و عطاری ها خریداری نشود زیرا در صورت به جود آمدن مشکل مسئولیت آن بر عهده شخص مصرف کننده است و کسی مسئولیت آن را نمی پذیرد.
کارشناس مسئول مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور (دارو، مکمل، آرایشی بهداشتی، غذایی و دارویی) معاونت غذا و دارو در این رابطه گفت: با توجه به تبلیغات اغوا کننده که از طریق منابع غیر رسمی و شبکه های اجتماعی و ماهواره ها انجام می شود گرایش مردم به مصرف این محصولات افزایش پیدا کرده است.
نصراله شمسی در این رابطه می گوید: این مکمل ها فاقد مواد موثر دارویی و درمانی هستند و بیشتر حاوی مواد کورتون و آمفتامین ها هستند که باعث تجمع آب و املاح در بدن می شوند و عوارض جبران ناپذیر کبدی و کلیوی به همراه دارند.
وی افزود: چاقی و افزایش وزن مناسب با توجه به سن و جنس فرد با مصرف صحیح مواد غذایی و ورزش کردن ایجاد می شود و ماندگار است و مصرف این داروها جز آسیب رساندن به سیستم دفاعی بدن سودی ندارند.
شمسی ادامه داد: دلیل مصرف این داروها شاید با فرهنگ شهرها و کشورها در ارتباط باشد زیرا که در شهرهای پیشرفته تر لاغری را نشانه زیبایی و چاقی را مظهر تنبلی و بیماری می دانند و گاهی نیز در برخی شهرها فربهی عامل سلامتی است و این موضوع ریشه در فرهنگ و باور بعضی افراد دارد.
وی یادآور شد: از نظر پزشکان وزن مناسب نسبت به قد و وزن و سن و جنس میزان سلامتی را در هر فرد مشخص می کند چرا که لاغری و چاقی مفرط هر دو به یک اندازه می تواند مشکل ساز باشد چاقی منشا بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و آرتروز مفاصل می شود.
این کارشناس ادامه داد: افرادی که مایل هستند افزایش وزن سالم داشته باشند باید تحت نظر پزشک و کارشناسان تغذیه این پروسه را طی کنند و از مصرف خودسرانه این داروها پرهیز کنند چرا که باعث تجمع چربی و توده غیر فعال در بدن می شود.
شمسی تاکید کرد: در صورت تجویز پزشک متخصص این داروها و مکمل ها باید از داروخانه ها تهیه شوند و باید دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشند و داروهای که از اماکن دیگر و غیر از داروخانه خریداری می شوند فاقد مجوز از وزارت بهداشت و درمان هستند و مواد تشکیل دهنده آنها را مواد تقلبی مانند آرد و مقداری شیر خشک و کورتون و آمفتامین ها هستد.
وی با اشاره به نداشتن اطلاعات کافی در مصرف این داروها افزود: افراد قبل از مصرف این مکمل ها باید اطلاعات کافی این داروها را از داروخانه یا از پزشک متخصص دریافت کنند و با عوارض استفاده از آنها آشنا شوند و بدانند بعضی از این داروها حاوی مواد روانگردان نیز هستند.
این کارشناس گفت: در هنگام خرید این داروها اگر مورد مصرف ایرانی باشد باید دارای پروانه ساخت دارو و اگر خارجی باشد حتما باید برچسب کنترل اصالت دال بر دارا بودن مجوز ورود و ترخیص از وزارت بهداشت و درمان را داشته باشد که بدلیل بالا بودن تقاضا روز بروز فروش این داروها بدون توجه به موردهای ذکر شده افزایش پیدا کرده است.
شمسی تاکید کرد: معاونت غذا و دارو در راستای کنترل و پیشگیری و آموزش در زمینه کنترل محصولات سلامت محور در قالب گشت های مشترک تلفیقی در معیت کارشناس ادارات مبارزه با قاچاق کالا از جمله تعزیرات حکومتی سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره اماکن و نیروی انتظامی به طور منظم و ماهانه از تمام مراکز بازدید به عمل می آورد.
وی با ابراز نگرانی از افزایش این مصرف این داروها اظهار کرد: تمام تلاش معاونت غذا و دارو در راستای کنترل سلامت و خرید و فروش این مواد و همچنین کنترل تاییدیه بهداشت و مجوز است و امیدواریم بتوانیم با اطلاع رسانی مناسب و علمی در این رابطه مانع مصرف این داروهای زیان آور در افراد شویم.
مصرف این داروها در بین جوانان و نوجوانان به خصوص افرادی که در باشگاه های بدن سازی فعالیت می کنند و به توصیه مربیان یا دوستان نا آگاه به سمت مصرف این مواد می روند دیده می شود.
مصرف این مواد که بیشتر آنها از مواد نامرغوب و غیر بهداشتی و به صورت دست ساز تهیه می شوند آسیب های جبران ناپذیری را به جسم و روح مصرف کنندگان وارد می کند.

منبع:www.irna.ir


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان reza-fablog و آدرس rezafathabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com