عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 18 بهمن 1397
بازدید : 108
نویسنده : admin

انگور کاشمر

شهر کاشمر به دلیل بهره بردن از آب و هوای مناسب یکی شهر های مناسب برای تولید انبوه انگور است. انگور کاشمر به دلیل ویژگی های متفاوتی که دارد توانسته به محبوبیت خاصی در میان استفاده کنندگان از این محصول به دست بیاورد.

 انگور یکی از میوه هایی است که در فصل تابستان طرفداران بسیار زیادی دارد. از این میوه به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه نیز می توان استفاده نمود. شاید شیرینی و خوشمزگی انگور کاشمر بتواند نظر هر فردی را به خود جلب کند.

در باغ های انگور شهرستان کاشمر تقریبا 20 نوع انگور یافت می شود. انگورهای پیکامی و عسکری جز بهترین نمونه های انگوری است که می توان در این شهرستان به وضوح پیدا کرد.

کاشمر را به دلیل تولید انگور های مختلف شربت خانه استان خراسان رضوی نیز می نامند. علاوه بر انگور های خاص و ناب که از کاشمر به دست می آید می توان به راحتی این انگور ها را به کشمش های مختلفی مانند کشمش سبز قلمی کاشمر که یک برند جهانی است تبدیل نمود. علاوه بر صادرات کشمش می توان به راحتی انگور سبز صادراتی را نیز به کشور های مختلف جهان صادر نمود. به دلیل کیفیت بالای انگور سبز صادراتی هر روز کشور های بیشتری خواهان این محصول می شوند. البته باید در صادرات این محصول توجه ویژه ای به کشاورزان داشت تا سود مناسبی نیز به آن ها برسد.

 

یکی از مشکلاتی که کشاورزان شهرستان کاشمر به شدت از آن گلایه دارند و می توان این گلایه آن ها را کاملاً به حق دانست عدم رسیدن به سود بالا برای این کشاورزان می باشد. دلیل اصلی این عدم دست یابی به سود را می توان وجود دلال هایی دانست که به راحتی انگور کاشمر را از کشاورزان این شهرستان با قیمت بسیار پایین خریداری نموده و با قیمت بسیار بالاتر به شهر ها و استان های دیگر صادر می کنند.

متاسفانه دولت نیز تاکنون طرح های مناسبی برای پشتیبانی از این گروه که سهم زیادی در تولید انگور کشور را دارند ارائه نداده است.

انگور کاشمر باعث ایجاد اشتغال زایی در این شهرستان نیز شده است. این امر و تداوم آن نیازمند پشتیبانی دولت در صادرات مناسب این محصول و همچنین کوتاه نمودن دست دلالان در این عرصه می باشد.

انگور کاشمر به دلیل اینکه در مراحل رشد و تولید آن از هیچ سم شیمیایی استفاده نمی شود می توان از عدم سموم مختلف در مصرف آن کاملاً مطمئن بود.

 

 خواص انگور کاشمر

 

شاید در نگاه اول انگور را میوه ای بدانید که ممکن است به دلیل ویژگی های قندی که دارد برای برخی از افراد مضر باشد اما می توان به راحتی این قضیه را نقض نمود و گفت که شیرینی انگور کاشمر به هیچ عنوان ضرری برای افراد مختلف ندارد.

اگر سلامتی قلب شما برایتان بسیار مهم است می توانید با مصرف روزانه روغن هسته انگور کاشمر به راحتی تمامی دغدغه های خود برای حفظ سلامتی قلبتان را از بین ببرید.

یکی از خواصی که انگور ها را به سفره غذایی افراد نیز اضافه کرد توانایی بهبود و تقویت بینایی توسط این میوه خوشمزه می باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است هر فردی در طول زندگی با آن رو به رو شود عدم توانایی در دفع مواد غذایی مختلف در معده یا همان یبوست می باشد. افراد قدیمی و بزرگتر های خانه در این زمان خوردن انگور را به فرد توصیه می کنند که امروزه با پیشرفت علم پزشکی و آزمایشات زیادی که در این زمینه انجام گرفته است کاملاً تاثیر انگور در رفع یبوست اثبات شده است. انگور کاشمر یکی از بهترین انگور هایی است که می تواند به راحتی یبوست افراد را برطرف نموده و باعث نرم شدن معده و روده افراد شود.

پزشکان به بیمارانی که از مشکلات ریوی مانند سل ریوی رنج می برند خوردن انگور را پیشنهاد می دهند. خوردن انواع مختلف انگور کاشمر باعث می شود تا این بیماری به سرعت در بدن فرد درمان شود.

محققان با آزمایشات مختلف ثابت نموده اند که مصرف انگور در حالت کلی می توان باعث بهبود و تقویت عملکرد مغز شود.

 از دیگر خواص مثبت انگور کاشمر می توان به توانایی این محصول در رقیق نمودن خون اشاره کرد.

انگور جابوز

 

جابوز یکی از روستاهای شهرستان خلیل آباد است که به دلیل تولید فراوان انگور با کیفیت مشهور شده است. انگور جابوز به دلیل کیفیت بالا مورد توجه خریداران خارجی قرار گرفته و صادرات گسترده ای نیز دارد.

صادرات انگور جابوز باعث شده است تا اشتغال زایی در این منطقه به صورت مناسبی رشد نموده جوانان بسیاری به تولید و برداشت انگور جابوز مشغول شوند. هر چند برداشت انگور می تواند برای کارگران مختلف فصلی نیز اشتغال ایجاد نماید اما تولید نگهداری اصولی آن می تواند یک منبع درآمد مناسب قلمداد شود.

یکی از مسائلی که باعث شده است تا امر نگهداری انگور جابوز برای کشاورزان سخت شود فاسد شدن این انگور در دمای بالای 25 درجه است. برداشت انگور جابوز در فصل ابتدای فصل تابستان شروع شده و مانند دیگر انگور های آن منطقه می توان به راحتی آن را به کشمش های خوشمزه و سرشار از پروتئین تبدیل نمود.

 

انگور جابوز نیز مانند دیگر انگور ها دارای خواص فراوانی است که باعث حفظ سلامتی در افراد مختلف می شود. براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته انگور جابوز و انواع آن می تواند به راحتی در درمان سرطان موثر باشد.

 

 

خرید انگور

 برای خرید انگور کاشمر باید توجه داشت تا این انگور تمامی ویژگی های یک انگور کامل و خوشمزه را داشته باشد. انگور های پلاسیده و نارس علاوه بر اینکه باعث می شوند هزینه ی اضافی توسط مشتری پرداخت شود می تواند باعث آسیب رساندن به سلامت انسان نیز شوند. علاوه بر خرید انگور کاشمر برای خرید انگور جابوز نیز این مسائل باید رعایت شده و یک محصول با کیفیت بالا را خریداری نمود.

شرکت ها و سایت های مختلفی امروزه اقدام به خرید و فروش انگور نموده اند. برای خرید انگور جابوز و کاشمر حتماً باید از مراکز معتبر خریداری نمود. در این راه آشنایی کامل با ویژگی های مختلف انگور کاشمر و جابوز و انگور خلیل آباد می تواند کمک بسیار زیادی به افراد در خرید انگور بنماید.

برای هرگونه خرید و مشاوره  با شماره های زیر در ارتباط باشید

09390827049

09380769659

مهندس دانش دوست

 


تاریخ : پنج شنبه 18 بهمن 1397
بازدید : 103
نویسنده : admin

عوارض جبران ناپذیر کاهش وزن سریع
کاهش وزن ، میزان کاهش وزن
خستگی، تهوع، اسهال، یبوست، سنگ کیسه صفرا و ریزش مو از جمله عوارض بالقوه کاهش سریع وزن هستند.
امن ترین میزان کاهش وزن در طول زمان چقدر است
همه ما برای کاهش وزن به دنبال سریع ترین و آسان ترین راه میگردیم اما شاید اگر از عوارض جدی کاهش وزن سریع بدانیم در این رویه خود تجدید نظر کنیم . رژیم هایی که بسیار سریع وزن را کم می کنند، باعث بروز مشکلات جدی در سلامت شخص خواهند شد. ضمنا اینکه وزن کاهش یافته با این نوع رژیم های کاهش وزن پایدار نیست و به محض اینکه شخص رژیم را کنار گذاشت، افزایش وزن بسیار شدیدی سراغ شخص خواهد آمد که چه بسا وزن شخص را از وزن اولیه قبل از رژیم غذایی نیز بالاتر خواهد برد .کاهش وزن

در روشهای غیر اصولی کاهش وزن، بدن علاوه بر سوزاندن چربی زیاد توده عضلانی نیز از دست می رود. در واقع بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به سوزاندن عضلات می کند این کار اگرچه اشتها را کم می کند، اما برای سلامتی بدن مضر است. بنابراین سوزاندن عضله به جای چربی در این گونه رژیم ها آسیب زیادی به بدن وارد می کند.

در روش اصولی کاهش وزن، اشخاص تنها توده چربی از دست می دهند اما در روش های غیر اصولی کاهش وزن اشخاص نه تنها چربی از دست نمی دهند بلکه در صد بالایی از بافت غیر چربی بدنشان از جمله ماهیچه و حتی توده استخوانی خود را از بین می بردند. بدن همواره راهی برای محافظت خود از عوارض کاهش سریع وزن پیدا می کند. با افت ناگهانی دریافت کالری، آن را با کاهش میزان سوخت و ساز جبران می کند. به این علت است که افرادی که به رژیم های ناگهانی دست می زنند به محض ترک رژیم به سرعت اضافه وزن پیدا می کنند.

کاهش سریع وزن می تواند عوارض جانبی مخربی به همراه داشته باشد و البته از کارایی چندانی نیز برخوردار نباشد زیرا افرادی که به سرعت وزن زیادی کم می کنند احتمال بیشتری دارد دوباره وزن اضافه کنند.

اگر دوست دارید به سرعت وزن کم کنید تا بتوانید در یک مهمانی رسمی لباس مورد علاقه خود را به تن کنید، یا این که زندگی بهتر و سالم تری را تجربه کنید، مراقب باشید بیش از اندازه به خود فشار وارد نکنید و از محدوده کاهش وزن بی خطر خارج نشوید.

بهترین میزان کاهش وزن در طول زمان چقدر است؟
به گزارش "مدیکال دیلی"، اگر در تلاش هستید تا وزن خود را کاهش دهید، روند معمول کاهش وزن شاید به اندازه کافی برای شما سریع رخ ندهد. باید به این نکته توجه داشته باشید هنگامی که در بدن خود تغییر ایجاد می کنید، محدودیت هایی وجود دارند تا بدون آسیب رساندن به سلامت خود این کار را انجام دهید. این حد و مرزها برای همه یکسان و مشخص نیستند.

کاهش وزن سریع

کاهش وزن 2 تا 4 کیلوگرم در ماه نرمال است و غیر از این میزان عوارضی را درپی دارد
کاهش سریع وزن می تواند عوارض جانبی مخربی به همراه داشته باشد و البته از کارایی چندانی نیز برخوردار نباشد زیرا افرادی که به سرعت وزن زیادی کم می کنند احتمال بیشتری دارد دوباره وزن اضافه کنند و بخشی از این روند به عدم تعهد آنها به تغییراتی که در سبک زندگی خود ایجاد کرده اند و پشتیبان وزن های پایین تر هستند، باز می گردد.

خستگی، تهوع، اسهال، یبوست، سنگ کیسه صفرا و ریزش مو از جمله عوارض بالقوه کاهش سریع وزن هستند. سوء تغذیه که از یک برنامه کاهش وزن با محدودیت های بسیار در رژیم غذایی ناشی می شود می تواند موجب گیجی و خستگی در فرد شود و اختلال در تمرکز و یا افسردگی را به همراه داشته باشد. همچنین، عدم دریافت مواد مغذی به میزان کافی می تواند فرد را مستعد ابتلا به عفونت سازد. افزون بر این، احتمال اختلال در چرخه قاعدگی در بانوان افزایش می یابد.

این عوارض جانبی می توانند از روند کاهش وزن که چندان سریع هم به نظر نمی رسد، سرچشمه بگیرند. کاهش وزن به میزان 3 پوند (1.3 کیلوگرم) در هفته هنگامی که در کنار مصرف کمتر از 800 کالری در روز قرار بگیرد می تواند عوارض جانبی مذکور را موجب شود. به گفته کارشناسان، کاهش وزن باید از آهنگی کندتر برخوردار باشد. رویکرد فردی که قصد کاهش وزن دارد باید به گونه ای باشد که از این روند لذت ببرد و بتواند آن را در بلند مدت حفظ کند. بر همین اساس، تعیین هدف کاهش 5 تا 10 درصد از وزن بدن طی یک بازه زمانی بیش از شش ماه توصیه می شود.

برای فردی که در حال حاضر 250 پوند (113 کیلوگرم) وزن دارد و در پی دستیابی به وزنی سلامت تر است، کاهش وزن 12 تا 25 پوند (5.5 تا 11 کیلوگرم) طی شش ماه یا حدود 2 تا 4 پوند (یک تا دو کیلوگرم) در ماه ایده آل به نظر می رسد.

کاهش وزن سریع می تواند موجب شود تا بدن هنگامی که فکر می کند گرسنه است سوزاندن آب و عضله را به جای چربی آغاز کند و این دلیل دیگری است که بر مفید بودن کاهش وزن تدریجی تاکید دارد. سوزاندن کالری هنگامی که توده عضلانی خود را از دست داده اید، دشوارتر نیز می شود.

همانند بسیاری موارد دیگر در زندگی، کاهش وزن نیز باید حرکتی آهسته اما پیوسته باشد تا نتیجه بهتری از آن کسب شود.

 منبع : نمناک 


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 100
نویسنده : admin
 

 

آپارتمان مبله روزانه در هر نقطه تهران که بخواهید

اجاره آپارتمان مبله روزانه ، اجاره آپارتمان مبله در تهران در مناطق بسیار خوب برای افراد لوکس پسند ، آپارتمان مبله در چند سال اخیر آمار رو به افزایشی داشته ، آپارتمان مبله طرفداران زیادی دارد ، افراد زیادی به دلیل شغل یا درس یا پیشامد های زندگی بنا به میل خود دنبال محلی آرام برای سکونت و استراحت میگردند ، پیشنهاد ما به شما اجاره آپارتمان مبله در تهران است .

 آپارتمان مبله برای جا به جایی راحتتر و محیط آرام و مطمئن است . آپارتمان مبله با تجهیزات و امکانات کامل در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد. کافیست برای تشکیل یک زندگی مستقل و آرام به دنبال یک آپارتمان مبله باشید. آپارتمان مبله در تهران دارای تجهیزات فنی از جمله پکیج دیواری ، شوفاژ ، سیستم سرمایشی مجهز و... میباشند . 

آپارتمان مبله تهران بلند مدت هم میتوان اجاره کرد ، اجاره این آپارتمان ها میتواند قرارداد یک تا پنج ساله داشته باشد . اجاره سوئیت مبله در تهران هم امکان پذیر است . آپارتمان مبله تهران دارای امکاناتی مانند : آشپزخانه آپارتمان مبله تهران مجهز به لوازم برقی مورد نیاز از جمله ماکروفر ، چای ساز ، قهوه ساز ، تستر و... میباشد . 

دارای ظروف مورد نیاز آشپزی ، ظروف سرو غذا ، قاشق ، کارد و چنگال میباشد. اتاق خواب آپارتمان مبله تهران دارای سرویس خواب ، آینه ، رخت خواب ، کمد لباس و پرده میباشد . نشیمن آپارتمان مبله تهران مجهز به مبلمان پذیرایی ، میز قهوه خوری ، سرویس تلویزیون و پخش ، دکوری و تزئینات مربوط به سالن می باشد . آپارتمان مبله تهران دارای سرویس های بهداشتی بسیار تمیز و پیشرفته میباشند . اجاره آپارتمان مبله با تجهیزات رفاهی تکمیل بستگی به مقدار هزینه ای که شما میخواهید بپردازید دارد. اگر آپارتمان مبله با تجهیزات و فول لاکچری میخواهید باید پول بیشتری بپردازید . برای دریافت آپارتمان مبله تهران حتما لوازمی که به شما تحویل داده میشود را چک کنید ، به اقلامی که در قرارداد قید شده هم توجه کنید ، زیرا شما در قبال لوازمی به شما تحویل داده میشود مسئول هستید و موقع تحویل آپارتمان مبله تهران باید تمامی لوازم را سالم تحویل بدهید و اگر چیزی ازبین رفته یا خراب شده است باید تهیه و تعمیر کنید سپس آپارتمان مبله را بازگردانید . 

نتیجه گیری برای اجاره آپارتمان مبله در تهران باید قوانین مذکور در قرارداد را به خوبی مطالعه کنید ، سپس امضا کنید ، پس از تحویل گرفتن آپارتمان مبله تهران در روز آخر قرارداد باید آپارتمان مبله را مانند روز اول بازگردانید ، نظافت را بسیار رعایت کنید ، آپارتمان مبله تهران دارای تجهیزات کامل رفاهی هستند ، شما با توجه به مبلغ قابل پرداختی خود میتوانید یکی از بهترین آپارتمان مبله تهران را اجاره کنید .ممکن است امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند کم یا زیاد باشند که نوع تجهیزات و امکانات بستگی به خود شخص دارد . 

برای راحتتر اجاره کردن آپارتمان مبله در تهران کافیست به سایت مبله غرب مراجعه کنید و با کمترین هزینه از بهترین امکانات برخوردار شوید .

 

منبع :moblehgharb.com

 

 

نرم افزار حسابداری چیست

نرم افزار حسابداری چیست ØŸ  Ù†Ø±Ù… افزار حسابداری یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای موجود است Ú©Ù‡ با نصب آن به راحتی قادر خواهید بود تا تمامی معاملات مالی خود را مدیریت کنید. از نرم افزارهای حسابدار Ù…ÛŒ توانید در تمامی حوزه ها کسب Ùˆ کاری استفاده کنید. برخی از برنامه ها برای حسابداری برای کسب Ùˆ کارهای ساده Ùˆ Ú©ÙˆÚ†Ú©  Ùˆ برخی دیگر برای مدیریت Ú©Ù„ امور مالی Ùˆ فعالیت های بزرگ طراحی شده اند

با این استفاده از نرم افزارهای حسابداری Ù…ÛŒ توانید از بروز اشتباهات حسابداری جلوگیری  Ú©Ù†ÛŒØ¯ Ùˆ به راحتی کلیه اموری مالی خود را کنترل Ùˆ مدیریت کنید. .  

تاریخچه نرم افزار حسابداری

 

به طور دقیق نمی توان گفت Ú©Ù‡ واقعا اولین برنامه حسابداری Ùˆ مالی را Ú†Ù‡ کسی نوشته Ùˆ نام آن Ú†Ù‡ بوده است. اما به جرات Ù…ÛŒ توان گفت اولین نرم افزار حسابداری نوشته شده در ایران ،در سال1368 نوشته است Ú©Ù‡ فقط ثبت سند حسابداری Ùˆ دفتر روزنامه Ùˆ دفتر Ú©Ù„ Ùˆ دفتر تفضیلی Ùˆ یک تراز آزمایشی 4 ستونی داشت. حجم این نرم افزار حدودا Û°Û¹ / Û± مگابایت بوده Ùˆ تنها روی یک دیسکت فلاپی جا Ù…ÛŒ گرفت Ùˆ به رایگان در اختیار همه قرار داشت این نرم افزار حدودا Û´ سال بسیار معروف بود Ùˆ مورد استفاده شرکتها، افراد Ùˆ سازمان ها مختلفی  Ù‚رار گرفت بود.

بعد ها افراد حقیقی Ùˆ حقوقی دیگری هم  ÙˆØ§Ø±Ø¯ عرصه برنامه نویسی حسابداری شده Ùˆ نرم افزارهای حسابداری جدیدی را تحت سیستم عامل  DOS Ùˆ ویندوز به بازار ارائه کردند. از آن سال ها تا به امروز نرم افزار های زیادی وارد بازار کار شده اند Ú©Ù‡ هر کدام به نوبه خود مزایا Ùˆ نواقصی داشته Ùˆ مشتریان خاص خود را در بازار کار کسب کرده اند .در بین همه این نرم افزار های حسابداری ØŒ نرم افزار حسابداری Ùˆ مالی یکپارچه پارمیس برای اولین بار در سال 1380 وارد بازار شد Ùˆ از همان سال های نخست توانست جایگاه خوبی را بین نرم افزارهای دیگر پیدا کرده Ùˆ به خوبی پاسخگوی نیاز کاربرانش باشد.

 

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

هر نرم افزاری مزایای دارد . نرم افزارهای حسابداری نیز هردکدام به نوبه ی خود مزایای دارد که ما در این بخش فقط به مزایای کلی این نرم افزار اشاره میکنیم.

1- اولین و شاید یکی از مهم ترین دلایلی که موجب استفاده ی گسترده ی مردم از نرم افزارهای حسابداری شد ، افزایش دقت در انجام امور حسابداری بود. نرم افزارهای حسابداری موجب افزایش دقت و کاهش اشتباهات محاسباتی که ممکن است توسط انسان رخ دهد ، می شوند. همان طور که میدانید یک اشتباه کوچک می تواند ، تاثیر زیادی بر نتیجه ی نهایی داشته باشد.نرم افزارهای حسابداری شما را از وجود چنین اشتباهاتی مصون نگه دارد.

2- دومین دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به نرم های حسابداری ، افزایش سرعت محاسبات است. سرعت این محاسبات بسیار بالاتر از انسان است. نرم افزار حسابداری به سازمان ها اجازه می دهد تا کارایی را با معرفی اتوماسیون بهینه سازی کنند. برای مثال، یک کسب و کار باید مالیات فروش را در تمام معاملات خود ثبت کند. نرم افزار حسابداری می تواند به صورت اتوماتیک برای هر ورودی مالیات تعیین شده را اتخاذ کند.

3- با توجه به موارد بالا احتمالا متوجه شده اید که افزایش سرعت و افزایش دقت می تواند موجب افزایش بهره وری و در نتیجه کاهش هزینهارائه انواع گزارش ها

4- نرم افزارهای حسابداری Ù…ÛŒ توانند اطلاعات دقیقی در مورد امور مالی در اختیار شما قرار دهند.  Ø¨Ù‡ عنوان مثال فرض کنید یک مدیر مالی شرکت باید یک گزارش از نقدینگی داشته باشد تا دو ساعت دیگر در جلسه ارائه دهد. بسیاری نرم افزارهای حسابداری کاربران را قادر Ù…ÛŒ سازند تا گزارش های متنوع مالی را ØŒ تنها با پر کردن یک فرم Ùˆ یا کلیک بر روی یک دکمه داشته باشند. این در حالی است Ú©Ù‡ ایجاد چنین گزارشی به صورت دستی Ù…ÛŒ تواند یک فرایند وقت گیر باشد.

5- نرم افزار ها به دلیل طراحی و برنامه نویسی که دارند به محض ورود اطلاعات می توانند گزارش های مالی را در اختیار مدیریت قرار دهندتا در اتخاذ تصمیمات آتی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرند.

 Ø§Ù†ÙˆØ§Ø¹ نرم افزارهای حسابداری

نرم افزارهای حسابداری را می توان به چند دسته تخصصی تقسیم کرد:

1-سیستم حسابداری مالی

2-سیستم حسابداری انبار یا انبارداری

3-سیستم خرید و فروش و صدور فاکتور

4-سیستم بانک و صندوق و عملیات چک

5-سیستم حسابداری حقوق و دستمزد

6- نرم افزار محاسبه کارکرد

7- نرم افزار اتوماسیون اداری

8- نرم افزار خرید و فروش

9- نرم افزارهای تخصصی مشاغل

نتیجه گیری

نرم افزار حسابداری ÛŒÚ©ÛŒ از بهترین Ùˆ کارآمد نرم افزارهای طراحی شده در طول تاریخ است Ú©Ù‡ شما با استفاده از آن ها ÛŒ میتوانید به راحتی امور مربوط به Ø­Ø³Ø§Ø¨Ø¯Ø§Ø±ÛŒ Ø®ÙˆØ¯ را به آن ها بسپارید . تا بدون هیچ گونه اشتباهی امور محوله را  Ø§Ù†Ø¬Ø§Ù… دهند. قیمت نرم افزارهای حسابداری متنوع است Ùˆ هر کدام بسته به نوع مزیت Ùˆ امکاناتی Ú©Ù‡ دارند متفاوت هستند. اگر شما هم نیاز به یک Ù†Ø±Ù… افزار حسابداری ارزان Ø¯Ø§Ø±ÛŒØ¯ ØŒ بهتر است به سایت (هوشمند نوین) مراجعه فرمایید . در این سایت انواع نرم افزارهای حسابداری با قیمتی بسیار مناسب Ùˆ پشتیبانی فعالی موجود است.        

 Ù…نبع : وب سایت Ù‡ÙˆØ´Ù…ند نوین 


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 124
نویسنده : admin


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  به عقيده پزشكان با توجه به شكل ظاهري بدن بيماران مي توان  به آنان در مورد مشكلات بالقوه آينده هشدار داد . آنان مي گويند نبايد گول عدم افزايش وزن را خورد چون ممكن است وزن بدن شخصي اضافه نشود اما افزايش چربي دور شكم برايش مشكل ساز شود.
پژوهشگران عوارض زیادی را برای چاقي بدن شناسایی کرداه اند که می تواند موجب کاهش طول عمر انسانها گردد . در زیر به تعدادی از عوارض چاقی اشاره شده است :
1 – پُر فشاری خون
هرچه وزن شما بیشتر شود، بافت چربی شما نیز بیشتر می شود. این بافت برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن و سایر مواد غذایی دارد که باید توسط جریان خون تأمین شود.
هر چه نیاز به اکسیژن و مواد مغذی بیشتر شود، حجم خون و مقدار فشاری که روی سیستم گردش خون وارد می شود، افزایش می یابد و هر چه حرکت خون در سیستم گردش خون بیشتر شود، فشار بیشتری بر دیواره ی سرخرگ های شما وارد می شود.
علاوه بر این، چاقی باعث افزایش سطح هورمون انسولین در خون می گردد که این هورمون علاوه بر کنترل قند خون، باعث نگه داشتن آب و نمک در رگ ها می شود که این خود باعث افزایش حجم خون می گردد.
همچنین چاقی باعث افزایش تعداد ضربان قلب و کاهش ظرفیت عروق برای جابجایی خون می شود که تمام این عوامل باعث پرفشاری خون می گردد.
2 – دیابت
چاقی عامل اصلی ایجاد دیابت نوع 2 می باشد، زیرا افزایش چربی باعث افزایش مقاومت بدن به اثر هورمون انسولین می شود. لذا این هورمون نمی تواند با مقادیر نرمال قبلی، وظیفه ی خود را که کنترل قند خون است، به درستی انجام دهد و قند خون بالا می رود که خود یکی از عوامل مهم خطر برای سلامتی فرد است.
3 – اختلال در چربی های خون
رژیم های غذایی که دارای مقدار زیادی چربی های اشباع شده مثل گوشت قرمز یا غذاهای سرخ شده هستند، می توانند علاوه بر ایجاد چاقی باعث بالا رفتن کلسترول بد خون (به نام LDL) شوند. چاقی همچنین باعث پایین آمدن سطح کلسترول خوب خون (به نام HDL) و بالا رفتن سطح تری گلیسیرید خون می شود.
تری گلیسیریدها بیشترین میزان چربی در غذاهای شما و همچنین بیشترین درصد چربی در بدن شما را شامل می شوند، و در طولانی مدت اختلال در سطح چربی های خون، باعث تصلب شرائین می شود، زیرا چربی های اضافه در جدار رگ ها رسوب می کنند. تصلب شرائین خود باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته ی مغزی می شود.
4 – بیماری عروق کرونر
این بیماری یکی از اشکال بیماری های قلبی – عروقی است که از رسوب چربی در جدار سرخرگ های کرونر(سرخرگ هایی که به قلب خون رسانی می کنند) ایجاد می شود. پس از مدتی، رسوب این چربی ها باعث تنگ تر شدن دیواره ی داخلی عروق شده و خون کمتری به بافت قلب می رسد. کاهش خون رسانی به قلب، باعث آنژین صدری (درد قفسه ی سینه) می شود. انسداد کامل عروق قلبی می تواند باعث سکته ی قلبی شود.
5 – سکته ی مغزی
چاقی باعث تصلب شرائین و رسوب چربی در جدار سرخرگ ها می شود که می تواند سرخرگ های مغزی را نیز درگیر کند و باعث تنگ شدن عروق مغزی شود. حالا اگر لخته ی خونی در این عروق باریک ایجاد شود، می تواند به طور ناگهانی باعث انسداد جریان خون به منطقه ای از مغز شما شده و منجر به سکته ی مغزی گردد.
6 – سایش مفاصل (استئوآرتریت)
در افراد چاق به علت افزایش فشار وارده بر مفاصل(خصوصاً مفاصل زانو، ران و مهره های پایین کمری)، غضروف مفصلی تخریب شده و باعث ایجاد درد مفصل و سفتی آنها می شود.
7 – توقف تنفس در خواب
توقف تنفس در خواب، خصوصاً در افراد چاقی که زیاد خور خور می کنند، دیده می شود.
این افراد به هنگام خواب شبانه، به علت انسداد مسیرهای هوایی ریه ها، برای مدت کوتاهی دچار توقف تنفس شده و مکررا در طول شب بیدار می شوند. در نتیجه خواب با کیفیتی در شب ندارند و در طول روز نیز به علت اختلال در خواب شبانه ی خود، دچار گیجی بوده و مرتب چرت می زنند.
تحقیقات نشان داده، بیشتر افرادی که دچار وقفه ی تنفسی در خواب می شوند، دارای اضافه وزن بوده و گردنی بزرگ و راه هوایی باریکی دارند.
8 – سرطان
انواعی از سرطان ها با اضافه وزن همراه هستند که در زنان می توان به سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان گردن رحم و سرطان کیسه ی صفرا اشاره کرد. مردان چاق نیز نسبتاً در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به سرطان های کولون، رکتوم و پروستات هستند.
9 – بیماری کبد چرب
در اثر چاقی، چربی بیشتری در ساختار کبد وارد می شود که این تجمع چربی در کبد، می تواند باعث ایجاد التهاب و حتی تخریب بافت کبد شود و نهایتاً به بیماری نارسایی کبدی (سیروز) منجر شود، حتی اگر فرد هم زمان از مشروبات الکلی استفاده نکند( زیرا کبد چرب و سیروز کبدی بیشتر در افرادی که مقادیر زیادی الکل مصرف می کنند، بروز می کند).

منبع : pezeshk.us


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 133
نویسنده : admin
مراقبت از سمعک شما
عمر سمعک های شما بسیار طولانی تر خواهد شد اگر مراقبت خوبی از آنها داشته باشید. برخی از راهنمایی ها باید به خاطر داشته باشید:
سمعک ها را از گرما، رطوبت، محصولات مراقبت از مو، کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
آنها را مرتب پاک کنید.
هنگامی که از سمعک ها استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید.
بلافاصله باتری های مرطوب را عوض کنید 
 

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 111
نویسنده : admin

اگر توقع دارید زمانی که رژیم می‌گیرید، آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنه نشوید، یعنی یا برای لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید! سلامتی و زیبایی حق افرادی است که اراده بهتر و قوی‌تری دارند. همین یک میان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام.
 
هر روز تعداد آگهی هایی که مدعی هستند لاغری بیش از 10 کیلو ظرف کمتر از یک ماه با متد آنها امکان پذیر است بیشتر می شود. آنهایی که بعضا فریب این دسته از آگهی ها را خورده اند می گویند که تنها مقدار کمی از وزن آنها کاهش پیدا کرده و پزشکان متخصص تغذیه هم کاملا با آن مخالف هستند.
 
اگر روی ترازو رفتید و با دیدن درجه آن چشمانتان مثل توپ تخم‌مرغی گرد شدند، یعنی اینکه اضافه وزن به سراغ شما هم آمده! یک ماه گذشته لابد به خیال اینکه در طول روز گرسنه بودید، توقع داشتید که الان حسابی وزن کم کرده باشید، اما زهی خیال الکی! یادتان باشد بدن انسان کاملا هوشمند است. هر چه کمتر غذا بخورید، کمتر مصرف می‌کند!
 
تازه خودتان هم در این یک ماه از ساعت هشت تا 12 شب که بدترین ساعات برای خوردن هستند هر چه دم دستتان آمده را به سمت معده فلک‌زده روانه کرده‌اید و به خیال اینکه قند خونتان پایین آمده، بیشتر از روزهای عادی مواد قندی مصرف کرده‌اید. برای اینکه متوجه شوید چقدر بدموقع چاق شده‌اید، نگاهی هم به تقویم روی میزتان بیندازید. از 20 شهریور که ماه رمضان تمام می‌شود تا اواسط آذر که ماه محرم از راه می‌رسد، روزهایی هستند که هر جا را نگاه می‌کنید، ماشین عروس می‌بینید!
 
چه خودتان عروس یا داماد این روزها باشید و چه مهمان این عروسی‌ها فرقی نمی‌کند. به هر حال با این هیکل کج و کوله و شکمی که از خودتان جلوتر حرکت می‌کند، نه این مجالس بهتان می‌چسبد و نه کلا از زندگی لذت می‌برید. پس دست بجنبانید و با گرفتن یک رژیم مناسب و کوتاه مدت، هر چه زودتر چربی‌های اضافه‌تان را آب کنید. نکش و لاغرم کن
 
بهترین راه برای کاهش اضافه وزن این است که تمام میان وعده‌ها و چاشنی‌هایتان را حذف کنید. از شیرینی و شربت بگیرید تا سس و دلستر و نوشابه. در وعده شام هم کلا بی‌خیال غذاهای برنجی بشوید. در کنار این رعایت‌های غذایی، باید فعالیت‌های جسمی‌تان را هم زیاد کنید. زمین به آسمان رسید، آسمان به زمین رسید، باید روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید. اما اگر می‌خواهید خیلی زودتر از اینها به نتیجه برسید، باید به رژیم غذایی کوتاه‌مدت رو بیاورید. این رژیم غذایی کوتاه مدت کمکتان می‌کند تا در عرض یک هفته تا ده روز به صورت کاملا اصولی چند کیلو وزن کم کنید: صبحانه
 
کاهش وزن و لاغری

اسم صبحانه رویش است. باید صبح خورده شود، نه لنگ ظهر!
2 عدد تخم مرغ آب‌پز
قهوه یا چای
1 عدد سیب حواستان باشد که تخم‌مرغ‌ها را حتما باید با زرده بخورید. اگر کلسترول دارید، یعنی بیمار هستید، اصلا نباید این رژیم را بگیرید. فکر نکنید که می‌توانید به راحتی زرده‌های تخم‌مرغ را نخورید و آب از آب تکان نخورد! در این رژیم روی چربی زرده‌ها حساب شده. از خودتان ابتکار به خرج ندهید و به جای سیب، میوه‌های دیگر را جایگزین نکنید. سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمه‌تان می‌کند. تازه حسابی سرحال و شادابتان می‌کند و باعث می‌شود تا خود ظهر انرژی داشته باشید. رژیم ناهار برای لاغر شدن
 
درست است که گرسنه هستید، اما خودتان را کنترل کنید و تا مرز انفجار نخورید! ناسلامتی می‌خواهید لاغر شوید.
 
گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز
سالاد فصل بدون مایونز
2/1 لیوان آب کرفس
 
*سالاد فصل یعنی سالادی که در آن همه سبزی‌های آن فصل پیدا شود؛ مثلا الان که در فصل تابستان هستیم، سالادتان باید متشکل از خیار، گوجه، کاهو، کلم، قارچ و ذرت باشد. اینکه در این رژیم، سالاد به اندازه کافی گنجانده شده، حتما حکمتی دارد. معمولا رژیم‌دارها بعد از مدتی دچار بیماری یبوست می‌شوند اما با گرفتن این رژیم که کلی سبزی و میوه‌جات دارد، عمرا اگر این بیماری به سراغ شما بیاید.
 
*به جای آب کرفس نمی‌توانید کرفس بخورید. اولا اینکه اگر بخواهید آن همه کرفس بخورید، نفخ می‌کنید! دوما اینکه خود کرفس فیبر دارد و در این رژیم این فیبر محسوب نشده است. وقتی آب کرفس را می‌گیرید، در بافت آن شکست انجام می‌شود و فیبرش را از دست می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که برای گرفتن رژیم به آن نیاز داریم.
 
 
شام رژیم لاغری سریع
از قدیم گفته‌اند شام را به دشمنت بده! اما شما عجالتا تا زمانی که رژیم دارید، این توصیه را جدی نگیرید و از وعده شامتان نگذرید. گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ (کبابی یا آب‌پز) سبزیجات تازه و جوانه‌ها
چای یا قهوه
لیمو ترش تازه
 
*تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت‌قرمز می‌خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید. یا اگر یک شب گوشت قرمز می‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید، اگر ماهی دوست ندارید، نمی‌شود آن را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. الکی که نیست! روی امگا3 ماهی هم حساب شده.
 
 
*بعضی از آدم‌ها را دیده‌اید که بعد از تمام شدن رژیمشان علاوه بر لاغر شدن از ریخت و قیافه هم افتاده‌اند؟ دلیلش این است که پروتئین در این رژیم‌ها کم است و بدن مجبور می‌شود از عضلاتش هم استفاده کند تا سرپا بمانید. اما این رژیم به دلیل داشتن پروتئین کافی که از طریق گوشت، مرغ و تخم مرغ به دست می‌آورید، باعث می‌شود که فقط چربی‌تان بسوزد ولی برای عضله‌تان اتفاقی نیفتد.
 
 
*بهتر است برای سبزیجات تازه‌تان، از سبزیجات رنگی استفاده کنید؛ مثل گوجه، هویج، فلفل دلمه‌ای و… میان وعده ، حذف نمی شود اما قطره چکان است!
 
 
کاهش وزن و لاغری
 
اگر توقع دارید زمانی که رژیم می‌گیرید، آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنه نشوید، یعنی یا برای لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید! سلامتی و زیبایی حق افرادی است که اراده بهتر و قوی‌تری دارند.
 
 
همین یک میان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام. < لیوان آب گوجه فرنگی یا شیر کم‌چرب یا یک عدد موز کوچک
 
*به همان دلیلی که قرار شد کرفس را جانشین آب کرفس نکنید، نمی‌توانید به جای آب گوجه فرنگی هم خود گوجه را بخورید.
 
*گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌های A، B و C، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن است و باعث می‌شود هم انرژی بدنتان تامین شود و هم سیستم‌های ایمنی‌تان تضعیف نشوند. بنابراین وقتی رژیم می‌گیرید با کوچک‌ترین چیزی کارتان به دکتر و سرم و آمپول نمی‌رسد!
 
 
*به جای موز هم میوه دیگری را جایگزین نکنید. موز 422 گرم پتاسیم دارد که هم به انقباض ماهیچه‌ای کمک می‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزایش می‌دهد. درست مثل این است که در حال ورزش کردن هستید! هشدارها
 
*اسم این رژیم، رژیم شوک است و با گرفتن آن روزانه فقط 1000 کالری به بدنتان می‌رسد. این رژیم در دهه 30 و بین هنرپیشه‌های هالیوودی خیلی پرطرفدار بود. چون در مدت زمانی کوتاه، حسابی باربی می‌شدند!
 
*این رژیم فقط مخصوص 7 تا 10 روز است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از این نگیرید که خونتان پای خودتان است! *همراه کردن این رژیم با ورزش الزامی است. اگر حس پیاده‌روی روزانه ندارید، دنبال نتیجه درست و حسابی هم نباشید.
 
*در این رژیم فقط نوع غذاهایی که باید بخورید مشخص شده است. میزانش دست خودتان است. فقط یادتان باشد که قرار نیست خودتان را گول بزنید. قرار است لاغر شوید، پس فقط به اندازه‌ای بخورید که سیر شوید نه بیشتر.
 
*یادتان باشد که مواد غذایی این رژیم را باید بدون نان بخورید! توصیه هیچ رژیمی بدون فعالیت‌ بدنی یا همان ورزش به هیچ دردی نمی‌خورد. یادتان باشد که پیاده‌روی از نان شب هم واجب‌تر است. پیاده‌روی هم اصول و روش دارد.
 
*کفشتان مناسب باشد، با کفش پاشنه‌بلند پیاده‌روی نکنید. همین روزهاست که از شدت کمردرد نتوانید از جایتان تکان بخورید!
 
*وسیله سنگین نداشته باشید، این وسیله سنگین را نه در دستتان بگیرید، نه روی شانه‌هایتان بیندازید. تا می‌توانید سبک پیاده‌روی کنید.
 
*پیاده‌روی باید مستمر باشد، جلوی هر مغازه‌ای میخکوب نشوید و دوباره به راهتان ادامه بدهید! اگر قرار است نیم ساعت پیاده‌روی کنید، دقیقا تمام این نیم‌ساعت را به طور مفید پیاده‌روی کنید.
 
* با نظم قدم بردارید، اول جوگیر نشوید و تند تند قدم برندارید که آخر پیاده‌روی یک لاک‌پشت هم بتواند ازتان جلو بزند! از همان اول با یک ریتم خاص قدم بردارید.
 
*در سربالایی نروید، این تصور غلط که هر چه بیشتر عرق کنید، زودتر لاغر می‌شوید را از ذهنتان پاک کنید. عرق کردن نشانه سوزاندن چربی نیست، یک فعالیت طبیعی برای دفع گرمای بدن است. یک لیوان که آب بخورید، دوباره به پله اول برمی‌گردید!
 
 
کاهش وزن و لاغری
ضد توصیه
*این درست که در زمان ابوعلی‌سینا به چاقی «ام‌الامراض» می‌گفتند. اما این دلیل نمی‌شود که برای از بین بردن این ام‌الامراض، هزار و یک مرض دیگر هم بگیرید! آن هم با این نسخه‌های نامعقول!
 
*قرص‌های ضد اشتها: این قرص‌هایی که مثل نقل و نبات می‌خورید تا اشتهایتان کم شود، دمار از روزگار تان در می‌آورند. افزایش ضربان قلب، فشار خون، یبوست، کم‌خونی، تشنگی زیاد، اضطراب، گیجی، خشکی دهان و سردرد علائم این قرص‌ها هستند. این قرص‌ها را حتما باید یک پزشک یا یک رژیم‌درمان توصیه کند.
 
*بالن معده: این هم یک راه برای کم کردن اشتهاست. به این ترتیب که یک کیسه به اندازه تخم‌مرغ در معده می‌گذارند تا فضای معده را پر کند و اشتها را کم کند. اما این روش هم برای هر کسی توصیه نمی‌شود.
 
*عمل‌های جراحی: این عمل‌ها فقط برای افرادی که اضافه‌وزنشان از 30 کیلو گذشته باشد و هیچ توانی برای وزن کم کردن نداشته باشند، توصیه می‌شود؛ آن هم فقط به دستور پزشک متخصص. سرخود سراغ این عمل‌ها نروید که کمترین عارضه‌شان عفونت‌های وسیع الطیفی است که خدای نکرده در نهایت حتی می‌تواند به مرگ هم منجر شود.
 
تست BMI
برای اینکه بدانید بدنتان در چه وضعی است و از نظر علمی وزن نرمال دارید یا دچار اضافه وزن یا چاقی هستید، باید تست Body mass index یا همان BMI را انجام بدهید. فقط یادتان باشد این فرمول برای گروه سنی بالای 18 سال است. اگر BMIتان:
بین 15 تا 19 باشد، لاغر هستید.
بین 19 تا 25 باشد، وزنتان نرمال است.
بین 25 تا 30 باشد، اضافه وزن دارید.
بین 30 تا 35 باشد، چاقی درجه یک (متوسط) دارید.
بین 35 تا 40 باشد، چاقی درجه دو (شدید) دارید.
40 به بالا باشد، چاقی درجه سه (مفرط) دارید
 منبع : taknaz.net

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 120
نویسنده : admin

موشن گرافیک چیست ؟
اگه قرار باشه هر هنری رو موشکافانه بررسی کنیم شامل اجزای زیادی میشن ، موشن گرافیک هم شامل چندین قسمت مختلف میشه که مهمتری اونها حرکت، گرافیک و صداست و مواردی دیگه هم هست که نمیخایم الان به اونا بپردازیم.
در موشن گرافیک شما همیشه به یه هدف خاص میرسید. بزارید بهتر بگم ! شما وقتی قراره یه موشن گرافیک بسازید باید یک هدف داشته باشید تا در آخر یک پیام رو به مخاطبتون منتقل کنید ! و این پیام باید به ساده ترین و حرفه ای ترین شکل ممکن منتقل بشه که مخاطب مجذوب و شیفته محصول، پیام، کسب و کار و … که مربوط به شماست بشه !
اهمیت موشن گرافیک :
در زندگی امروزه هر لحظه شاهد گسترش راه های مختلف برای تبلیغات و مخصوصا دیجیتال مارکتینگ هستیم و هر کسی به نحوی در جستجوی راهکاری برای نمایش و معرفی محصولات و کسب و کار خودشه . از این رو راه های مختلف برای این مهم وجود داره که یکی از مهمترین اونا موشن گرافیکه و به نظر من جذابترین نوع تبلیغات در مجموعه ویدئو مارکتینگ محسوب میشه و خوشبختانه طرفداران زیادی رو در کسب و کارهای مختلف حتی کسب و کارهای بزرگ پیدا کرده چون تاثیر گذاری بسیار زیادی داره و نسبت به سایر تبلیغات هزینه های بسیار پایین تری رو شامل می شه.

 

انواع موشن گرافیک :
برای ساخت یک موشن گرافیک شاید فکر کنید فقط یک روش وجود داره و معمولا بیشتر مخاطبان این حرفه مخصوصا مبتدی ها فکر میکنن استفاده از وکتور موشن گرافیک محسوب میشه اما ساخت موشن گرافیک مختص متحرک سازی وکتور نمیشه و انواع مختلفی مثل تلفیق فیلم رئال و موشن گرافیک، موشن گرافیک سه بعدی، موشن گرافیک با استفاده از وکتور یا تصاویر برداری، موشن گرافیک با استفاده از تصاویر اسلیمی، موشن گرافیک با استفاده از اینفوگرافیک، موشن گرافیک با متحرک سازی متون یا همون تایپو گرافی هم هست که هر کدوم در جایگاه خودشون فوق العاده ان .

اهمیت صدا و صدا گذاری در موشن گرافیک
یکی از ارکان اصلی موشن گرافیک صدا است ! طوری که به نظر من اگه یک موشن گرافیک حتی حرفه ای ! صدا گذاری مناسبی نشده باشد نمی تونه نظر مخاطب رو به خوبی جلب کنه ! بنابر این موسیقی زمینه و افکت های صوتی یکی از ارکان اصلی موشن گرافیک محسوب میشن.

نرم افزارهای مورد نیاز برای ساخت موشن گرافیک
برای ساخت یک موشن گرافیک نرم افزارهای زیادی رو می تونیم استفاده کنیم و این بستگی به ما داره که با کدوم نرم افزار تسلط داریم اما از مهمترین اونا میتونیم به نرم افزارهای زیر اشاره کنیم که هر کدوم میتونن در ساخت موشن گرافیک به ما کمک کنن.
Adobe After Effects
Adobe illustrator
Adobe Photoshop
Adobe Animate
و …

ابزارهایی که بیشتر در زمینه ساخت موشن گرافیک استفاده می شوند.
هر کسی با نرم افزارهای خاصی در زمینه ساخت موشن گرافیک مشغول به کار می شود اما نرم افزار قدرتمند افترافکت نرم افزاری است که یکی از شاخه های پر کاربرد آن ساخت موشن گرافیک است که می توان به صورت کاملا حرفه ای اقدام به ساخت موشن گرافیک کرد.
در همین راستا علاوه بر ویژگی های ثابت افترافکت ، شرکت های مختلف اقدام به ساخت پلاگین ها و اسکریپت هایی کرده اند که سهولت کار را برای کاربران چند برابر کرده است . به عنوان مثال اسکریپت DUIK اسکریپتی است که برای ریگ بندی کاراکتر در افترافکت کاربرد فراوانی دارد و می توان به صورت کاملا حرفه ای اقدام یه ریگ بندی یا همان استخوان بندی کاراکتر ها و انیمیت آنها کرد. ابزارهای فراوانی در زمینه های مختلف برای ساخت موشن گرافیک و … ساخته شده است که می توان به افترافکت اضافه کرد و از آنها استفاده کرد.

دسترسی به ابزارهای آماده برای ساخت موشن گرافیک :
هر نرم افزار در جایگاه خود دارای پیچیدگی های زیادی ه ، نرم افزار افترافکت هم جزء اون دسته از نرم افزارهاست که از دیدگاه من دنیای فوق العاده وسیعی داره و نمیتونیم بگیم کسی تسلط کامل به تمام شاخه های این نرم افزار رو داره .
اگه قرار باشه تو یکی از شاخه های این نرم افزار مثل ساخت موشن گرافیک، آرم استیشن و … شرع به کار کنید مسلما باید زمان زیاد، صبر و حوصله، پشتگار و مطالعه زیادی داشته باشید که اصولش همینه !! و برای حرفه ای شدن هیچ راهی جز این نیست !!
اما برخی از افراد میخان راه سخت رو یک شبه برن و تو کمترین زمان به اون چیزی که میخان برسن. در زمینه ساخت موشن گرافیک هم این مورد بسیار زیاد دیده میشه و خوشبختانه یا متاسفانه راه های زیادی برای این کار وجود داره که بارزترین اون استفاده از پروژه های و قالب های آماده س که افراد و شرکت های مختلف که در این زمینه تجربه، مهارت، زحمت و پشتکار داشتند اقدام به ساخت یه سری پروژه های اماده در موضوعات مختلف کردند تا افراد مبتدی هم بتونن در زمینه ساخت موشن گرافیک و … تجربه کسب کنن.
نمیشه گفت این کار خوبه یا بد چون هر کسی یه نظری داره و باید بگم پروژه آماده افترافکت، و وب سایت ما هم جهت دسترسی آسان تر و هزینه کمتر برای مخاطبان این رشته اقدام به انتشار و فروش ابزارها و پروژه های اماده در این زمینه کرده . اما توصیه ما اینه که از پایه به دنبال فراگیری ساخت موشن گرافیک و شاخه های دیگر نرم افزار افترافکت برین چون مطمئنا استفاده از پروژه های آماده دانشی به شما در زمینه ساخت موشن گرافیک اضافه نمی کنه و صرفا راه طولانی رو به یک راه کوتاه برای شما مبدل میکنه که این کوتاهی راه خودش مشکلات زیادی رو به همراه داره که تجربه ثابت کرده افرادی که از پروژه های اماده استفاده میکنن نمیتونن تصمیم گیری درستی برای پیاده سازی سناریوی مورد نظرشون داشته باشند چون ابزارهای آماده مختص یک موضوع خاص ساخته شده و یک فرد مبتدی به سختی میتونه این ابزارهارو سفارشی سازی و تغییر بده ! که این خودش یک مشکل اساسی محسوب میشه و از طرفی چون اصول اولیه و اصلی ساخت موشن گرافیک رو نمیدونن خروجی کار اونا سطح بسیار پایینی داره .
در عین حال امیدوارم از هر راهی که وارد این حرفه میشین به خوبی پیشروی کنید و ما نیز تمام سعیمون رو میکنیم در حوزه افترافکت اعم از پروژه آماده افترافکت، آموزش افترافکت، آموزش موشن گرافیک، ابزارها و پلاگین های ساخت موشن گرافیک و شاخه های دیگر افترافکت شما رو همراهی کنیم.

منبع:freeproject.ir


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 135
نویسنده : admin

آیا ورزش کردن بعد از غذا ضرر دارد؟
همیشه تصور می­شود که ورزش کردن پس از خوردن غذا موجب دل پیچه و سکته قلبی می­شود.­
اما جالب است بدانید، اکثر افراد در اثر ورزش کردن پس از غذا دچار دل درد نمی­شوند مگر اینکه زیاد غذا خورده باشند یا ورزش شدیدی انجام دهند…
معده یک کیسه عضلانی است. پس از خوردن غذا دریچه پائینی معده محکم بسته شده و اجازه عبور غذا را نمی­دهد. غذای موجود در معده موجب انقباض دیواره و در­نتیجه مخلوط­شدن غذا با شیره­های گوارشی می­شود­. تا زمانی که عضلات این دریچه، اکسیژن کافی دریافت کنند عمل خود را به درستی انجام می­دهند اما زمانی که ورزش­های خیلی سنگن انجام شود یا غذا زیادی خورده شده­باشد، ممکن است قلب توانایی نداشته باشد که همزمان خون کافی به عضلات اسکلتی و عضلات دریچه معده برساند و در اثر خون­رسانی کمتر، عضلات اکسیژن مورد نیاز را دریافت نکرده، منقبض شوند که این مسئله در فرد ایجاد ناراحتی می­کند.­
اگر می­خواهید به فرم­بدنی مورد نظرتان برسید­، در­حالیکه خیلی غذا نمی­خورید و ورزش­های خیلی سنگین انجام نمی­دهید­، می­توانید قبل­از ورزش غذا بخورید و مطمئن باشید هیچ عارضه­ای برای شما رخ نخواهد داد.
غذا خوردن پیش از ورزش، باعث می­شود شما سریع­تر وزن کم کنید زیرا در این صورت کالری بیشتری سوزانده می­شود. پس از غذا، بدن تا حدود ۴ ساعت کالری بیشتری مصرف می­کند. پس چنانچه بعد از غذا، ورزش کنید بدن شما نسبت به زمانی که غذا خوردن و ورزش را با فاصله انجام می­دهید، انرژی بیشتری می­سوزاند.
مقدار خون در خانم ها 3تا 5 و در آقایان 4تا6 لیتر است. وقتی انسان غذا می­خورد، خون به معده سرازیر می شود تا عمل هضم و جذب غذا صورت گیرد. در این صورت اغلب خون موجود در عروق انسان به معده وارد می­شود. اگر فرد در این هنگام به ورزش­کردن بپردازد، عضلات فعال به اندازه­کافی خون دریافت نمی­کنند. از آنجایی که خون انتقال­دهنده اکسیژن است، بنابراین اکسیژن کافی به عضلات فرد ورزشکار نمی­رسد. پس­از شروع ورزش و فعالیت­بدنی، کمبود اکسیژن ممکن است خود را به شکل درد در ناحیه شکم نشان می­دهد، با توجه به کاهش اکسیژن برای عضلات فعال، سیستم اسیدلاکتیک فعال شده و تخمیر صورت می­گیرد. این امر موجب تشکیل اسید لاکتیک و ایجاد خستگی در ورزشکار می­گردد.
نهایتا توصیه می­شود، 3تا 4 ساعت قبل از شروع هرنوع فعالیت ورزشی غذای خود را میل کرده باشید.
 
خلاصه ای از نکات برجسته « ورزش کردن بلافاصله بعداز غذا »
* این سوال که آیا خوردن غذا بلافاصله قبل از ورزش و فعالیت بدنی یا مسابقه کار درستی است یا خیر، در ذهن بسیاری از شما ممکن است بوجود آماده باشد.
* نکته بسیار مهم در رابطه با مدت زمان باقی مانده تا تمرین ورزشی بمنظور مصرف غذا یا مایعات، در ترکیبات موجود در غذا نهفته است که در ادامه راجع به آن مطالبی را خدمت شما خواهیم گفت.
* مواد مغذی اصلی در ترکیبات غذایی عبارتند از چربی­ها، کربوهیدرات­ها و پروتئین­ها. مواد مغذی فرعی نیز شامل ویتامین­ها، آب و مواد معدنی، که هرکدام بشکلی برای ورزشکاران ضروری هستند.
* چربی­ها، دیرهضم­ترین ماده غذایی هستند، این مواد پس از اینکه وارد معده ورزشکار بشوند، مدت زمان زیادی لازم دارند تا به انرژی تبدیل شده و به مصرف عضلات فعال برسند. بنابراین باید چند ساعت قبل از شروع ورزش مصرف شده باشند.
* کارشناسان ورزشی توصیه می­کنند حداقل­3 ساعت مانده به ورزش، غذای چربی­دار را مصرف کرده باشید. زیراتحقیقات نشان داده­اند که چربی­ها در مدت زمان بالاتر از 3 ساعت به زیرواحدهای سازنده خود یعنی اسیدهای چرب و آزاد تبدیل می­شوند.
* فاصله بین خوردن غذا و شروع تمرین ورزشی باید به اندازه­ای باشد که غذای میل­شده به کوچک­ترین اندازه خود درآمده باشد. در این صورت است که عضلات فعال ورزشی قادرند از انرژی آزاد شده این غذا آنها استفاده کنند.
* یکی­از مهمترین مواردی که ورزشکاران از آن شکایت دارند، سنگینی در معده بعلت شروع تمرین بالافاصله بعد از خوردن غذا است. خوب است این افراد بدانند سنگینی معده حاصل از خوردن غذا قبل از ورزش، کمترین افت کارآیی را در آنها ایجاد می­کند!
* پزشکان و متخصصین تغذیه عنوان می­کنند که کربوهیدرات­ها و پروتئین­ها بسیار سریع­تر از چربی­ها هضم و جذب شده و بعنوان انرژش در خدمت عضلات فعال قرار می­گیرند. این مدت زمان کمتر از 2 ساعت گزارش شده است.
* برخی ورزشکاران که بلافاصله بعد­از صرف غذا ورزش می­کنند، از درد در ناحیه شکم خود گله­مندند. این در­د بخاطر هیپوکسی عضلات تنفسی یا کاهش میزان اکسیژن در عضلاتی است که در امر تنفس دخالت دارند. اغلب با ادامه ورزش از بین می­رود.
* با خوردن غذا بلافاصله قبل از فعالیت­بدنی، رقابت بر سر جذب مقدار خونی که حجم آن در کل بدن ثابت است شروع می­شود. این رقابت به پیروزی معده برای جذب خون بیشتر نسبت به عضلات فعال می­انجامد، آیا می­دانید نتیجه این فرآیند چه خواهد بود؟
* دراین رقابت میزان خون عضله کاهش می­یآبد، در­ادامه میزان اکسیژن رسانی به عضلات کمتر شده و تخمیر صورت می­گیرد. تخمیر یعنی انجام فرایندهای بیوشیمیایی بدون حضور اکسیژن.
* حاصل این فرایند ترشح ماده­ای به­نام اسید­لاکتیک در عضلات ورزشی است. اسید لاکتیک بعنوان یکی از عوامل عمده و اصلی تولید خستگی در عضله و ورزش شناخته شده است.
* مدت زمان صرف غذا قبل از ورزش، در ورزش­های هوازی یا استقامتی بیشتر معنی پیدا می­کند. زیرا در این رشته­های ورزشی کار اصلی بر عهده اکسیژن است.
* بنابراین فاصله زمانی بین مصرف غذا و شروع فعالیت بدنی، بر روی ورزش­های سرعتی و قدرتی احتمالا تاثیر کمتری دارد. دلیل آن  را باید در سیستم­های انرژی­زایی آن جستجو کرد. در این رشته­های ورزشی به اکسیژن بسیار کمتری نیاز است.
* متخصصین علوم ورزشی عنوان می­کنند، محتوای تغذیه ورزشکار باید مشتمل بر­60 تا 70 درصد کربوهیدرات، تا 20 تا 25 درصد چربی و بین 10 تا 15 درصد پروتئین باشد.
* در ترکیب غذایی که قبل از این اشاره شد، کربوهیدرات دارای بیشترین سهم است. دلیل آن هم، زود هضم بودن و سریع الجذب بودن این ماده غذایی است. کربوهیدرات مهمترین منبع انرژی ورزشکاران است.
* بنظر می­رسد که با معده خالی ورزش کردن، بهتر از این است که بلافاصله قبل­از ورزش کردن اقدام به خوردن غذا کنیم.
* اگر از فرط گرسنگی قبل از ورزش کردن احساس ضعف داشتید، صرف چند لقمه کوچک از غذای مورد علاقه جهت جلوگیری از ضعف و افت قند خون لازم بنظر می­رسد. خوردن وعده غذایی اصلی را به بعد از ورزش کردن موکول کنید.
* عضلات فعال در هنگام ورزش­کردن، انرژی خود را از غذایی که ساعت­ها قبل مصرف شده است دریافت می­کند. بنابراین اگر تا شروع ورزش فاصله­ای ندارید، وعده غذایی کاملی مصرف نکنید، زیرا در امر انرژی­زایی به شما کمکی نخواهد کرد.
* تجربه ورزشکاران نشان می­دهد که، اگر ورزشی که قرار است انجام دهید یک فعالیت ورزشی سنگین و انرژی­گیر نسیت، لزومی ندارد به فاصله بین خوردن غذا و شروع فعالیت­ورزشی توجه زیادی بکنید.
* متخصصین علوم ورزشی و کارشناسان تغذیه پیشنهاد می­کنند که فاصله بین خوردن غذا تا شروع تمرین ورزشی، لازم است بالاتر از 3 تا 4 ساعت باشد. لازم به ذکر است که این زمان در صورتی که بیشتر محتوای وعده غذایی از نوعی چربی باشد، مدت ذکر شده بیشتر 3 تا 4 ساعت نیز خواهد بود.

منبع : recordar.blogfa.com


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 132
نویسنده : admin

لپ تاپ های استوک DELL 

 

بخاطر اینکه در انتخاب لپ تاپ استوک DELL با مشکل مواجه نشویم و لپ تاپ خوبی را انتخاب کنیم که علاوه بر لپ تاپ دست دوم بودن بتواند کارآیی لازم را برای ما داشته باشد شما را با لپ تاپ های دل و سری های اصلی آن آشنا می کنیم.

برند DELL توسط فردی آمریکایی تاسیس شد و به دلیل پیشرفت های چشم گیری که از سال 1998 داشته است جزو بهترین برند های دنیا به شمار می رود. در کشور ما نیز برند DELL بسیار شناخته شده است و همچنان لپ تاپ های قدیمی دل را مورد استفاده قرار می دهند. پس از این لحاظ انتخاب لپ تاپ های استوک DELL شاید به صرفه تر باشد چرا که با توجه به مطالب گفته شده می توان به زیاد بودن عمر مفید این لپ تاپ ها پی برد.

 

شناخت خانواده لپ تاپ های DELL جهت انتخاب بهتر لپ تاپ های استوک DELL

دل دارای چندین خانواده معروف است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

· Inspiro: این خانواده از پرطرفدارترین لپ تاپ های دل شناخته می شود. به دلیل تنوع زیاد محصول و همچنین دارای کارآیی های زیادی که می باشد و اغلب مصارف خانگی و اداری و شخصی دارد. تنوع قیمت در محصولات این خانواده بسیار زیاد است. ولی می تواند گزینه خوبی برای خرید لپتاپ استوک dell باشد. البته اگر خواهان عمر مفید این لپ تاپ به هنگام خرید هستید و میخواهید از خرید یک لپ تاپ استوک پشیمان نشوید پس به مدل های آن و همچنین سالم بودن لپ تاپ استوکی که تهیه می کنید دقت کنید. اگر آسیب های جدی فیزیکی و سخت افزاری نداشته باشد می تواند لپ تاپ استوک خوبی از برند دل باشد.

 

· Vostro: اگر شما خواهان خرید یک لپ تاپ استوک DELL و در عین حال لوکس هستید گزینه خوبی برای انتخاب شما است زیرا همچنان که کارآیی و سالم بودن و قدرت آن در انتخاب یک لپ تاپ استوک برای شما مهم است، از لحاظ ظاهری نیز می تواند بسیار مهم باشد. زیرا در بیشتر مواقع هنگام خرید یک لپ تاپ استوک ابتدا ظاهر آن است که خود نمایی می کند. این خانواده نسبت به خانواده اینسپایرون دارای تنوع کمتری است. و باتوجه به مشخصات مخصوص خود برای استفاده کاربر مربوط به خود مناسب هستند.

 

 

· Latitude: لتیتیود دل که در هنگام خرید یک لپتاپ استوک DELL می تواند لبخند رضایت را به لبان شما بیاورد حتما این سوال برایتان پیش آمد، که چرا؟ علت آن قدرت و کیفت بسیار بالای آن است. حتی در جاهایی مثل ارتش خود آمریکا به دلیل قدرتمند بودن این مدل از خوانواده دل، از آن استفاده می شود. پس اگر قصد خرید یک لپ تاپ استوک DELL، صنعتی و نظامی را دارید، این مدل را به شما پیشنهاد می کنم.

 

 

· XPS: این مدل از لپ تاپ های دل نیز می تواند گزینه خوبی برای خرید یک لپ تاپ استوک DELL باشد چرا که این سری از لپ تاپ های DELL با لپ تاپ های اپل رقابت می کند. باتوجه به قیمت بسیار بالای این لپ تاپ ها نسبت به دیگر خانواده لپ تاپ های دل، شما می توانید این لپ تاپ ها را در دست افرادی مثل تاجران و بیزینس من ها و... ببینید. پس می توانید برای داشتن یک لپ تاپ استوک DELL و باب میلتان از هر جهت روی این مدل نیز حساب کنید.

 

 

· Alienware: اگر گیمر هستید و میخواهید یک لپ تاپ خوب و قدرتمند استوک DELL خریداری کنید، این خوانواده به شما پیشنهاد می شود.

 

همانطور که سری های لپ تاپ های DELL را بررسی کردیم شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین آن ها را انتخاب کنید و از خرید یک لپتاپ استوک پشیمان نشوید. همانطور که مشاهده کردید در هنگام خرید لپ تاپ های استوک DELL و لپ تاپ استوک HP با تنوع های زیادی روبه رو هستید. پس با دقت لازم و بسته به نیاز خود بهترین لپتاپ استوک از این برند ها را داشته باشید.

 

منبع : وب سایت اول استوک


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 115
نویسنده : admin

هدف شما از تمرینات بدنی چیست؟ می خواهید یک حجم عضلانی بسازید و یا اینکه قدرت ماهیچه های خود را افزایش دهید؟؟
اکثر خانم ها و آقایان ورزش بدنسازی و فیتنس را یکی میدانند و گاهی آنها را با هم اشتباه می گیرند و با انتخاب نادرست به آن هدفی که مد نظرشان است نمی رسند.
در کراس فیتنس به بررسی تعاریف دقیق این دو ورزش و تفاوت های موجود بین بدنسازی و فیتنس پرداخته ایم تا با آگاهی و انتخاب صحیح و خرید ابزار و وسایل مورد نیاز ، ورزش مناسب با شرایط فیزیکی و روحی خود را انتخاب کنید.
در نگاه اول بدنسازی و فیتنس یکسان به نظر می رسند،در صورتی که تفاوتهایی بین این دو وجود دارد. بدنسازی از سال 1960 شکل گرفت؛ زمانی که ورزشکاران بدنسازی شروع به استفاده از هورمون تستسترون برای رشد عضلات و ماهیچه های خود کردند. به هر حال در بدنسازی احتیاجی به استفاده از دارو نیست و مانند فیتنس می تواند به شکل طبیعی انجام شود.
مطالعه بیشتر:ارتباط کیفیت زندگی و سن فیتنس
تفاوت اصلی بین بدنسازی و فیتنس

یکی از اصلی ترین تفاوت های بین بدنسازی و فیتنس این است که در فیتنس نیازی به وزنه زدن های سنگین نیست. در صورتی که در بدنسازی اصولا با هل دادن و کشیدن وزنه های سنگین درگیر هستیم. با وزنه زدن ماهیچه ها سریع تر رشد می کنند و ورزشکاران قدرت بدنی بیشتری بدست می آورند. یک قانون کلی و عمومی وجود دارد که می گوید وزنه زدن ، نسبتا آسان ترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است.
بدنسازان بیشتر به برآمدگی و برجستگی عضلات و قوی و قدرتمند دیده شدن بوسیله عضلات حجیم خود، علاقه دارند. در صورتی که فیتنس در جهت مخالف آن است.
حتما بخوانید:  تنوع تمرینات با روئینگ
هدف اصلی در فیتنس، متناسب و خوش فرم بودن بدن است. و شما را به سمت یک زندگی فعال و سالم پیش می برد. فیتنس چیزی بیشتر از این نیست اما سوزاندن چربی و کالری اضافی هم در آن صورت می گیرد.
در بدنسازی مرحله ای به عنوان افزایش وزن وجود دارد؛ در صورتی که در فیتنس لزومی بر بدست آوردن توده عضلانی و حجیم شدن نیست.
تعریف فیتنس با توجه به جنسیت زن یا مرد بودن در جزئیات و تمرینات متفاوت است و فیتنس زنان در مقابل فیتنس مردان دارای تمرینات و روش های متفاوتی است.
فیتنس یعنی ” داشتن تناسب و زیبایی اندام”. به همین علت است که آقایان اکثرا به بدنسازی علاقه دارند و خانم ها تمایل زیادی به ورزش های فیتنس دارند.
فیتنس نیازی به تمرین روزانه ندارد
تفاوت مهم دیگر فیتنس و بدنسازی در مقدار فعالیت ورزشی است. یک جلسه بدنسازی ممکن است نزدیک به دو ساعت به طول انجامد ؛ در صورتی که یک جلسه فیتنس معمولا حدود 45 دقیقه زمان می برد. فیتنس بهترین روش برای خارج شدن از استرس در پایان یک روز گیج کننده و خسته کننده است.
بدنسازی معمولا به یک فعالیت ورزشی دائمی برای یک دوره 3 یا 4 بار در هفته به شکل ممتد نیاز دارد تا به نتیجه برسد اما در فیتنس به تلاش کمتر عضلات نیاز است .
حتما بخوانید:  نحوه صحیحی اسکات در تمرینات
اکثر بدنسازان پروتئین زیادی مصرف می کنند
تحقیقات نشان می دهد که بدنسازان پروتئین زیادی مصرف می کنند؛ به این علت که پروتئین اهمیت زیادی در ساختن عضلات و ماهیچه ها دارد و بسیاری از بدنسازان برای بدست آوردن حجم عضلانی از نوشیدنی های پروتئینی،ماهی و گوشت سفید در برنامه خود استفاده می کنند.
اما در فیتنس داستان تغذیه متفاوت است. فیتنس اساسا به معنای ” متناسب بودن” است و نیازی به خوردن یک غذای خاص برای متناسب ماندن نیست. فیتنس بیشتر بر خوردن غذای سالم مانند سالاد ، سبزیجات و میوه  تکیه دارد. و بیشتر کسانی که فیتنس کار می کنند اینگونه به نظر می رسد که در حال کم کردن چربی هستند.
بدنسازان ماهیچه های خود را حجیم می کنند و فیتنس کاران به عضلات خود قدرت می بخشند
بدنسازان معمولا وزنه می زنند به جای اینکه به آن شکل بدهند. بدنسازی درباره حجیم کردن عضلات جلو بازو، پاها، سینه و پشت کمر است. در صورتی که در فیتنس توده عضلانی شکل نمی گیرد.
حتما بخوانید:  باید و نباید های ورزش در گرمای تابستان
فیتنس در باره قوی کردن ماهیچه ها از طریق تمرینات ورزشی است و اصلا با وزنه زدن سر و کار ندارید و بر پایه تمریناتی است که در آن کشش عضلات و ماهیچه ها اهمیت دارد ؛اما نه هر عضله ای. در فیتنس با یک شکم عضله ای و پاهای فرم گرفته بدون چربی روبرو می شویم. در فیتنس عضلات قوی می شوند، اما نه آنقدر که بر حجم آن افزوده شود.
بدنسازی درباره رشد عضلات و افزایش حجم ماهیچه ها صحبت می کند؛اما فیتنس ماندن در یک تناسب بین لاغری و چاقی و فرم دهی به اندام است.
منبع : crossfitness.ir

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 139
نویسنده : admin
سئو یا ادوردز ؟ سوالی که چند وقتی است ذهن همه را به خود مشغول کرده است. برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا با تعریف سئو و ادوردز و مزایا و معایب و آموزش سئو و آموزش گوگل ادوردز آشنا شوید، تا بتوانید تشخیص دهید که کدام روش SEM ( بازاریابی در موتورهای جستجو ) برای وب سایت شما مفیدتر
 
خواهد بود.
 
سئو یا ادوردز
 
ابتدا تعریف ساده ی از مفهوم سئو و ادوردز را ارائه می دهیم، تا با درک درست این مفاهیم بتوانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.
 
سئو چیست ؟
 
سئو، به معنای بهینه سازی تمامی محتوای سایت است. شما با بهینه سازی وب سایت خود این امکان را به گوگل می دهید که محتوای وب سایت شما را به راحتی درک کند و رتبه ی خوبی وب سایت شما بدهد. با انجام سئو درست و اصولی می توانید ترافیک زیادی را به وب سایت خود هدایت کنید و همان طور که می دانید، افزایش ترافیک سایت می تواند شما را به فروش بیشتری برساند.
 
 
مزایای سئو
 
1- سئو ارزان و رایگان است.
 
2- با سئو بیشتر دیده می شوید و ترافیک بیشتری را جذب می کنید.
 
3- سئو می تواند شما را به یک برند تبدیل کند. ( برای درک بهتر این موضوع به مقاله ی برندینگ چیست مراجعه کنید. )
 
4- هزینه های تبلیغات و بازاریابی شما به طور چشم گیری کاهش می یابد.
 
5- شما از رقبای خود فاصله ی چشمگیری می گیرید.
 
6- وقتی در گوگل اول هستید، در نگاه مشتریان نیز اول خواهید بود.
 
7- احتمال استفاده از خدمات و یا کالاهای شما برای جستجو کنندگان گوگل بالای 90 درصد می شود.
 
مضرات سئو
 
 
1- سئو واقعی زمان بر است.
 
2- سئو واقعی مشکل است.
 
3- اگر شما قادر به انجام سئوی سایت خود نباشید، باید برای انجام سئو هزینه پرداخت کنید.
 
حال که با سئو آشنا شدید، بهتر است کمی درباره ادوردز نیز بدانید.
 
 
ادوردز چیست ؟
 
ادوردز در واقعیت سئوی پولی به روش گوگل است. ادوردز به شما این امکان را می دهد که به جای صرف زمان طولانی و انتظار برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل، با پرداخت هزینه ای مناسب به گوگل، به سرعت در لیست نتایج برتر گوگل قرار بگیرید.
 
مزایای ادوردز
 
 
1- نتیجه در لحظه مشخص می شود.
 
2- کسانی که بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند به احتمال زیاد مشتریان شما هستند. در واقع فروش خدمات و محصولات شما بالا می رود.
 
3- هر تغییری که در الگوریتم های گوگل ایجاد شود تاثیری بر روی نمایش سایت شما به هنگام ادوردز نخواهد داشت.
 
4- همه فعالیت های سایت تحت کنترل شماست و سایت های دیگر نمی توانند اسپم ایجاد کنند و فعالیت سایت شما را مختل کنند.
 
 
با ادوردز می توانید با هر کلمه کلیدی که بخواهید در صفحه ی اول گوگل باشید،
 
مضرات ادوردز
 
1- ادوردز تاثیری بر سئو سایت شما ندارد.
 
2- ادوردز هزینه بردار است.
 
3- با تمام شدن بودجه پرداختی شما، سایت شما به جایگاه اصلی خود در نتایج برمی گردد.
 
سئو یا ادوردز برای چه کسانی مناسب است ؟
 
 
با بررسی های بالا به این نتیجه می رسیم که انتخاب بین این دو کار ساده ای است. فقط باید بدانید که به دنبال چه نتیجه ای هستید.
 
برای مثال فرض کنید که سایت شما سایت یک پزشک، استاد یا کاتالوگ آنلاین است و شما در این سایت فقط به معرفی خود و مجموعه کاری خود پرداخته اید. در این صورت شما احتیاجی به ادوردز ندارید. ولی اگر وبسایتی دارید که در آن به فروش خدمات یا کالا می پردازید، مثل وب سایت فروش عسل، شما پس از بهینه سازی ابتدایی با توجه به میزان سودی که هر فروش کالا برای شما فراهم می کند، باید شروع به ادوردز کنید تا افراد بیشتری با محصولات شما آشنا شوند.
 
در واقع ادوردز جایگاه رقابتی شما را برای رقابت با رقبا بهتر می کند و این به معنی این است که به جای صرف زمان طولانی برای رسیدن به جایگاه بهتر، با پرداخت یک هزینه معقول به فروش مناسبی دست پیدا می کنید.
 
به عنوان مثال، کسب و کار شما فروش لباس برای شب عید است. شما از الان تا شب عید 2 ماه فرصت دارید تا وب سایت خود را در نتایج برتر گوگل قرار دهید، مطمئنا با انجام روش های اصولی سئو نمی توانید در مدتی زمانی کوتاه، به صفحه ی اول گوگل بیاید، ولی اگر از ادوردز استفاده کنید، در کمتر از 72 ساعت می توانید به صفحه ی اول گوگل بیاید.
 
یک نتیجه گیری ساده
 
 
اگر زمان کافی دارید ولی امکان پرداخت هزینه برای شما وجود ندارد، سئو برای شما بهترین گزینه است. ولی این روش در صورتی امکان پذیر است که شما در سئو تخصص داشته باشید. با توجه به زمان زیادی که سئو می برد و امکان سوخت مالی که دارد، گزینه مناسبی نیست و بهتر است از ادوردز استفاده کنید چون ادوردز هم سریع و هم قابل برنامه ریزی است. شما با ادوردز می توانید با هر تعداد کلمه ی کلیدی که می خواهید صفحه ی اول گوگل باشید.
 
در پایان باید گفت که تشخیص و انتخاب صحیح کلمات کلیدی در ادوردز امری مهم می باشد که انجام آن نیازمند تخصص و تجربه کاری است.
 
سخن پایانی
 
 
در پایان این مقاله باید گفت که از بین سئو یا ادوردز نمی توان یک مورد را انتخاب کرد، بلکه باید گفت که هر دو برای هر سایتی ضروری هستند. اولویت بین سئو یا ادوردز را باید یک متخصص تشخیص دهید. تجربه کاری تیم ما این موضوع را نشان می دهد که استفاده از هر دوی امکانات نتایج بسیار درخشانی را برای شما رقم خواهد زد به شرطی که شما تمامی اصول اساسی را رعایت کرده باشید. تیم حرفه ای سئوهاما با توجه به حضور متخصصان آن و همچنین تجربه کاری بالای خود می تواند همراه خوبی برای شما تا رسیدن به موفقیت باشد.
 
 منبع :seohama.com

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 104
نویسنده : admin

گرچه من هیچ وقت رژیم غذایی به تنهایی رو پیشنهاد نمیدم و ورزش کردن هر چند ده دقیقه در روز را مکمل کاهش وزن و مناسب چربی سوزی و رسیدن به نتیجه مطلوب می دونم. در مقاله قبل در مورد چند برنامه رژیم غذایی عجیب و غریب کاهش وزن سریع ، آمپول های لاغری و همین طور منوی صبحانه و میان وعده ها توضیحاتی دادم که لینک اون رو در آخر همین مقاله قرار میدم. اما الان دیگه تایم ناهار رسیده و من بی صبرانه منتظرم تا برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع در یک ماه رو با شما به اشتراک بذارم.
پس با نبض ما همراه باشید.
‎وقت ناهار (١٢:٣٠-٢:٣٠ ظهر)
بهترین ساعت برای صرف ناهار ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ ظهر هست. برخلاف مقاله رژیم لاغری قبل که از دغدغه های خوردن صبحونه تو ایران برای شما گفتم، دیگه هیچ جای نگرانی برای تایم ناهار وجود نداره!
در ادامه چند تا ناهار فوق العاده خوشمزه و لذیذ به شما معرفی می کنم که ارزش غذایی اونها کمتر از ۳۰۰ کالری هست.
۱- سوپ سبزیجات
سوپ یکی از غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر هست که شما با خوردنش احساس سیری کامل می کنید. بله بله میدونم الان حتما صدای یک سری از شما بلند شده که نه ما اصلا سیر نمی شیم. کلا ما ایرانی ها ارادت خاصی به برنج، سیب زمینی و نون داریم.
اگر به هر دلیل هنوز احساس گرسنگی داشتید، تکرار می کنم و باز هم تکرار می کنم اگر واقعا گرسنه بودید، می تونید در کنار یک کاسه ی بزرگ سوپ سبزیجات که تقریبا ۱۴۰ کالری داره، از ۲ عدد نان تست جو که من به شخصه عاشق یکی از برندهای ایرانی اون هستم، استفاده کنید ولی انتظار نداشته باشید که تو برنامه غذایی رژیم لاغری به شما پیشنهاد صرف یه بشقاب برنج و یا یه ظرف پر از سیب زمینی سرخ کرده اونم با سس کچاپ رو بدم. واااای دلم خواست!
نکته: می تونید برای تزیین سوپتون از مقداری جعفری خرد شده ی که عطر و رنگ بی نظیری به سوپ میده، استفاده کنید.
۲- ماهی قزل آلای سالمون گریل شده با برنج
سالمون گریل شده با سس بی نظیر سبزیجات و پنیر و یا سس تری یاکی! تری+یاکی نه تریاکی! یک غذای بسیار لذیذ و کم کالری هست که شما را بطور کامل سیر می کند. یک فیله ماهی سالمون کبابی دارای ۱۲۴ کالری است. یه خبر خوب، شما می تونید در کنار سالمون گریل شده ی جذابتون در منوی رژیم لاغری از ۱/۲ فنجان برنج پخته شده هم استفاده کنید البته فقط ۱/۲ فنجان نه سه کفگیر برنج!
۳- ساندویچ تخم مرغ
یک غذای خیلی آسون و ساده است؛ مخصوصا برای زمان هایی که شب مهمونی بودید و برای ناهار محل کارتون وای هیچی ندارید! گویند ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه استعاره از همین تخم مرغ بوده و هست. اما قبل از اینکه طرز تهیه تخم مرغ کوچولو رو برای شما بیان کنم، این نکته رو بگم که خداییش تخم مرغ های محلی یه طعم و حس دیگه ای دارند. مثلا شده صبح تو ییلاق های ماسال و مه منطقه اولسبلانگاه، تخم مرغ محلی بخورید!
بگذریم….
۲ عدد نان ساندویچی کوچک چند غله یا همون نان سبوس دار + ۲ عدد تخم مرغ + ۳ تکه پیاز + ۲ تکه گوجه فرنگی +چند برگ کاهوی تازه مواد لازم ما برای ناهار محسوب میشه. در ادامه من یه فیلم جذاب در مورد انواع روش های درست کردن تخم مرغ اوردم که میدونم از دیدنش لذت خواهید برد.

۴- برنج قهوه ای، حبوبات و سالاد
برنج قهوه ای آخه اینم شد رنگ! مزایای زیادی نسبت به برنج سفید دارد. این غذا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش وزن کمک می کند. به همین دلیل در رژیم لاغری نسبت به برنج سفید ارجحیت داره. خلاصه این برنج قهوه ای رو البته باز تکرار می کنم ۱/۲ پیمانه برنج رو تو بشقاب بکشید و بخورید. اینم شد ناهار آخه!! پس چیکار کنیم؟ اجازه بدید یکم فکر کنم و ببینم تو این برنامه رژیم لاغری سریع چه چیز کم کالری و جذابی رو میشه در کنارش قرار داد؟!
یافتم! با ۱/۲ فنجان پوره ی حبوبات و یه کاسه کوچیک سالاد شیرازی می تونید یه ناهار رنگی رنگی و فوق العاده مقوی داشته باشید. من به شخصه عاشق دال عدسی هستم که با عدس معمولی خیلی فرق داره. دال عدس یه پیشنهاد جذاب رد نشدنی هست که نیازی هم به تهیه پوره نداره! فقط نکته ی کنکوریش اینجاست که یه کوچولو آبلیموی تازه به عدسیتون اضافه کنید. ناهار آمادست؛ نوش جان!
میان وعده عصرانه (۵-۶:٣٠ غروب)
یکی از دوستانم با افتخار تعریف می کرد که من و همسرم از ناهار تا شام هیچی نمی خوریم. از نظر همه ی متخصصان تغذیه این اشتباه ترین کار ممکنه.
بدن شما مثل یه ماشین می مونه که مدام نیاز به تامین انرژی و سوخت داره. دیدید وقتی بنزین رو به اتمام هست، آلارم بنزین روشن میشه و شروع می کنه به بوق زدن.
بدن شما دقیقا عصرها همچین حالتی داره. با این تفاوت که هیچ کس چراغ اون رو نمی بینه! همین باعث میشه که در حدود ساعت ۸ تا ۹ شب به شدت احساس گرسنگی کنید و با هیجان فراوان منتظر یه شام جذاب و پرملات باشید! نتیجه ی چنین ولعی در شام خوردن، چاقی و بیماری های معده خواهد بود و فکر می کنم شما هم با من هم عقیده باشید که هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی نیست.
پس بیاین با هم یه قرار سلامتی ده دقیقه ای بذاریم. ده دقیقه طلایی که می تونه وعده ی شام شما رو سبک تر و سلامتی تغذیه شما رو بیش از پیش بیمه کنه. هر زمان که عصرها مشغول بررسی اینستاگرام و چندین ده دقیقه صرف زمان اونجا بودید، به این ده دقیقه فکر کنید و آقا اصلا مثل سینما رفتن، همونطور که مشغول چک کردن ایسنتا و تماشای لایو هستید، عصرونتون رو هم میل کنید. در ادامه ۶ عصرانه ی خوشمزه و در عین حال سالم برای این رژیم لاغری به شما معرفی شده که هر کدوم کمتر از ١٠٠ کالری دارند.
۱- چای لیمو و نان سوخاری
این نوع نان از برخی بیسکویت ها هم سالم تر هست. دو عدد نان سوخاری حاوی حدود ۸۵ کالری و یک فنجان چای لیمو ی تلخ تنها ۵ کالری دارد. البته من چای لیمو رو تست کردم خیلی هم تلخ نیست! به جای چای لیمو از چای سبز یا خیلی از دمنوش های گیاهی می تونید استفاده کنید. من اسم برند خاصی رو نمیارم که تبلیغ نشه ولی بعضی هاشون واقعا حول حالنا هستند مخصوصا اگه یه کوچولو زعفران آب شده هم به دمنوش گیاهی اضافه کنید که دیگه نگم برات!
۲- تخم مرغ آب پز و چای سبز
اگر به هر دلیل در این رژیم لاغری برای ناهار، تخم مرغ خوردید، اصلا این عصرونه رو به شما پیشنهاد نمی کنم. در غیر این صورت تخم مرغ پخته با نان ساندویچ یا نان تست و گوجه و خیارشور می تونه یه غذای حاوی پروتئین خیلی مقوی باشه که به کاهش وزن خیلی کمک می کنه. البته هرگز این ساندویچ رو با نوشابه میل نکنید! اگر از طرفداران چای سبز هستید، باید بگم که تخم مرغ آبپز همراه با یک فنجان چای سبز تلخ ٨۵ کالری دارد!
۳- آجیل
آجیل منبع عالی انرژی و مواد مغذی است. مغزها مانند بادام، پسته و گردو بهترین گزینه برای کاهش وزن در برنامه غذایی رژیم لاغری است. بله بله میدونم که قیمت آجیل در برخی مناطق با نفت سیاه برابری می کنه ولی منظور ما استفاده از آجیل به عنوان ناهار یا شام نیست که نگران حجم زیاد اون و هزینه ی بالا باشید. شما می توانید ۱۲ عدد بادام (۸۵ کالری) یا ٧ نصف گردو (۹۵ کالری) یا ۲۰ عدد پسته (۸۰ کالری) را برای کنترل گرسنگی در عصر بخورید.
پ.ن ۱: دقت کنید در این رژیم لاغری بین نامبرده شده های لاکچری، علامت یا اومده نه و!!
پ ن ۲: ۷ نصف گردو دقیقا میشه..ایم بذارید حساب کنم…بچه اون چرتکه رو بیار! ۳٫۵=۲÷۷ یعنی به عبارتی سه گردو کامل با یه نصف یک گردو. همچین چیزی
۴-آب پرتقال
آیا منتظر توضیح خاصی هستید…آب پرتقال دیگه…ولی بدونید که سرشار از ویتامین C هست و یک لیوان از آن حاوی ۹۰ کالری است. بله دیدید دست کم گرفته بودید. نکته: لطفا در برنامه رژیم لاغری ، آب پرتقال طبیعی رو جایگزین این نکتار مکتارای مصنوعی نکنید؛ مگر اینکه مجبور باشید!
۵- ساندویچ با نان جو (قهوه ای) گریل شده
ساندویچ یکی از راحت ترین غذاهای موجود در دنیاست که البته تو ایران بیشتر با شنیدن اسمش یاد سوسیس و کالباس می افتید! اما ورود غذاهای مضر به این بخش ممنوع است؛ حتی شما همبرگر گرامی! ساندویچ با نان سبوس دار همراه با پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، کاهو، ذرت و اسفناج حاوی حدود ۹۰ کالری است. البته من به شخصه نان سبوس دار با کاهو و پنیر رژیمی یا پنیرهای کم چرب رو بیشتر ترجیه میدم.

شام (٨-٩:٣٠ شب)
از قدیم الایام  آمده است که صبحانه را مانند پادشاهان، ناهار را همچون یک شاهزاده و شام را چون فقرا بخور. خوب دیگه پس برای منوی شام در رژیم لاغری چیز خاصی نداریم. تا برنامه بعد بدرود…
نه نه صبر کنید بابا. من یکی که نمی تونم بدون شام بخوابم. منظور از فقرا اینه که سبک میل کنید. من درک نمی کنم پس چرا بیشتر مهمونی ها واسه شام هست. سفره پهن می کنن با ۲۰ مدل غذا. خداوندا تو شاهد باش آیا در چنین شرایطی می شود تقوا پیشه کرد؟!
توجه داشته باشید که در برنامه غذایی کاهش وزن شما، شام باید سبک و کمتر از ۲۵۰ کالری باشد. برای محاسبه کالری غذاها سعی می کنم در آینده ای نه چندان دور یه سری روش و اپلیکیشن خیلی باحال به شما معرفی کنم که بتونید کالری مصرفی روزانه خودتون رو محاسبه و با دقت اندازه گیری کنید. اما شام های پیشنهادی من:
۱- لقمه ی سبزیجات خانگی
همون نون و پنیر خودمونه که اسم باکلاس براش انتخاب کردم؛ البته سعی کنید از نان های تمام غله برای رژیم لاغری استفاده کنید. برای چاشنی یا همون محتوای تو لقمه از کاهو، پنیر کم چرب، سبزی، گوجه فرنگی و حبوبات استفاده کنید.
۲- سوپ نودل و مرغ
یک کاسه سوپ نودل و مرغ داغ، حاوی حدود ۱۵۰ کالری می باشد. طرز تهیه این سوپ خیلی ساده هست. سوپ مرغ را از قبل آماده کرده و سپس نودل را به اون اضافه کنید و اجازه بدید تا کاملا پخته بشه. فقط کافیه یکبار این سوپ را امتحان کنید تا یاد اوشین و یانگوم بیافتید!!
۳- نان روتى به همراه مرغ، سویا یا سبزیجات پخته شده
نان روتی که به اسم نان هندی هم شناخته میشه به اندازه یک بشقاب میوه خوری هست و در پخت اون از یک سری ادویه هم استفاده میشه. اگه فرصت تهیه اون رو نداشتید، می تونید از نان های گرد کوچک که تو خیلی از مغازه های نون فانتزی و هایپرمارکت ها یافت می شه، استفاده کنید.
شما مى توانید ٢ تکه نان روتى کوچک را به همراه نصف فنجان سویا کاری، سبزیجات و یا مرغ پخته و ٢ قاشق غذاخورى روغن حیوانی میل کنید. من یادمه قبلنا که کوچولو بودم نون رو روی گاز میذاشتم و روش روغن حیوانی می مالیدم بعد شروع می کرد به جیلیز ویلیز کردن و در نهایت کمی نمک روی اون می ریختم و به شکل ساندویچ جمعش کرده و میل می کردم. الان که فکرشو می کنم یه جورایی نون روتی دوران ما محسوب میشده!!
بچه ها دقت داشته باشید شام های رژیمی زیادی هست که می تونید در برنامه غذایی رژیم لاغری ازشون استفاده کنید ولی چون مقاله بیش از حد طولانی میشد، من به ذکر سه نمونه اکتفا کردم.
نوشیدن چربی سوز قبل از خواب
قبل از خواب حتما یه لیوان چربی سوز تو موتور بدنتون بریزید، مسواک و بعد بخوابید. بله چربی سوز! نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از خواب می تواند به ما کمک کند تا بهتر بخوابیم و همزمان وزن خود را کم کنیم.
با این کار سموم در حالی که خواب هستید، خارج شده، عضلات شل شده، بدن آبرسانی شده، هضم غذا بهتر شده و چربی بدن می سوزد. البته من صبح ها قبل از صبحونه یک لیوان آب گرم به همراه عسل و آبلیمو می خورم که دقیقا همین تاثیرات رو داره و فراموش نکنید که حتماً روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای کاهش وزن بنوشید.
منبع : nabzema.com

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 172
نویسنده : admin

گروه پوشاک ایکات در اوایل دهه هفتاد با توجه به نیاز روزافزون به صنعت پوشاک و مد با هدف ایجاد برند پوشاک مردانه در ایران پایه ریزی شد و  بابهره گیری از منسوجات با کیفیت ، توان طراحان داخلی ، بازاریابی و تبلیغات علمی توانست قدم های بلندی را در جهت ارتقاء صنعت پوشاک آقایان بردارد . اجتناب از تولید پوشاک بدون استانداردهای لازم و ارتباط با مصرف کننده سرلوحه منشور مصرف کنندگان ایکات میباشد که در طول این سال ها بر حفظ و نگهداری این دوعنصر ارزشمند برند ایکات تاکید شده است .

گسترش فروشگاه های ایکات در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرارگرفته و نتیجه آن وجود فروشگاه های عرضه مستقیم پوشاک درشهرهای تهران ، شیراز ، رشت میباشد که شهر تهران با سه فروشگاه بیشترین تعداد فروشگاه را داراست . ایجاد شبکه ارتباطی با مشتریان توسط ابزارهای ارتباطی مانند پیام کوتاه و اطلاع رسانی در مورد فروش های ویژه و جشنواره ها نیز از فعالیت هایی است که در ارتباط با حقوق مصرف کننده در برند ایکات مورد توجه میباشد و نتایج بسیار خوبی نیز عاید گشته است . برند ایکات آماده پذیرش تک تک پیام های مشتریان درجهت ارتقاء جایگاه برند خود میباشد . نام برند پوشاک ایکات برگرفته ازهنری کهن در ایران زمین به نام ایکات بافی یا دارایی بافی است که در حال حاضر جزوصنایع دستی شهرستان یزد به شمار میرود . ایکات که ماخوذ از واژه مالایی منجیکات استو در فارسی دارایی نامیده می شود ، روشی است کهن در بافت پارچه های منقش با رنگ پذیر کردن نخها پیش از بافت ، تا بتدریج همزمان با عملیات بافت ، نقش نیز نمودارشود . در ایران از گذشته های دور این شیوه در مناطق مختلف وجود داشته ، ولی در حال حاضر دارایی تنها در کارگاههای محدودی در شهر یزد بافته می شود که هم اکنون تعداد هفت کارگاه دارایی بافی در این شهر دایر می باشد و تنی چند از صنعتگران هنرمند این شیوه بافت را حفظ نموده اند .
در خصوص مقایسه وضعیت این صنعت در گذشته و حال گفتنی است : تا چند سال پیش برای بافت ایکات در یزد از ابریشم طبیعی و رنگ های طبیعی استفاده می شد ، اما امروزه از ابریشم مصنوعی یا نخ ویسکوز استفاده می شود ، که کاربردهای آن در گذشته بیشتر به منظور رو تختی ، رومیزی ، بقچه ، سوزنی و رولحافی بوده است اما امروزه با توجه به هزینه زیاد تولید این کالا و وقت زیادی که صرف آن می شود ، تولید آن مقرون به صرفه نیست و این صنعت از رونق افتاده است که در کشور فقط یزد به شیوه سنتی به تولید دارایی می پردازد . دارایی پارچه ای ابریشمی است با نقوش درهم هندسی که در یزد بافته میشود . علت انتخاب این نام بدین جهت است که قواره هایی از این پارچه را به همراه ترمه ، هنگام تهیه جهیزیه به عنوان دارایی عروس به او هدیه می دادند . رشته های الیاف به صورت گره بسته شده و درون خم رنگ فروبرده می شود ، بعد از رنگرزی بارنگهای متفاوت ، الیاف باز شده و روی دستگاه دارایی بافی بسته می شود و با عبور پودها ، نقوش هندسی بارنگهای درهم پدید می آید . از پارچه های دارایی برای رویه لحاف ، روتختی ، رومیزی ، پرده ای و ... استفاده می شود . دارایی دارای طرحهای تک گل ، چهارگل ، چهارخانه و دراندازه های خاص است. دارایی بافی درشهر یزد رواج دارد.خاستگاه دارایی که سالیان درازی درایران رونق و رواج داشته هنوز هم در یزد،رشت وروستاهای اطراف آن دارایی بافته می شود. خاستگاه این صنعت درست شناخته شده نیست ،ولی پژوهندگان با تأکید بر پیچیدگی روش بافت گوناگونی و ظرافت نقش ها و روش هایی که در جزیره سوماترا، مالی و سومبا و برنئو یافت شده است دلالت بر آن دارد که اگریک خاستگاه برای آن وجود داشته، در منطقه اندونزی بوده است.  برخی ازپژوهندگان برآنند که دامنه جهانی توزیع اینگونه بافت  نشانه آن است که اقوام دارای فرهنگ های جداگانه و گوناگون هر یک مستقل از دیگری آن را اختراع کرده اند وبه موازات یکدیگر پرورش داده اند. ولی پژوهندگان دیگر با تأکید بر پیچیدگی روش بافت شک دارند که این بافت به وسیله بیش از یک قوم اختراع شده باشد . گوناگونی وپیچیدگی و ظرافت نقش ها و روش هایی که در جزیره سوماترا، مالی و سومبا و برنئویافت شده است دلالت بر آن دارد که اگر یک خاستگاه برای آن وجود داشته، در منطقه اندونزی بوده است. کهن ترین نمونه موجود، مصری است و تاریخ بافت آن به حدود سال1100  میلادی می رسد . ایکات بر سه نوع ایکات تار، ایکات پود و ایکات دو گانه می باشد که در هر سه روش وقت گیرترین کار، بستن و رنگ زدن و گشودن نخ هاست که مقدار بستن از اندازه و ظرافت نقش تبعیت می کند. لازمه این هر سه روش آن است که نخ ها روی نوعی چوب کشیده شوند تابتوان آنها را به صورت نقشی جمع کرد و به هم بست. ایکات های تار معمولاً ثابت هستند بدین معنی که همین که روی دستگاه بافندگی نصب شوند دیگر به آنها دست نمیزنند و فقط پود رنگین واحدی را به آنها می بافند. این قاعده استثنایی نیز دارد وآن اینکه هنگامی که تارها را به صورت افقی می بندند ، بعد باید آنها را به ترتیب و توالی به جلو بکشند تا نقش پیکان شعله ای از آن پدید آید . ایکات های پود به کاربیشتر بر روی دستگاه بافندگی نیاز دارند زیرا هر گرهی باید در جایی دقیق ومعین زده شود تا نقش ظاهر گردد . بافنده تا اندازه ای می تواند با حرکت دادن و جلو و عقب بردن پود نقش هایی را که خود در نظر دارد بیافریند . ایکات های دوگانه به مهارت های فوق العاده که در این هر دو روش باید به کار بسته شود نیاز دارد و گاه تکمیل این بافت های ظریف پیچیده یکسال یا بیشتر زمان می گیرد . مقدار بستن تابع اندازه ظرافت نقش هاست برای رنگ زدن به حکم سنت همیشه از رنگ هایی طبیعی استفاده شده است . ازشمار رنگ های که به کار می رود باید نیل را برای رنگ آبی ، روناس و قرمز دانه رابرای رنگ قرمز و پوست درخت گل را برای رنگ زرد و مواد معدنی و خاکی گوناگون رابرای رنگ سیاه نام برد . با دوام سنت این روش ها در بافت ایکات ، نقش هایی بی شماراز ساده ترین صور راه راه و هندسی تا پیچیده ترین سبک زاکار از نسلی به نسل دیگرانتقال یافته است . هیچ گاه دو گونه ایکات همسان نمی توان یافت بلکه هر بافت نرمی ومواجی ویژه ای دارد که آن را از انواع دیگر  بافت های رنگین و کلاقه ای(باتیک)  ممتاز می کند .

ایکات در لغت نامه دهخدا به این معنی آمده است : پارچه ای که از سرزمین آفتاب تابان تادیار اینکا یافته می شد،اما امروز نام ایکات تبدیل به برندی شده که بیشتر جامعه می شناسند . ایکات یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک و به خصوص پوشاک مردانه در ایران است . این تولید کننده پوشاک بیشترمدل های خود را به پوشاک جوانان و سایز های کوچک اختصاص داده است و شاید به همین دلیل بسیاری بر این عقیده هستند که ایکات و هاکوپیان مکمل همدیگرند . ایکات در حال حاضر انواع لباس های رسمی مردانه از کت و شلوار رسمی و کلاسیک تا کت های اسپورت وتی شرت را تولید می کند و مشتریان بسیاری هم دارد که به نوعی خودشان نقش تبلیغات برای این برند داخلی لباس را بازی می کنند, 

 .مجموعه لست مد تلاش میکند برای حمایت از تولید ملی ایرانی ، تولیدات ایرانی  و معرفی این برند ها و کالا ها برای شما هم وطنان عزیز.

 منبع :LASTMOD.COM 


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 99
نویسنده : admin
لاغری سریع در 3 روز با یک میوه خوشمزه به نام موز
آیا موز باعث چاقی شما می شود؟شما احتمالا بارها از متخصصین تغذیه شنیده باشید، که باید از خوردن موز ،به خصوص هنگامی که در رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید، اجتناب کنید چون حاوی مقادیر زیادی از قند است و من می دانم که مردم زیادی، از خوردن موز دچار هراس می شوند، چون معتقدند که این میوه آنها را چاق می کند ، در حالی که این درست است که موزها حاوی قند هستند، آنها می توانند فقط باعث افزایش وزن شما شوند، اگر شما مراقب نباشید، که چقدر کالری مصرف می کنید و آنها را با چربی ها ترکیب می کنید.
 
 
 لاغری سریع در 3 روز با موز
 
لاغری سریع با موز
میوه خورها کسانی هستند که فقط میوه های تازه و ایده آلی برای حفظ بدن خود می خورند آنها بیشتر تناسب اندام دارند و در واقعیت،هر هفته از ده ها موزاستفاده می کنند راز آنها این است که از غذاهای چرب زیادی استفاده نمی کنند که وقتی با مواد غذایی شیرینی مثل موز می خورید،به سلول های چربی متصل نشوند بنابراین می توان گفت، که اگر شما میزان چربی ای را که استفاده می کنید،کنترل کنید، می توانید با خیال راحت و بدون احساس عذاب وجدان،از این میوه خوشمزه استفاده کنید درحقیقت، با اضافه کردن این میوه، به رژیم غذایی خود ،هضم را بهبود می بخشید، سموم اضافی را از بین می برید و باعث درخشش پوستتان می شود ، بحث این بخش از تناسب اندام و کاهش وزن نمناک در مورد برنامه ای است برای لاغری سریع در 3 روز با خوردن همین میوه خوشمزه یعنی موز.
 
رژیم لاغری 3 روزه با این میوه
 
مزایای سلامتی موز:
موزها مزایای شگفت انگیز بسیار زیادی دارند که خلاصه کردن آنها در چند جمله، کار دشواری است اما به برخی از اصلی ترین آنها خواهیم پرداخت :
سرشار از پتاسیم، دارای ویتامین های B و منیزیم هستند، که شامل چربی و کلسترول نمی باشد.
موز برای تقویت قلب و استخوان ها ،سیستم عصبی و کلیه های شما خوب هستند و خلق و خو و سیستم ایمنی را بهبود می بخشند.
رژیم کاهش وزن موز،یک روش سریع و خوشمزه برای کم کردن وزن ،بدون نیاز به خوردن غذاهای کسل کننده و بدون مزه است.
موز می تواند به تولید سروتونین در بدن کمک کنند ، که بعنوان ((هورمون شادی)) شناخته شده است بنابراین زمانی که شما مشغول انجام این رژیم هستید، هیچ ناراحتی و افسردگی را حس نمی کنید و این یک عنصر کلیدی در هر رژیم غذایی موفق است.
اگر از آنچه می خورید متنفر باشید، بدن شما نیز در برابر آن مقاومت می کند و از مواد مغذی که باید از آن جذب کند، را دفع می کند به عبارت دیگر،اگر از وعده های غذایی خود لذت ببرید،با مواد غذایی که میل می کنید، احساس راحتی و خوشحالی کنید،چربی فقط ذوب می شود و شما احساس قدرت و انرژی می کنید پیروی کردن از این رژیم غذایی، بسیار راحت و آسان است فقط 3،4روز زمان می برد و شما می توانید، تا 4 کیلوگرم وزن کم کنید.
 
 لاغری 4 کیلویی تنها در سه روز با میوه موز
 
منوی اصلی و برنامه این رژیم غذایی لاغری سریع 3روز با موز:
برای 3 تا 4 روز آینده، 3 تا 5 موز را با 3یا 4 فنجان شیر کم چرب مخلوط کنید و میل کنید اگر شیر دوست ندارید، میتوانید شیر بادام را که اخیرا خیلی محبوب هم شده است امتحان کنید در صورت تمایل می توانید ماست ساده را نیز جایگزین کنید همچنین می توانید، آنها را به طور جداگانه بخورید. می توانید فقط یک موز و یک فنجان شیر را با چند قطعه یخ مخلوط کنید و بنوشید اگر موزها را قبل از استفاده فریز کنید و شیر را بجوشانید، یک بستنی خوشمزه به دست می آورید که یک معجون و درمان گر عالی در یک روز داغ تابستان است.
 
 
 با موز تنها در سه روز وزن خود را کاهش دهید
 
منوی رژیم غذایی و لاغری در 7 روز با موز:
این نسخه از رژیم غذایی موز، میتواند شما را بسیار لاغر کند نه تنها به کاهش وزن کمک میکند، بلکه یک پاک کننده طبیعی نیز می باشد همه ی آن چیزی که شما نیاز دارید، موز ، چای سبز و دو عدد تخم مرغ است.
هر روز به هر میزانی که دوست دارید، چای بنوشید و برای متعادل کردن مصرف پروتئین در این 7 روز، تخم مرغ را به آن اضافه کنید پس از اتمام این رژیم غذایی، مطمئن شوید که به تدریج به عادت غذا خوردن معمولی خود برمی گردید ، به خودتان 2یا 3 روز استراحت بدهید ، تا بدنتان ریکاوری شود.
از خوردن غذاهای فرآوری شده، چربی ، قند یا الکل اجتناب کنید و در عوض، خوردن سبزیجات و میوه های تازه را شروع کنید دفعات غذایی خود را افزایش و حجم آنها را کاهش دهید.
منبع : namnak.com

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 119
نویسنده : admin
مراحل و زمان ثبت شرکت تضامنی
مراحل و زمان ثبت شرکت تضامنی ، موسسه ثبت شتاب مجری مستقیم کلیه خدمات ثبتی با پشتوانه سال ها تجربه در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره ثبت شرکت با ثبت شتاب در تماس باشید.برای تشکیل شرکت تضامنی دو کار اصلی تنظیم شرکت‌نامه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها لازم است.
 
اما خوب است بدانید که در کنار این دو مرحله مهم، باید به موضوع‌های دیگری هم هنگام ثبت شرکت تضامنی توجه داشته باشید.برای تشکیل شرکت تضامنی باید حداقل دو نفر پیشقدم شوند. شرکای این شرکت لازم است عاقل، بالغ و رشید باشند؛ اما تاجر بودن آنان لازم نیست. علاوه بر اشخاص حقیقی ، اشخاص حقوقی مثل شرکت‌های دیگر هم می‌توانند به عنوان شریک یک شرکت تضامنی وارد میدان شوند.
 
مراحل و زمان ثبت شرکت تضامنی:
 
۱-مشاوره با ثبت شتاب
 
۲-انعقاد قرارداد
 
۳-تهیه مدارک لازم
 
۴-امظاء اساسنامه و فرم های مورد نیاز
 
۵-طی نمودن مراحل اداری در اداره ثبت شرکت ها
 
(حداکثر زمان مورد نیاز ۳۰ روز)
 
برای انجام هر کاری اولین قدم مشاوره می باشد که مشاوران حقوقی آگاه ثبت به صورت تلفنی با شما ارتباط برقرار می کنند و نوع تجارت و نحوه عملکرد و اهدافتان را بررسی می نمایند و بهترین راه موجود را به شما ارائه می دهند.
 
سرمایه و مدارک مورد نیاز تضامنی
سرمایه و مدارک مورد نیاز تضامنی : حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های تضامنی ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال میباشد و هیچگونه ممنوعیت قانونی برای میزان سرمایه شرکت وجود ندارد و سرمایه میتواند همان حداقل قانونی باشد . سرمایه ی ثبتی برای اخذ وام یا تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی دیگر شرکت ها ، انعقاد قرارداد با شرکت های دولتی و یا خصوصی و … میتواند حائز اهمیت باشد .
 
 
یرای ثبت شرکت های تضامنی نیاز است که از بانک مرکزی مجوز های لازم گرفته شود و پس از آن مراحل ثبت شرکت انجام شود .
 
شرکت تضامنی وقتی تشکیل می گردد که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.
 
 
مدارک لازم برای ثبت شرکت تضامنی:
 
-دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
-دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده
-دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
-اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی ربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
-تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکاء،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشند)
-تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
-اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت امضای هیئت مدیره،مدیر عامل
-دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره
-دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین
-اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
 
برای اطلاع از اخرین قوانین ثبت و مراحل قانونی ثبت برند ،  ثبت لوگو و ثبت شركت میتوانید با كارشناسان موسسه ثبت شتاب در ارتباط باشید .
 
 منبع :sabtecompany.com

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 114
نویسنده : admin
مکمل بدنسازی را نمی توان جایگزین مناسبی برای غذا در نظر گرفت چرا که این مکمل ها همه ی مواد مغذی و مزایا و منافع غذاها مثلاً ویتامین میوه ها و سبزیجات را به بدن نمی رسانند واین مکمل ها در کنار وعده های غذایی مناسب باعث رشد عضلات خواهند شد . بنابراین نسبت به بدن شما و همچنین عادات غذا خوردن ورزشکاران باید از مکمل های مناسب بهره ببرند.
مکمل بدنسازی ( مکمل غذایی ) معمولاً توسط افرادی که ورزش می کنند و یا به نوعی درگیر رشته بدنسازی هستند مورد استفاده قرار می گیرند . این مکمل ها معمولاً برای رسیدن به اهداف مختلفی مصرف می شوند که از جمله می توان به مکمل افزایش وزن ( گینر )،مکمل کاهش وزن ( چربی سوز ) ، مکمل های افزایش عملکرد ورزشی ( مکمل پمپ ) و مکمل ریکاوری ، مکمل پروتئین، مکمل کراتین و ... اشاره کرد.همچنین افراد روزانه مکمل های مختلفی مثلاً کراتین ، اسیدهای آمینه شاخه دار، گلوتامین و پروهورمون و ... استفاده می کنند .
بعضی از مکمل ها به صورت جداگانه و بعضی به صورت ترکیبی ( دوره مکمل بدنسازی ) مورد استفاده بدنسازان قرار می گیرند.
نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مکمل بدنسازی به ورزشکار کمک میکند که به گسترش عضلات بخش های مختلف بدن خود بپردازد و البته در کنار این مسئله بدنساز باید تغذیه مناسب ، تمرین مناسب و استراحت کافی ( زمان ریکاوری ) داشته باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.
در مورد مکمل بدنسازی علاوه بر اورجینال بودن مکمل ، زمان مناسب مصرف و مقدار مصرف آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبرای این امر فرد بدنساز باید از علم روز بدنسازی و پرورش اندام بر خوردار باشد.
✔ 3 مزیت اصلی مکمل بدنسازی :
مقرون به صرفه هستند ; به عنوان مثال مقدار پروتئین لازم برای یک ورزشکار بالغ با وزن 100 کیلو گرم حدوداً 200 الی 250 گرم به صورت روزانه است. اگر فرد بخواهد این مقدار را با غذای روزانه خود تامین کند باید هزینه زیادی را از لحاظ وقت ( زمان لازم جهت پخت و پز ) و هزینه بپردازد.در صورتی که با کمک مکمل پروتئین می تواند بخش زیادی از این میزان را به راحتی فراهم کند.
استفاده راحت و آسان ; استفاده از این مکمل ها بسیار ساده تر و آسان تر از فراهم کردن غذای روزانه می باشد.
قابل اعتماد ; مکمل های بدن سازی به عنوان مثال آمینو ، پروتئین ، گلوتامین و کراتین و ... آزمایش خود را طی سال ها و دهه های گذشته پس داده اند و اگر ورزشکاران جواب لازم را پس از مصرف این مکمل ها نمی گرفتند شما ورزشکار و بدنسازی را نمی دیدید که از این مکمل ها استفاده کنند.
هر ورزشکاری برای ساختن عضلات بدن خود به طیف مختلفی از مکمل های بدنسازی نیاز دارد که با توجه به علم و دانش پایه موجود و مقدار هزینه مدنظر خود می تواند این مکمل ها را تهیه کند و اطمینان حاصل کند که به نتایج مطلوب دست خواهد یافت.
هدف مکمل شاپ معرفی انواع محصولات بدنسازی و مطالعه آن توسط کاربران مکمل شاپ سطح علمی بازدید کنندگان را بالا خواهد رفت و انتخاب مکمل را برای ورزشکاران راحت تر می کند.
✔ مکمل بدنسازی اورجینال  ( مکمل اورجینال  )
مکمل شاپ دارای 3 دسته از باب کیفیت می باشند.
مکمل اورجینال
مکمل چینی
مکمل ایرانی
✔ تشخیص مکمل بدنسازی اصل از مکمل های تقلبی و غیر اورجینال
متاسفانه اکثر مکمل های بدنسازی موجود در بازار ایران و یا داروخانه ها اورجینال نیستند و اینکه کیفیت این محصولات به چه صورت می باشد و یا از چه مواد و یا در کجا ساخته می شوند مشخص نیست . به طورکلی مکمل های بدنسازی و غذایی اگر اصل نباشند ، علاوه بر نداشتن فایده ، می توانند زیان هم برسانند .
برخی از راه های تشخیص مکمل های بدنسازی اورجینال از مکمل های بدنسازی غیر اورجینال و تقلبی :
با توجه به نکته های زیر می توانید شانس تشخیص مکمل های بدنسازی اصل از مکمل های تقلبی را افزایش دهید
✔ تاریخ انقضای مکمل در اکثر کمپانی ها نباید به رنگ قرمز باشد و این مسئله احتمال تقلبی بودن آن را زیاد می کند .
✔ پودر مکمل ها باید یک دست و یک رنگ باشد . وجود دانه های رنگی در بین پودر نشانه تقلبی بودن آن است . ( البته نه در همه موارد )
✔ مکمل بدنسازی اورجینال نباید بوی بد داشته باشد .
✔ چنانچه مقداری از پودرمکمل را در دهان بگذارید هرچه مقدار چسبندگی آن در دهان بیشتر باشد کیفیت و احتمال اورجینال بودنش بیشتر می باشد .
✔ پودرهای پروتئین وی ۱۰۰ % نباید زیاد شیرین باشند .
✔ بیشتر کمپانی های معتبر تولید کننده مکمل بر روی درب قوطی ها و پیمانه محصولاتشان ، لوگوی شرکت خود را چاپ و یا حک می کنند و عدم وجود این آرم شرکت احتمال تقلبی بودن محصول را بالا می برد . ( البته این مسئله قطعی و 100 % نیست )
✔ مکمل های کیسه ای داری پلمپ زیپی باید از نظر کیسه ، چاپ و پلمپ با کیفیت و بدون زدگی باشد .
✔ همواره به این نکته توجه داشته باشید که داشتن هولگرام دلیل بر اورجینال بودن مکمل بدن سازی و غذایی نیست .
✔ قوطی و کیسه های کوچک با وزن زیاد مکمل ، اغلب تقلبی هستند .
✔ اسکن بارکد روی مکمل میبایست وارد سایت اصلی آن شرکت شود .
✔ میزان وزن مکمل باید دقیق باشد اگر سنگین یا سبک تر باشد تقلبی است .
✔ اطلاعات خود را با مطالعه و بازدید از سایت های معتبر افزایش دهید و همواره پس از خرید مکمل با مراجعه به وب سایت شرکت تولید کننده محصول خود را با نمونه شرکت مقایسه کنید .
✔ همیشه به این نکته توجه داشته باشید که طعم درج شده بر روی مکمل با طعم پودر داخل مکمل یکی باشد .
✔ مکمل های تقلبی دارای قیمت خیلی پایینی هستند فریب قیمت کم را نخورید .
✔ همواره توجه داشته باشید که افزایش غیرعادی وزن بدن و پف کردن صورت و عضلات نشان دهنده غیر اورجینال بودن محصول و وجود مواد مضری مثل کورتون در مکمل می باشد .
★ مکمل پروتئین :
این مکمل مهمترین پروتئین مورد نیاز بدن بدنسازان می باشد و در واقع پودر پروتئین بلوک های ضروری ساختمان بدن شما هستند.این مکمل ها انرژی لازم برای تمین خوب شما را فراهم می کنند و همچنین نقش مهمی در کیفیت و بهبود عضلات شما دارند.
آنچه در انتخاب یک مکمل مهم است فقط کیفیت و محتوای آن نمی باشد بلکه طعم و مزه آن در لذت بردن شخص از آن مکمل پروتئین و در نتیجه رسیدن به نتیجه بهتر بسیار موثر می باشد. انواع مختلفی از پروتئین وجود دارد که ما در این قسمت بعضی از آن ها را معرفی خواهیم کرد.


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 118
نویسنده : admin

قیمت تقویت آنتن موبایل

برای شناخت تقویت آنتن و تفاوت قیمت ها بهتر است کمی با مفهوم آنتن و بهترین نقاط آنتن دهی آشنا شوید.

آنتن موبایل (BTS) مخفف Base Tranceiver Stationاست اولین بخشی است که مستقیما با تلفن همراه درارتباط است.  
در واقع  BTS در نقاط مختلف نصب می شوند که کار ارسال و دریافت سیگنال موبایل را انجام می شدهند.

راه اندازی دکل های BTS به دو دلیل انجام می شود.


1. پوشش دهی امواج رادیوئی ( بیشتر در بین جاده ها و نقاط کور صورت می گیرد)

2. ترافیک
 
زمانی که سیگنالی که از مقابل دریافت شده، قوی تر از سیگنال پشت سر باشد، گیرنده ی گوشی شما روی فرکانس سیگنال قوی قرار می گیرد و این حالتhandover گفته می شود. البته این اتفاق خیلی سریع انجام می شود و قابل تشخیص نیست.  
به ازای هر تقویت کننده آنتن موبایل 8 مشترک بطور همزمان می توانند مکالمه کنند و در هر ایستگاه 96 مشترک قادر به مکالمه هستند.

قیمت تقویت کننده آنتن موبایل بستگی به کارآیی آن دارد. تقویت کننده سیگنال های ورودی موبایل را تقویت میکند.  خصوصا در مناطقی که پوشش دهی آنتن ضعیف است، مثلا مناطق مرتفع مثل تپه ها و مناطق دوردست مثل روستاها یا مناطق جنگلی، که آنتن دهی شبکه های موبایل مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل که سیگنال آنها ضعیف است، را تقویت می کند و در این مناطق نیز می توان مکالمه با کیفیتی را برقرار نمود. قیمت تقویت کننده موبایل برای هر منطقه متفاوت است.

برای تقویت آنتن موبایل یا بوستر هر چه شما به برج یا دکل مخابراتی نزدیک تر باشید، قدرت آنتن دهی بیشتر است. زمانی که گوشی شما سیگنال ضعیفی دریافت می کند، نردیک بودن شما به برج می تواند کمک کننده باشد. اگر خواستید بهترین نقطه ی آنتن دهی در منزل خود را پیدا کنید بهتر است db را در گوشی خود شناسائی کرده سپس در نقاط مختلف خانه حرکت کنید تا متوجه شوید در کدام نقطه مقدارdbگوشی شما به عدد 50- نزدیک است، درواقع آن نقطه بهترین آنتن دهی را دارد.

یکی از مناطقی که معظل آنتن دهی موبایل روبروست، برج ها هستند که ارتباط تلفنی خوبی نمی توانند برقرار کنند.

قیمت تقویت آنتن موبایل در برج ها متفاوت است.

شبکه 3G

شبکه  3Gسرعت و فرمت ترافیک اطلاعات را گسترش داد، هنوز هم سرعت اینترنت روی شبکه 3G کند است و نسبت به شبکه های بی سیم، اطلاعات آهسته تر لود می شود. در حال حاضر تمامی اپراتورهای مخابراتی ایران 3G را پشتیبانی می کنند و امکان استفاده از اینترنت روی گوشی موبایل را فراهم می کنند.

شبکه 4G

اتحادیه بین المللی مخابرات، IUT یک سازمان بین المللی در امریکاست که قانون گذار و مدیر فضای فرکانسی است و در سرتاسر جهان به تدوین استانداردهای ارتباطات مخابراتی می پردازد. این اتحادیه در ماه March سال 2008 استاندار و قوانینی را برای شبکه 4G مشخص کرد. این اتحادیه حداکثر سرعت را برای 4G 100 مگابایت بر ثانیه تعیین نمود.

اکنون با توجه به نیاز خود تقویت کننده را انتخاب نمایید و قیمت تقویت کننده موبایل را در سایت مشاهده نمائید.

 منبع: وب سایت آنتن کالا


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 100
نویسنده : admin
برخی از افراد به هردلیلی ورزش در خانه را به رفتن به باشگاه ترجیح داده و تمرینات ورزشی و نرمش را با امکانات محدود برای رسیدن به تناسب اندام انجام می دهند.البته در این گونه ورزش چون نظارت مربی و ترتیب وجود ندارد باید اصولی رعایت شود که به خوش فرم شدن بدن کمک کند.
بعد از تمرینات و حرکات مناسب برای کوچک شدن شکم و پهلو و همچنین تقویت عضلات این نواحی که برای اکثریت افراد در تناسب اندام اولویت دارد، تناسب در شکل ظاهری پاها و همچنین کاهش چربی های پا بسیار مهم است.در ادامه گزارش تناسب اندام در منزل به تمرینات مخصوص پا می پردازیم. در صورتیکه از سلامت کامل بدن خود بخصوص مفاصل زانو مطمئن هستید،تمرینات امروز را انجام دهید.
افرادی که چربی بسیاری در پاهای خود دارند ، قبل از شروع تمرینات مخصوص پا بهتر است که در صورت داشتن تردمیل و یا دوچرخه ابتدا به مدت 20 تا 30 دقیقه از این وسایل استفاده کنند و در صورتیکه تردمیل و دوچرخه در دسترس ندارند، بهتر است تا برای کسب نتیجه بهتر ابتدا 30 دقیقه پیاده روی تند را انجام دهند و سپس حرکات پیشنهادی مخصوص پا را انجام دهند.زیرا این افراد مجبور هستند تا چربی های این نقاط را با تمرینات هوازی تحریک کنند و سپس تمرینات پا را انجام دهند .
اما سایر افراد که با هدف تناسب در پاها در منزل اقدام به تمرین می کنند نیازی به تمرینات هوازی ندارند.
 
خوش فرم شدن پاها
 
در تمرینات امروز سعی می کنیم بدون امکانات باشگاهی و در منزل عضلات پا را که در تصویر مشخص شده تقویت کنیم تا به نتیجه دلخواه که تناسب پاها هست، برسیم.
 
 
ابتدا سه ست 20 تایی طناب بزنید و همچنین سه ست 20 تایی حرکت زانو بلند را انجام دهید.پس از اینکه درجه حرارت بدنتان بالا رفت و حس کردید که به مقدار کمی عرق کردید، حرکات کششی مخصوص عضلات پا را همانند تصویر هر کدام را به مدت ده ثانیه انجام دهید.
 
 
تمریناتی که روی پایین تنه کار کند به طور معمول با اسکوات و حرکاتی همراه است که انجام دادنشان به زانو و مفاصلی سالم نیاز دارد. حتی اگر زانوهای سالمی دارید، اما از آنجاییکه تاکنون این حرکات را انجام نداده اید و یا مدتی قبل تجربه آن را دارید، پس عضلات زانوی شما ضعیف هست. دو حرکت زیر به شما کمک می کند تا قبل از انجام تمرینات پا عضلاتی همچون چهارسر ران و مفصل زانوی شما آماده شود و احتمال آسیب دیدگی از بین برود. البته در صورتی احتمال آسیب دیدگی به طور کلی از بین می رود که شما حرکات را صحیح انجام دهید.
 
برای انجام دادن حرکاتی که به آماده سازی زانو و عضلات پای شما کمک می کند به یک باند کشی و یا کش ورزشی نیاز دارید.روش انجام دادن این تمرینات در تصویر به طور کامل مشخص است. این حرکات را در سه ست 15 تایی انجام دهید.
 
 
نکته :با توجه به اینکه افراد با شرایط بدنی مختلف مخاطب ما هستند برای تعدا حرکات و ست ها سعی کردیم تا حد متوسط و مفید را ذکر کنیم.
 
1-اسکوات
ابتدایی ترین و مهم ترین تمرین مخصوص به عضلات پا و باسن حرکت اسکوات هست که به روش های مختلف انجام می شود و در باشگاه ها می توان با استفاده از هالتر، دمبل و دستگاه اسمیت آنرا سخت تر کرد. سه ست 16 تایی این حرکت را انجام دهید.
 
روش انجام دادن این حرکت به طور واضح در تصویر مشخص است، اما چند نکته مهم را در حین انجام دادن اسکوات باید رعایت کرد.
 
-دقت کنید به هیچ عنوان زانو نباید از پنجه جلوتر باشد.
-سر و نگاه باید به سقف روبرو باشد،به گونه ای که چانه کمی بالا می رود.
-در صورتی که چربی های قسمت میانی ران شما زیاد است، سعی کنید پنجه پا به خارج متمایل باشد، تا فشار بیشتری به عضلات داخل ران بیاید.
-پس از دو هفته که این تمرین را انجام دادید،برای تاثیر بیشتر در هنگام این حرکت از دو دمبل و یا بطری آب معدنی استفاده کنید. به طوریکه در هر دست یک دمبل یا بطری آب معدنی داشته باشید.
 
 
2-کیک بک باسن
این حرکت به دو روش انجام می شود.ابتدا به حالت چهار دست و پا بر روی زمین قرار می گیرید، و سعی می کنید تا پا را به پهلو باز کنید . در این روش علاوه بر ران ها مقدار کمی پهلوها نیز درگیر می شود. در روش دوم یکی ازپاهای خود را با همان زاویه 90 درجه درهمان راستا بالا بیاورید. در روش دوم (قسمت c) عضلات ران و باسن بیشتر درگیر می شود و شما می توانید فقط روش دوم ( قسمت c) را انجام دهید. سه ست 16 تایی با هردو پا انجام دهید.
 
 
3-لانگز
این حرکت نیز بسیار برای عضلات پا مناسب است و برای اولین روزهایی که این حرکات را انجام می دهید،می توانید پای عقبی را به دیوار تکیه دهید تا آسان تر انجام شود.دقت کنید زانوی پای جلویی از پنجه پا جلوتر نرود.این حرکت را سه ست 15 تایی با هر دو پا انجام دهید.
 
 
4-لانگز از پهلو
این حرکت روی عضلات داخل ران بیشتر از سایر عضلات پا کار می کند و در صورت چربی در این ناحیه،بسیار مفید است.در تصویر این حرکت را با هالتر انجام شده است،شما می توانید در منزل با چوب انجام دهید. سه ست 12 تایی با هر پا انجام دهید.
 
 
5-دد لیفت دمبل (پشت پا دمبل)
این حرکت برای تقویت عضلات پشت پا هست و برای افرادی که در این ناحیه چربی و یا سلولیت دارند، بسیار مناسب است. سه ست 16 تایی انجام دهید.در صورتیکه در منزل دمبل ندارید با استفاده از بطری آب این حرکت را انجام دهید.
 
 
6-ساق پا ایستاده با دمبل
روی پاشنه پا ایستاده و در حالی که دمبل ها (بطری آب) را در اطرافتان نگه داشته اید، خود را به سمت پنجه بکشانید.یعنی روی پنجه بلند شوید و دوباره روی پاشنه بروید. این حرکت را برای 3 یا 4 ست 20 تایی انجام دهید و اگر احساس کردید که زیاد برایتان سنگین نیست وزن دمبل ها را بالا ببرید.این حرکت را روی یک تخته چوب و یا چند کتاب انجام دهید و البته در هفته های اول نیازی به استفاده از دمبل و یا بطری آب نیست.
 
 
در پایان تمرینات پا برای کاهش درد در عضلات درگیر شده باید حرکات کششی که در ابتدا به آن اشاره شد، انجام دهید و بعد دوش آب گرم نیز بگیرید.
منبع: namnak.com

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 93
نویسنده : admin

آبنما ، در بیان ساده میتوان گفت آبنما سازه ای است که میتوان در محیط داخل و خارج (حیاط ،باغ ،باغچه، رستوران ، آپارتمان، ویلا و ...) با عمق کمی از آب حداقل 60 سانتی متر اجرا نمود که باتوجه به سلیقه افراد از مصالح متفاوتی اعم از سنگی ، شیشه ای ،صخره ای ، سیمانی، سفالی حتی یونلالیت و فایبر گلاس ساخته می شود به طور مثال از آبنمای شیشه ای بیشتر برای ادارات و فضای داخلی استفاده میشود واز آبنمای صخره ای برای رستوران ها ، سفره خونه ها و فضای خارجی استفاده می شود.

فضای آبنما از جمله نکات حائز اهمیتی است، که اصولا باید دور از هر نوع آلودگی باشد. باتوجه با اینکه فضای آبنما بسته می باشد ، نباید باعث آلوده شدن آن شد، تا پمپ آن دچار مشکل نشود و بتوان باصدای دلنشینی که از جریان آب درآن بوجود می آید و همچنین نمای زیبایی که بانورپردازی و مجسمه های آبنما تزئین میشود استفاده نمود.

امروزه روش های ساخت آبنما متفاوت می باشد و مطابق با اینکه از چه مصالحی استفاده می نمائید، قیمت آن نیز متفاوت می باشد. قابل ذکر است آبنما به صورت پیش ساخته و حتی رومیزی برای خانه های مسکونی فروخته میشود که مزایایی از قبیل : حمل و جابه جایی راحت ،برای افرادی که اجاره نشین می باشند، هزینه کمتر ،فضا ی کمتر و همچنین دیگر نیاز به تغییر معماری داخل خانه ندارند ، حتی میتوان با یک جستجو ساده در داخل نت از قیمت آبنمای خانگی نیز مطلع شد.

 

تاریخچه آبنما

 

 اولین مستنداتی که در مورد آبنماها وجود داردمربوط به 4000 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در ایران نیز باتوجه به وجود برخی سرامیک‌ها در باغ‌ها و باغچه‌های بسیار قدیمی، پر واضح است که از آبنما در دکوراسیون باغ‌ها استفاده می گردید. سالهاست که انسان از تماشای جریان آب به وجد می‌آید و شگفت زده می‌شوند. دلیل این احساس زیبا هر چه که باشد، فرقی نمی‌کند، حقیقت این است که آبنماها، نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها و آرامش محیط طی سالها متمادی ایفا کرده‌اند، استفاده ریشه و اصل سنت آبنماهای غربی به یونان برمی‌گردد که هم شواهد باستان شناسی و هم کنده‌کاری‌های موجود بر گلدان‌ها، مدرکی بر این مدعا به شمار می‌روند.

 

ساخت آبنما

 

شما هم تا بحال دوست داشته اید،که از آبنمای صخره ای یا آبنمای درختی یا آبنمای خانگی در خانه خود داشته باشید 

ساخت بعضی از آبنماها مثل آبنمای موزیکال ، آبنمای ریتمیک در خانه مشکل است ولی آبنماهای کوچک به راحتی قابل ساخت هستند .فقط کافیست با قطعات آبنما خانگی کوچک آشنا باشید که شامل پمپ و شناور و لوله پلاستکی و گلدان یا زیر گلدانی و ....... می باشد.

از نکات مهمی که برای ساخت آبنما خارج از منزل باید به آن توجه کرد، فضای مناسب و هچنین سنجش گروه سنی و نکات ایمنی آن می باشد که حائز اهمیت است.

 

انواع آبنما

 

آبنماه در جوامع امروزی به عنوان یک ایده و طرح برای دکور و یا دیزایین محیط استفاده می شود و بسه به نوع مخاطب ، محل نصب و زمان کار آبنماها تنوع محصول دارند .در این میان میتوان به آبنما باغی وخانگی،آبنما موزیکال ، آبنما میدانی ،آبنما کلاسیک و آبنما تصویری اشاره کرد و در ادامه با انواع آن آشنا خواهید شد.

 

1-آبنما موزیکال

 

از روح‏ نوازترین تفریحات، تماشای یک آبنمای موزیکال است.که به دو صورت میباشد :

-1حالتی که افکتها تغییر وضعیت ‏میدهند و میزان شدت آب خروجی پمپها با شدت صوت موسیقی پخش شده در محیط تغییر ‏میکند.

2- حالتی که بر اساس ضرب آهنگ موسیقی مورد نظر، افکتها و شدت آب خروجی پمپها از قبل برنامه ‏ریزی ‏گردند.

 

2- آبنما میدانی

 

برای لطافت بخشیدن به فضاهای شهری می‏توان علاوه بر فضای‏ سبز از آبنما نیز استفاده کرد. دیدن حرکت آب وشنیدن صدای آب، به عقیده اکثر روان‏شناسان باعث ایجاد آرامش در انسان می‏شود.

 

3- آبنما کلاسیک

 

این آبنماها تمامی زیباییهای یک آبنمای موزیکال را دارد ولی به لحاظ محدودیت‏های مکانی، فاقد موسیقی می باشد.

 

 

4- آبنما باغی و خانگی

استفاده از چند آبنمای فانتزی کوچک در ویلاها ، باغها و یا منازل و پیچیدن صدای آب درخلوت آسایش انسان روح انسان را به پرواز در می‏آورد.

 

5- آبنما تصویری،پرده ای

 

این آبنما قادر است، تصاویر و نوشته ‏ها را با ریزش آب در هوا ایجاد نماید. این آبنما دارای نرم‏ افزاری قوی میباشد. این مدل آبنما در سه حالت کاری ،مذهبی (اجرای اذان و ادعیه)، رسانه ای(تبلیغات و پیام رسانی) و سرگرمی(اشکال متنوع و بازی آب و موسیقی) می‏تواند مورد استفاده قرار گیرد.


اصول طراحی و نصب آبنما

 

نکاتی که هنگام نصب باید به آن توجه نمود : زیر درخت نباشد ، حشرات و فضولات پرندگان و بطور کلی ذراتی که از درخت میریزد ،باعث آلودگی آب شده و موجب گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپ ها می گردد. 

نباید در مسیر بادهای شدید باشد: بادهای شدید باعث اختلال در الگوی ریزش آب آبنما شده و موجبات ریزش آب به بیرون از لبه های حوض اصلی را فراهم می کند ، از این رو ارتفاع ستون آب نباید بیشتر از فاصله نزدیک ، لبه حوض اصلی از فواره باشد. 

عمق منبع ذخیره آب: به منظور کاهش مصرف آب باید عمق آب تا حد امکان در سطح قابل قبولی ثابت باقی بماند. 

 محافظت توسط شبکه های آهنی: گودالها و حفرههایی که برای نصب تجهیزات آبنما در کف حوض ساخته میشوند می بایست توسط شبکه های آهنی پوشانده و محافظت شوند.

تخلیه و سرریز آبنما: به منظور تخلیه آسان آب و نظافت آبنما، سیستم تخلیه و سرریز آب باید تعبیه گردد.

 تأمین آب تازه: آبنما باید دارای لوله کشی ثابت برای تأمین آب تازه مورد نیاز و سیستم متعادل کننده اتوماتیک برای تنظیم دائم سطح آب و سیستم حفاظتی برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ در صورت نبودن آب در آبنما، به خصوص در مکانهای عمومی باشد. 

 امنیت کابلهای تغذیه برق: کابلهای برق داخل حوض باید درون داکتهای مخصوص قرار گیرند که این مسأله در مکان های عمومی بسیار مهم میباشد. 

انتخاب صحیح پمپ آبنما: پمپ های فواره ها باید با توجه به حداکثر توان مصرفی مورد نیاز و با در نظر گرفتن موقعیت محل نصب آن ها انتخاب شوند.

فواره ها چگونه بوجود آمده اند ؟
در حال حاضر از فواره ها تنها به عنوان وسیله ای جهت سرگرمی و تفریح استفاده می شود. ولی در گذشته فواره ها برای سالهای زیادی در سطوح شهرهای بزرگ قرار داشته اند اغلب این فواره ها به عنوان یک منبع برای تامین آب آشامیدنی، حمام کردن و شست و شو ساخته می شدند. اما این همه کارایی فواره ها نبود. فواره هایی که در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی طراحی می شدند، اغلب با مجسمه هایی از اسطوره ها یا حیوانات تزیین  می شدند.. بعضی از فواره ها  ارزش های دینی و مذهبی داشتند یا به عنوان یادواره ای از اشخاص مهم  شناخته می شدند، برخی نیز برای تجلیل از سازندگانشان ساخته می شدند. امروزه شیرهای آب خانگی ، آب آشامیدنی مناسب را برای افراد تأمین می کردند و دیگر نیازی به نوشیدن از آب این فواره ها نبود؛
فواره امروزه نه تنها نمایشی از زیبایی آب نیست، بلکه در روزهای گرم تابستان، هوا را خنک و فضای دلپذیر تری ایجاد می کند. بر خلاف تصور عموم ، فواره‌ها الزاماً هدر دهنده آب نیستند. می‌توان به وسیله یک پمپ شناور، آب راکد، استخرها یا حوضچه آنها را به گردش درآورد. فواره‌ها به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:
۱- فواره‌های پرتابی Spray
۲- فواره‌های ریزشی Spill
۳- فواره‌های جهنده Splash
در محیط هایی که فواره ها در معرض وزش باد قرار دارند، استفاده از فواره‌های کوتاه و نیرومند مناسب‌تر است. ارتفاع فواره‌ها نباید بیش از فاصله منبع فواره تا لبه استخر باشد. بر پایه یک سابقه تجربی ، قطر استخرها یا حوضچه آب، باید دست کم دو برابر ارتفاع آب فواره باشد. اگر سر فواره‌ها پایین‌تر از سطح آب تعبیه شود، زیبایی بیشتری دارد. مگر اینکه از اشکال و مجسمه‌های تزئینی خاصی برای ایجاد فواره استفاده شود.
برای زیباتر جلوه دادن فواره‌ها در شب از نورهایی در زیر محل ، ریزش آب استفاده می‌کنند که باید با اصول نورپردازی و ایمنی در آب مطابقت داشته باشد. بازتاب  نور از پایین به بالا و تنظیم میزان آن، باعث انعکاس حرکات آب در محوطه اطراف و روی شاخ و برگ گیاهان می‌شود و زیبایی منحصربه فردی به محیط می‌بخشد. در صورت وجود گیاهان آبزی یا ماهی در آب ، باید در نصب فواره‌ها دقت لازم شود. اما اکسیژن فراوان حاصل شده از آب فواره‌ ها برای ماهی‌ها مفید واثر مطلوب دارد.
درمناطق بادگیر، انتخاب دهنه های مناسب برای فواره ها ممکن است از اثرات ناشی از وزش باد بکاهد.دو نوع عمده دهنه عبارتند از:
سرباریک: آن ها شبیه به قیف هائی وارونه هستند و باعث می شوند که آب با فشار و سرعت بیشتری خارج شده و یک شیار باریک و بلند را تولید کند.
شکل داده شده در اشکال مختلفی موجودند و می توانند آب را به صور مختلف از قبیل صفحاتی از آب، گنبده های کوتاه و بادبزن های دستی در آورند که عموماً در برابر وزش باد مصونیت بیشتری دارند.
جهت اسپری کردن آب در آب نماهای بزرگ از چندین دهنه به صورت گروهی استفاده می شود.برای آب نماهای کوچک تر یک دهنه دوش مانند ممکن است کافی باشد 

منبع : آبنما زرین


تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 113
نویسنده : admin
چگونه از یوگا برای تناسب اندام استفاده کنیم؟
یوگا بیشتر به عنوان عاملی برای سلامتی ذهنی مشهور است. یوگا یک برنامه روتینی است که در آن با تمرکز روی تنفس خود و رها کردن ماهیچه‌های بدن مدیتیشن انجام می‌شود. اما می‌تواند یک راه خوب برای بالا بردن سطح آمادگی، جلوگیری از افزایش وزن و در نتیجه تناسب اندام شود. شما چه بخواهید ماهیچه‌ی شکم و مرکزی خودتان را تقویت کنید یا تمرین کاردیو خود را به اتمام برسانید، تمرینات یوگا می‌توانند به طور کلی کمک حال شما باشند. در این مقاله از صورتی‌ها به بررسی نکاتی در مورد یوگا برای تناسب اندام می‌پردازیم.
یوگا برای تناسب اندام
ایجاد روال عادی یوگا برای تناسب اندام:
۱- همواره یوگا را به عنوان بخشی از برنامه تناسب اندام خود در نظر بگیرید.
برای استفاده از یوگا برای تناسب اندام افراد بالغ نیاز برای دستیابی به آمادگی جسمانی نیاز به ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط هوازی و همچنین دو مرتبه تمرینات تقویت عضلات در هر هفته دارند. فعالیت هوازی متوسط شامل مواردی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کردن است. یوگا تمرین‌های استقامت جسمانی را با تمرینات تنفسی و کششی ترکیب می‌کند، بنابراین همانند ورزش هوازی نیست. سعی کنید از یوگا به عنوان یک تمرین تقویتی در چند روز از هفته استفاده کنید و یا آن را عنوان راهی برای کشش و کاهش استرس قبل و یا بعد از ورزش به کار ببرید.
۲- حرکات و تمریناتی را در یوگا انتخاب کنید که نیازهای تناسب شما را برآورده کند.
ژست یوگا می‌تواند تقریبا هر ناحیه از بدن شما را هدف قرار دهد. تمرینات یوگا می‌توانند پاهای شما را تقویت کنند، انعطاف‌پذیری در بازوهایتان را افزایش دهند و کنترل تنفس‌تان را بهبود بخشند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری را در پاهایتان افزایش دهید، باید حرکت سگ را تمرین کنید. یا اگر می‌خواهید تعادل خود را بهبود ببخشید، حالت هلال ماه را امتحان کنید. به هر حال بهترین حرکت را برای مقصود خود در نظر بگیرید.
۳- همواره با حالت‌هایی با شدت کم تمرین خود را شروع کنید و به پایان برسانید.
هر زمان که یک روال یوگا را دنبال می‌کنید، باید با انجام برخی از حالت‌های شدت پایین شروع کنید و پس از آن تمرینات اصلی یوگا را شروع کنید. پس از تمرین حتما روال عادی یوگا را برای یک خاتمه آرام با ژست جسد به اتمام برسانید. به عنوان مثال برنامه روتین خود را با حرکت سلام بر خورشید شروع کرده و سپس حرکات ایستاده‌ی یوگا نظیر ژست جنگجو یا حرکت خم شدن به عقب (Backbend) و ایستادن روی سر (Headstand) را امتحان کنید.
۴- حرکاتی از یوگا را انجام دهید که تمرینات کاردیو را تکمیل می‌کنند.
انجام یک حالت یوگای مکمل قبل و بعد از ورزش می‌تواند به بهبود ریکاوری از تمرینات سخت کمک کند. با افزایش سرعت ریکاوری، بیشتر به روتین خود پایبند خواهید بود و به اهداف خود دست پیدا می‌کنید. بهتر است چند ژست مکمل برای روتین ورزشی خود اضافه کنید.
دوندگان: این افراد بهتر است با حرکاتی آغاز کنند که بیشتر عضلات پا را مورد هدف قرار می‌دهند. سپس پیش از شروع دویدن می‌توانند حرکات کششی را انجام داده و با ژست جنجگو ۲ گرم کردن خود را به اتمام برسانند.
کاربران الپتیکال و دوچرخه ثابت: بهتر است با با حالت پیچش مانند چرخش ستون فقرات شروع کنند. سپس ورزش خود را با تمرینی دنبال کنند که پاها و کمر را کشش دهد.
دوچرخه سواران: این افراد بهتر است با حرکات کششی آماده‌ی تمرین شوند که ظرفیت ریه‌ها را افزایش دهد و سپس بر روی کشش بازوها و پاها تمرکز کنند. سپس از حرکاتی نظیر ژست شتر برای هدف قرار دادن عضلات جلویی خودشان استفاده کنند.
۵- حرکات یوگا را اصلاح و سخت‌تر کنید.
افزایش شدت حالات یوگا می‌تواند نتایج شما را بهبود ببخشد. بلند کردن یک دست یا پا از روی زمین می‌تواند تا حدودی حرکت یوگا را سخت‌تر کند. اگر ژست خیلی آسان است سعی کنید آن را اصلاح کنید تا سخت‌تر شود. اگر مطمئن نیستید چگونه شدت را برای ژست افزایش دهید از یک مربی یوگا اطلاعات کسب کنید. برای مثال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در هنگام انجام ژست سگ با سر رو به پایین می‌توانید یکی از پاهای خود را بلند کنید.
۶- زمان انجام روال عادی تمرینات یوگا را افزایش دهید.
کلاس‌های یوگا معمولا ۱ ساعت یا کمی بیشتر طول می‌کشند و این افزایش زمان، به این معنی نیست که به همان مقدار نیز در خانه تمرین کنید. این افزایش زمان را می‌توانید به مدت ۱۵ دقیقه در روز در نظر بگیرید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. تصمیم بگیرید که چقدر زمان برای شما واقعگرایانه است و از آن زمان برای کار بر روی ژست که می‌خواهید کامل شود استفاده کنید. به عنوان مثال قبل از دوش گرفتن صبح یا به عنوان بخشی از برنامه روتین خواب، سعی کنید ۱۰ دقیقه یوگا کنید.
مطلب پیشنهادی برای شما:
♦ ۷ حرکت ساده یوگا برای کمک به افزایش قد

۷- برای افزایش انعطاف پذیری و تقویت مفاصل از یوگا استفاده کنید.
انجام یوگا می‌تواند ماهیچه‌های شما را بلند و لاغر نگه دارد. این امر به ویژ زمانی که ورزشی مانند فوتبال را دنبال می‌کنید و یا در ورزش‌هایی که باید فشار قابل‌توجهی روی مفاصل خود قرار دهید شرکت می‌کنید، مفید است. نشان‌داده شده‌است که یوگا به تقویت مفاصلی که اغلب می‌توانند موجب درد در زانوها، ران و مچ پا شوند کمک کند.
۸- از یوگا به عنوان برنامه‌ای برای سرد کردن بعد از ورزش استفاده کنید.
پس از این اتمام برنامه‌ی تمرینات کاردیو مانند دوچرخه‌سواری یا دویدن، از یوگا به عنوان بخشی از یک روتین سرد کردن بدن استفاده کنید. این به عضلات شما کمک می‌کند تا آسیب نبینند.
۹- یک کلاس یوگا پیدا کنید.
در حالی که تمرین بر روی خودتان می‌تواند فواید قابل‌توجهی داشته باشد، یادگیری از مربی یوگا آموزش‌دیده می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین ژست را پیدا کنید که برای بدن شما کارساز باشد. به ویژه برای استفاده از یوگا برای تناسب اندام به دنبال کلاس‌هایی باشید که با عنوان یوگا قدرت ارائه می‌شوند. این کلاس‌ها بر روی یک جریان ثابت بین ژست‌ها و حرکات یوگا تمرکز می‌کنند تا ضربان قلب شما فعال بماند.
همانطور که مشاهده کردید یوگا به طور غیر مستقیم می‌تواند برای رسیدن به اهداف تناسب اندام شما موثر باشد و شما را در داشتن اندامی ورزیده یاری کند. همچنین ۶ تمرین زیر را می‌توانید در بین تمرینات کاردیو و روزانه خود با عنوان یوگا برای تناسب اندام انجام دهید.
تمرین قایق: عضلات شکم را همانند دراز نشست بطور موثری تقویت می‌کند.
تمرین پل پهلو با زاویه: عضلات مورب شکم؛ پاها و باسن را تقویت و کمر را زیبا می‌کند.
تمرین کمند: عضلات پشت، باسن و پشت پا را هدف قرار می‌دهد. چنان‌چه مشکل کمر دارید این تمرین را انجام ندهید.
تمرین ایستائی پهلوان: ران‌ها را قوی می‌کند. خوش بینی و اعتماد بنفس را تقویت کرده و برای ایستائی صحیح در روز و هنگام کار مهم می‌باشد.
تمرین حالت نشست: برای تقویت شانه، ران، کمر و پاها مفید است.
تمرین از جلو خم: با هدف انقباض عضلات انجام می‌شود.
منبع : suratiha.com

تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 95
نویسنده : admin

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که  زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .
ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین
ژل رویال ماده اولیه برای تغذیه ی تخم و نوزاد و همینطور اصلی ترین ماده ی غذایی برای ملکه می باشد . لاروی که از این ماده ی غذایی تغذیه می کند در عرض پنج روز وزن اولیه اش 1250 بار افزایش می یابد و این میزان رشد بسیار قابل توجه می باشد . با ادامه ی تغذیه از این ژل از زنبور عادی به ملکه تبدیل می شود . این ماده به اکسیر جوانی معروف است و که ماده ای بسیار مقوی و انرژی زا  و پر پروتئین است .
معمولا لارو ها در سه روز اول زندگی از این ماده تغذیه می کنند ، اما این برنامه ی غذایی از روز چهارم عوض می شود و به مخلوطی از عسل و گرده ارتقا می یابد اما ملکه تا آخر عمر از این ژل استفاده می کند . این تفاوت تغذیه در زنبور ملکه و کارگر باعث تفاوت های بارزی در آن ها می شود . از جمله ؛
ساختمان بدن : زنبور ملکه اندام تناسلی دارد اما زنبور های کارگر اندام هایی مانند کیسه های جمع آوری گرده ، غده های غذایی نوزادان و غدد موم سازی می باشند .
دوره تکامل : دوره ی شفیرگی زنبور ملکه در 16 روز اتفاق می افتد ولی این مرحله در زنبور کارگر در 21 روز طی می شود .
طول عمر : زنبور ملکه حداقل تا 5 سال و زنبور کارگر 45 تا 60 روز زندگی می کند .
ظاهر و رفتار : ملکه می تواند 2000 تخم در روز بگذارد . او با پخش بوی خود در فضای کندو ، زنبوران کارگر را عقیم می کند . از نظر جسمی ملکه بسیار بزرگ تر از زنبور کارگر است .
خصوصیات فیزیکی ژل رویال
ژل رویال یک ماده ی یک نواخت با حالت خمیری و تقریبا مایع است که رنگ آن سفید مایل به زرد یا بژ بوده و بوی تند اسید فنولیک دارد . ژل رویال ترش و تند است ، به همین دلیل بعضی افراد از خوردن آن اجتناب می کنند . چسبندگی آن برحسب مقدار آب موجود و طول عمر آن تغییر می کند و به تدریج چسبناک تر می شود .
برخی ذرات باقی مانده در ژل رویال علامت خالص بودن آن است ، به عنوان مثال می توان به وجود پوست لارو اشاره کرد . تکه های موم نیز کم و بیش وجود دارند ، ولی وجود آن ها بیشتر به روش جمع آوری بستگی دارد .
ترکیبات شیمیایی ژل رویال 
ژل رویال تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص است و خصوصیات ضد میکروبی این ماده هم باعث می شود برای بدن بسیار مفید باشد . ژل رویال از نسبت های مختلف قند ها ، چربی ها ، پروتئین ها ،  پانتوتنیک ، گاماگلبولین ( عامل افزایش مقاومت در مقابل ویروس ها و باکتری ها ) ، اسید نوکلئیک شبیه به DNA و RNA ، کلسترول ، بیوپترین و نئوپترین تشکیل یافته است . این ماده غنی از هورمون هایی با طیف گسترده ای از اثرات سودمند است . همچنین محتوی 15 درصد اسید اسپارتیک بوده که یک ماده ی ضروری برای رشد بافت ها ، عضلات و بازسازی سلول ها می باشد . اسید های آمینه ، شکل دهنده ی عناصر شیمیایی بسیار اساسی برای بدن ما بوده و برای رشد و توانایی مبارزه با عفونت ها و بیماری ها ضروری هستند . در بسیاری از شرایط بدن ما توانایی ساخت اسید های آمینه را نداشته و ما آن ها را از طریق خوردن غذا ها به دست می آوریم . با توجه به اهمیت اسید های آمینه و وجود مقادیر بسیار زیاد آن ها در ژله رویال ، اهمیت این ماده ی غذایی با ارزش برای بدن بیش از پیش آشکار می شود .
تولید و نگهداری ژل رویال
تولید این محصول یک کار تخصصی بوده و نیاز به آموزش حرفه ای دارد . از آنجا که ژل رویال غنی از آنزیم ها و هورمون هاست می بایست از تماس آن با نور و اکسیژن و هوا جلوگیری نمود تا واکنش ندهد . همچنین باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد .
خواص ژله رویال
برخی خواص مهم این ماده غذایی ارزشمند عبارتند از :
-مصرف ژله رویال در دوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی نوزادان بسیار موثر است .
- در درمان نازایی و مشکلات بارداری می توان از ژل رویال به عنوان دارو استفاده کرد .
-مصرف مرتب ژل رویال در مبتلایان به بیماری صرع ( قش ) موجب کاهش تعداد و شدت حملات و حتی عدم بروز حملات صرع به مدت چند ماه می شود .
-استفاده ی منظم و مستمر ژل رویال برای مبتلایان به دیابت ، علاوه بر کاهش قند خون به دلیل اثرات شبه انسولین آن ، بر کبد نیز اثرات مثبتی خواهد گذاشت .
- از آن جا که ژل رویال منبعی غنی از استیل کولین و فسفولیپید به شمار می رود ، در درمان بیماری های عصبی نظیر آلزایمر ، ام.اس ، فراموشی و پارکینسون نقش بسزایی را ایفا می کند . ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از هورمون های طبیعی ، مواد معدنی ، ویتامین های ب کمپلکس ، اسید فولیک و بعضی اسید های چرب علاوه بر اثرات مثبت بروی مغز و سیستم عصبی در کاهش درد های میگرن ، درمان افسردگی ، کاهش استرس و بی خوابی های شبانه  و همچنین باعث بهبود ضعف اعصاب ، اختلالات روانی ، هیجان زیاد و جلوگیری از اثرات سو روانپزشکی می شود .
- ژل رویال در مقابله با سرطان ، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و همچنین مانع از تشکیل و پیشروی تومور می شود . طی آزمایش های متوالی ثابت شده است که ژل رویال در بیماران تحت شیمی درمانی اثرات مفیدی از جمله حفاظت از کبد و کلیه ها دارد .
-  طبق نتایج حاصل از آزمایش هایی که در کشور بلغارستان بروی 125 نفر انجام شد ، مصرف ژل رویال برای بیماران مبتلا به آرتروز به طرز چشمگیری بهبود دهنده بوده است . همچنین در درمان و پیشگیری از روماتیسم و تنگی نفس اثرات مفیدی داشته است .
- ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر زیادی استیل کولین با کاستن رسوب کلسترول در دیواره ی رگ ها ، مانع از سخت شدن دیواره ی رگ ها و سکته می شود .
-ژل رویال به دلیل کلاژن بسیاری که دارد موجب باعث استحکام پوست می شود و به همین سبب در قاره های اروپا ، آمریکا ، استرالیا و آفریقا بیشترین استفاده از ژل رویال در لوازم آرایشی و دارو های پوستی است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد . همچنین در پماد ها و کرم های سوختگی به کار می رود . از آنجا که درصد کمی از ژل رویال در این فراورده ها به کار برده می شود اما احتمال فساد آن وجود دارد به همین سبب این فراورده ها باید در یخچال نگهداری شوند .
- انرژی زا ی عالی برای ورزشکاران یا افرادی که کار زیادی انجام می دهند
-کاهش مشکلات دوران یائسگی برای بانوان
- عملکرد شبه تستوسترون و جبران کمبود ترشح آن در آقایان
-حفظ تعادل هورمونی بدن
-افزایش نیروی جنسی
-تنظیم فعالیت غده تیروئید
میزان استفاده از ژل رویال
مصرف این ماده بهتر است بر حسب وزن انسان باشد ، به طوری که مقدار یک میلی گرم ژل رویال خالص برای یک کیلو گرم وزن در هر وعده توصیه شده است . می توان ژل رویال را زیر زبان گذاشت تا به سرعت توسط مخاط های زیر زبانی جذب شده و و بدون گذاشتن از روده وارد خون می شود .
کودکان بالای یک سال مقدار 20 تا 30 میلی گرم به صورت خالص زیر زبانی ، مخلوط با عسل یا آب عسل و یا مخلوط با آب میوه می توانند مصرف کنند .
بزرگسالان بسته به وزن می توانند بین 50 تا 100 میلی گرم ژل رویال در سه وعده و قبل از وعده های غذایی مصرف کنند .
روش های مصرف ژل رویال
-محلوط ژل رویال و عسل طبیعی : مخلوط آن یک الی یک و نیم ساعت قابل نگهداری است . می توانید هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از این مخلوط را زیر زبان قرار دهید .
-مخلوط ژل رویال با ماست
-کپسول و امپول : عرضه ژل رویال به شکل کپسول و یا آمپول های خوراکی در بازار های اروپایی و آمریکا متداول است . ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل یا خالص عرضه می شود .
-ژل رویال در برخی کرم ها و ماسک های پوستی
منبع : asalaramas.com

تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 90
نویسنده : admin

دنسازی به انجام یکسری تمرینات بدنی با وسیله و دستگاههای گوناگون به طُرُق مختلف اطلاق می‌شود که با کمک تغذیة اصولی و علمی، آمادگی‌های جسمانی فرد را رشد داده و تاثیرات بسیار مطلوبی بر توانایی‌های بدنی فرد بر جا می‌گذارد. لازم بذکر است که این افزایش آمادگی‌های جسمانی، هم قدرتی و هم استقامتی می‌باشد.بر اثر انجام تمرینات بدنسازی به بهترین شکل، حالتی در بدن ایجاد می‌شود که علاوه بر افزایش قدرت و توانایی‌های بدنی، نمای ظاهری بدن به صورتی موزون و متناسب در می‌آید که از آن با عنوان زیبایی اندام یاد می‌شود. عبارت دیگری که برای این فعالیت استفاده می‌شود پرورشِ اندام است که در هنگام استفاده از این کلمه معمولاً منظور افزایش حجم عضلانی و کاهش همزمان چربی برای فرمگیری بهتر بدن است. اکثر ورزشکاران، بدنسازی را به عنوان جزء مکمل به ورزش اضافه می‌کنند تا رشد عضلات مورد استفاده را بهبود ببخشد. به طور مثال، یک شناگر با تمرکز روی عضلات زیربغل خود می‌تواند در مدت کوتاهتری قدرت این عضلات و در نتیجه سرعت خود در شنای قورباغه را بهبود ببخشد.


ابزار و لوازم بدنسازی:


ابزار و وسایل بسیاری برای پرورش هر گروه از عضلات وجود دارند. در گذشته فنر، کش، وزنه (با اشکال مختلف) و میله مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما امروزه بدلیل اینکه بعضی از این وسایل به طور دقیق عمل نمی‌کنند (مثل فنر) و در هنگام استفاده سنگین از آنها ممکن است خطرناک باشند، تمامی وسایل به نوعی تبدیل به دستگاههایی شده‌اند که با وزنه کار می‌کنند. از وسایل رایج در بدنسازی دمبل، میله (یا باربل و یا میله بارفیکس) و وسایل سیمی هستند.


شیوه های تمرینی:


مهمترین عنصر در بدنسازی برنامه ریزی است. برنامه ریزی غذایی، با افزایش میزان کالری (و یا در صورت لزوم با کاهش کالری) و پروتئین و ویتامین ها، مواد اولیه لازم را به بدن میرساند. در این مرحله از بدنسازی استفاده از مکملهای غذایی بسیار رایج است. در مرحله دوم، یک برنامه ورزشی منظم، برروی عضله فشار مورد نظر را ایجاد می‌کند. به مرور زمان توانایی عضله بیشتر می‌شود، اما از طرف دیگر بدنساز با وزنه‌های بیشتری ورزش را دنبال می‌کند، به این ترتیب یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می‌شود که بدنسازان حرفه‌ای آن را تا ظرفیت نهایی بدن خود پیگیری می‌کنند. چه عواملی باعث بروز تمرین زدگی میشود؟ بسياري از ورزشکاراني که براي پرورش دادن عضلات خود تمرينات سخت و طاقت فرسا را تحمل کرده و در طولاني مدت نيز با صرف هزينه هاي سنگين تمرين با وزنه را با عشق و علاقه ادامه مي دهند، معمولا در خارج از اين طريق امرار معاش کرده و به نان و نوايي هم مي رسند اما در افغانستانکه امرار معاش کردن از طريق تجارت هم گويا ديگر مشکل شده است پرداختن به ورزش و مخصوصا ورزش هاي قدرتي نظير پرورش اندام و وزنه برداري قدرتي همواره هزينه بر بوده و در طولاني مدت نيز بسياري از ورزشکاراني که بنيه مالي قوي نداشته باشند را به زير خط فقر هدايت کرده است. اما با اين وجود ورزشکاران حرفه اي پرورش اندام و يا ورزشکاراني که به طور منظم و مرتب تمرين کرده و در مسابقات کشوري، آسيايي و جهاني نيز شرکت مي کنند معمولا اغلب وقت و انرژي خود را صرف ورزش و استراحت و تغذيه کرده و براي ديگر لذات و ديگر کارهاي روزمره زندگي وقتي نمي توانند اختصاص دهند. عضلات ستبر و بر جسته را نيز مي توان به منزله ميوه هايي دانست که درخت بدن شما آنها را در طول چندين سال تمرين و تغذيه پرورانده و به معرض نمايش گذاشته است. اين ميوه نيز همانند تمامي ميوه هايي که دست تواناي طبيعت آنها را مي پروراند ممکن است دچار آفت شده و صدمه ببيند. يکي از متداول ترين آفاتي که عضلات شما را تهديد کرده و در کمين آنها مي نشيند تمرين زدگي، افراط در تمرين و يا over training است. به اين نکته مهم توجه داشته باشيد که مابين تمرين سنگين و سخت که براي تحريک کردن عضلات براي رشد عضلاني لازم و ضروري است و پديده مضر و مخرب تمرين زدگي، تنها مرز باريکي وجود دارد که باريکي اين مرز گاه از يک تار مو نيز نازک تر مي شود. زماني که فرد بدن خود را با تمرين شديد آشنا کرده و به اصطلاح، تمرين سخت و سنگيني را پشت سر مي گذارد ابدا نمي توان گفت که خطايي از او سر زده است اما در صورتي که اقدامات بعدي تمرين سنگين نظير تغذيه خوب و استراحت کافي را براي بدن مهيا نکند به مرور زمان دچار تمرين زذگي شده و رو به سمت پسرفت حرکت مي کند. زماني که پس از انجام تمرينات سنگين و شديد، بدن را با تغذيه صحيح و استراحت کافي حمايت کنيد، روز به روز شاهد بزرگ شدن و توسعه بافت عضلاني خواهيد شد. بروز پديده آنابوليسم در بدن را مي توان نتيجه برنامه ريزي مناسب تمريني و نتيجه رعايت رژيم غذايي مناسب دانست. اما در صورتي که از اهميت تغذيه و يا استراحت در ورزش هاي قدرتي غافل بوده و همه چيز را در بلند کردن و در جابجا کردن وزنه هاي سنگين و در تمرين هاي طولاني مدت و شديد بدانيد و خلاصه کنيد امکان بروز پديده مخرب و عضله سوز تمرين زدگي نيز چندان دور از ذهن نخواهد بود. از مهم ترين علايم و نشانه هاي بروز اين پديده در بدن ورزشکاران مي توان به احساس خستگي مفرط، افسرگي، اضطراب، اختلالات خواب، اختلالات تمرکز حواس، کم شدن قدرت و ميل **** و احساس درد پايدار در عضلات اشاره کرد. بروز هر يک از اين علايم مي تواند در اثر عوامل ديگري به جز تمرين زدگي نيز در بدن آدمي حادث شود اما در صورتي که اين علايم در طولاني مدت ادامه داشته و در طول 2 هفته از بين نرفته باشد شما بايد به اين مهم توجه داشته باشيد که به احتمال زياد دچار افراط در تمرين و يا دچار تمرين زدگي شده ايد. تمرين زدگي علايم و نشانه هاي زيادي دارد که آنها را مي توان به دو دسته علايم فيزيکي و علايم روحي و رواني تقسيم بندي کرد. از مهم ترين علايم فيزيکي تمرين زدگي همانگونه که اشاره شد مي توان به درد در عضلات، اختلالات خواب و خستگي مفرط اشاره نمود. تمرين زدگي که در بين ورزشکاران افغانها نيز به فراواني ديده مي شود سواي عوارض و علايم فيزيکي و جسمي که دارد مي تواند منجر به بروز ناهنجاري هاي رفتاري، ناهنجاري هاي فيزيولوژيکي و حتي ناراحتي هاي رواني شده و فرد را بيازارد. عصبانيت هاي بي مورد، احساس دلتنگي و نا اميدي، اضطراب، پرخاشگري، بي خوابي و صدها عارضه ديگر را مي توان تنها گوشه اي از عوارض ناراحت کننده عارضه تمرين زدگي دانست. بر خلاف آنچه که عموم تصور مي کنند اصلي ترين دليل بروز تمرين زدگي به علت افراط در تمرين نبوده و به دليل فقر رژيم غذايي ورزشکاران ديده مي شود. در صورتي که شما بدن را با غذاهاي مقوي و با رژيم روزانه غذايي مناسب حمايت کنيد حتي در صورت افراط در تمرين نيز مي توانيد بدن را از گرفتار آمدن در دام تمرين زدگي تا حدود زيادي در امان نگه داريد اما در صورتي که تغذيه شما برطرف کننده نياز بدن شما به انرژي و درشت مغذي ها و ريز مغذي ها نبوده و برنامه غذايي شما نيز به درستي تنظيم نشده باشد حتي با پرداختن به تمرينات عادي و معمول نيز امکان بروز پديده ناراحت کننده و نامطلوب تمرين زدگي در بدن شما قابل پيش بيني است. از بديهي ترين و ابتدايي ترين تاثيرات منفي تغذيه ناکافي و بد در بدن مي توان به از دست رفتن آب بدن و به فقر کالري و فقر کربوهيدرات ها در بدن اشاره کرد. ورزشکاراني که از رژيم هاي غذايي کم کالري و کم کربوهيدرات استفاده مي کنند معمولا در بسياري از موارد از تمرين زدگي رنج برده و علايم و نشانه هاي اين پديده مخرب و نامطلوب را با خود دارند. قند به عنوان اصلي ترين منبع سوخت و انرژي براي عضلات بوده و انرژي لازم براي انجام تمرينات سنگين بدني را براي شما تامين مي کند. حال خود قضاوت کنيد بدن شما با کمبود و فقر قند و با کمبود و فقر انرژي در بدن چگونه مي تواند کنار بيايد؟ در صورتي که قند لازم براي انجام فعاليت هاي شديد بدني را در اختيار بدن قرار نداده و عضلات خود را نيز با فشار شديد تمرين تا سر حد افراط خسته کرده و منابع و ذخاير انرژي آنها را نيز با تمرين هاي طولاني مدت و شديد خالي کنيد، بي برو برگرد و بي ترديد بايد گفت که در طولاني مدت خود را با عارضه تمرين زدگي رو در رو خواهید يافت. مصرف پروتيئن ناکافي، چربي ناکافي و مصرف ويتامين و مواد معدني ناکافي نيز امکان و احتمال ابتلاء شما به عارضه تمرين زدگي را به شدت بالا مي برد. بدن شما براي ساختن بافت هاي جديد عضلاني که شما نيز براي رسيدن به آن تمرين مي کنيد نياز به دريافت مقادير زيادي پروتئين در رژيم روزانه غذايي دارد. حال خود تصور کنيد بدن شما در شرايطي که از يک طرف با کمبود پروتئين روبرو بوده و از طرف ديگر نيز تحت فشار تمرين قرار مي گيرد، آيا براي تامين نياز خود با انرژي چاره اي به جز حمله کردن به بافت هاي عضلاني شما را خواهد داشت؟ مواد معدني و ويتامين ها که در مورد آنها تا حدودي صحبت کرده ايم و در آينده اي نزديک نيز توضيحات کاملي در مورد تک تک آنها را در قالب يک مقاله واحد به خدمت شما تقديم خواهيم نمود در ساخته شدن عضلات و در کنترل واکنش هاي ضروري بدن نقشي انکار ناپذير دارند. با وجود اينکه بدن آدمي حتي در صورتي که مدام با فشار تمرين نيز سر و کار داشته باشد به مقادير بسيار کمي از مواد معدني و ويتامن ها نياز دارد اما در صورتي که بدن را از همين مقاديري که در بسياري از موارد به نظر ورزشکاران کم اهميت نيز جلوه مي کند محروم کنيد؛ اثرات منفي آن به صورت کاهش سرعت رشد و تمرين زدگي و صدها عارضه و علامت ناخوشايند ديگر در بدن ورزشکاران ديده شده و در برخي موارد حاد نيز مي تواند به بروز بيماري هاي خطرناک و کشنده اي که معمولا ناشي از کمبود ويتامين ها و مواد معدني در بدن آدمي ديده مي شود منجر شود. تاثير محيط بر تمرين زدگي محيطي که در آن تمرين مي کنيد و يا تغيير محيط نيز مي تواند در به وجود آمدن و يا در پيشگيري از بروز تمرين زدگي موثر واقع شود. ورزشکاراني که براي شرکت کردن در مسابقات و رقابت ها مدام در سفر بوده و به دليل نداشتن امکانات مالي مناسب نيز با تکسی ، بایسکل و یا ملی بس سفر مي کنند در صورتي که از استرس وخستگی ناگزير فصول رقابت ها نيز بي بهره نباشند به شدت در معرض خطر تمرين زدگي قرار گرفته و حتي در صورت کافي بودن تغذيه و در صورت مناسب بودن شدت تمرين نيز مستعد ابتلا به عارضه تمرين زدگي مي شوند. تغيير آب و هوا و تغيير محيط تمرين نيز همانند سفرهاي طولاني مدت و خسته کننده مي تواند بر بدن آدمي تاثير منفي گذاشته و وي را مبتلا به عارضه تمرين زدگي کرده و يا او را در معرض اين خطر قرار دهد. در صورتي که استرس و مشکلات ويزا و يا اعزام شدن و يا نشدن تيم و مشکلات مالي و ترس از مثبت شدن دوپينگ و صدها نگراني ديگر را به تغييرات آب و هوا و ... اضافه کنيم به راحتي به اين نکته نگران کننده مي رسيم که ورزشکاران رشته هاي قدرتي و مخصوصا ورزشکاران کشورهاي جهان سوم نظير افغانستان که در آن کمترين توجهي به روان شناسي تيم ها و روان شناسي نفرات نشده و اصولا در اين قبيل موارد گوشي به حرفي بدهکار نبوده و تمام فشارها و استرس هاي مالي و رواني نيز بر دوش خود ورزشکار شرکت کننده در رقابت ها نهاده مي شود، به شدت در معرض خطر ابتلا به عارضه تمرين زدگي قرار دارند. همانگونه که پيشتر نيز اشاره شد عارضه تمرين زدگي بر خلاف آنچه که از نام آن بر مي آيد در بسياري از موارد به جاي اينکه در نتيجه افراط در تمرين در بدن ورزشکاران حادث شود در اثر ناکافي بودن غذاي مصرفي در طول روز، در نتيجه استرس سفر و يا ديگر عواملي که به گوشه اي از آنها اشاره کرديم در بدن ورزشکاران به وجود مي آيد. تشخيص اينکه آيا يک ورزشکار از عارضه تمرين زدگي رنج مي برد يا نه معمولا به اين سادگي و آساني هم ميسر نبوده و نياز به داشتن تخصص و تبحر مربي دارد. بر خلاف آنچه که در بين برخي مربياني افغانی رواج پيدا کرده و همه چيز را به تمرين زدگي ربط مي دهند؛ در برخي موارد دليل رشد ناکافي را بايد در مواردي به غير از تمرين زدگي جستجو کرد. گاه ورزشکاران و مربيان پديده خستگي را با عارضه تمرين زدگي اشتباه گرفته و در تجويز و در هدايت ورزشکاران خود نيز راه به خطا مي روند. خستگي هاي عادي و طبيعي معمولا در طول يک يا دو هفته استراحت از بين مي روند اما در صورتي که خستگي بيش از دو هفته در بدن ورزشکاران ماندگار شده و جا خوش کرده باشد بايد به بروز پديده تمرين زدگي در بدن وي شک کرد. پديده خستگي که ورزشکاران با آن بيگانه نيز نيستند معمولا با استراحت کردن برطرف شده و نياز به تغيير برنامه غذايي و تمريني ندارد. داکتران از طريق تست هاي آزمايشگاهي به بروز پديده تمرين زدگي در بدن ورزشکاران پي مي برند. آنها از طريق اندازه گيري فاکتورهاي خوني و حتي با سنجيدن حداکثر اکسيژن گيري ريه ها نيز امکان بروز اين پديده در بدن ورزشکاران را پيش بيني مي کنند. درمان عارضه تمرين زدگي معمولا با مشکلاتي همراه بوده و ارتباط تنگاتنگي با مدت زمان بروز اين عارضه، شدن عارضه، شدت خستگي عضلاني و رواني فرد و ... دارد. بهترين درمان را مي توان در 3 الي 4 هفته استراحت کامل دانست. ورزشکاران به دليل اينکه در طول يک ماه استراحتي که براي درمان عارضه تمرين زدگي به آنها توصيه مي شود، دچار افت شرايط بدني مي شوند، معمولا از اين توصيه استقبال نکرده و در برخي موارد نيز از به کار بستن آن خودداري مي کنند اما به اين مهم نيز توجه داشته باشيد که هدف ورزشکار واقعي از پرداختن به تمرين، نتيجه مطلوبي است که از آن مي گيرد. در صورتي که عارضه تمرين زدگي را درمان نکنيد و عليرغم بروز اين عارضه در بدن به تمرينات خود ادامه دهيد علاوه بر اينکه حجم و قدرت عضلاني خود را از دست مي دهيد، در طولاني مدت نيز مستعد ابتلا به درد مفاصل، پيري زودرس، مصدوميت و صدها عارضه ديگر خواهيد شد. استراحت را مي توان کامل ترين و مناسب ترين درماني دانست که اغلب داکتران و روان شناسان ورزشي و متخصصين نيز بر آن اتفاق نظر دارند. البته من خود نيز مي دانم که صحبت کردن از روان شناس ورزشي و اظهار فضل کردن در مورد نقش وي در پيشرفت هاي ورزشي ورزشکاران در کشور ما و در شرايط اسف باري که هنوز اين قبيل حرف ها در ورزش حرفه اي ما محلي از اعراب ندارد اندکي پيش از موعد به نظر رسيده و براي گفتن آن دست کم 30 سال صبر لازم است. پرداختن به تمرينات هوازي سبک به صورتي که طول تمرين بين 5 الي 20 دقيقه بوده و در طي تمرين نيز قلب شما حدودا با 140 ضربان در دقيقه بتپد نيز در کم کردن احتمال و امکان ابتلا شما به عارضه تمرين زدگي مفيد خواهد بود. استراحت کردن و خواب طولاني مدت و با کيفيت در طول شب نيز از مهم ترين عواملي است که شما را از خطر ابتلا به عارضه تمرين زدگي در امان نگه مي دارد. خواب بعد از ظهر نيز مي تواند مفيد واقع شود. کساني که عادت به شب بيداري داشته و يا به دليل مشغله کاري زيادي که دارند خواب شان از کيفيت خوبي برخوردار نيست و يا به دليل عاشقي و غيره، شب بيداري را براي خود به عنوان عادت درآورده و در طول خواب کوتاهي هم که دارند، مدام خواب هاي خوب مي بينند! معمولا بيشتر از ديگر ورزشکاران در معرض خطر ابتلا به عارضه تمرين زدگي قرار دارند. برنامه تمريني نامناسب نيز تنها يکي از عوامل متعددي است که ورزشکاران را به عارضه تمرين زدگي مبتلا مي کند. ورزشکاران افغانی معمولا متعاقب بلند پروازي هاي خاصي که در اغلب موارد نيز در اثر مصرف دارو استروئيد و در اثر بروز عوارض رواني اين قبيل داروها نيز در آنها رخ مي دهد در تخمين موقعيت و جايگاه واقعي خود دچار اشتباه شده و متعاقب بروز عوارض رواني استروئيدها که در برخي موارد به صورت خود بزرگ بيني نيز در ورزشکاران ديده مي شود، خود را بزرگ تر و آماده تر از روني کلمن باور کرده و در تنظيم برنامه تمريني خود نيز معمولا از برنامه تمريني خاصي استفاده مي کنند که حتي روني کلمن نيز با ديدن آن و از مشاهده سنگيني آن وحشت مي کند. داشتن تمرين طولاني مدت و بلند کردن وزنه هاي سنگين و غيره در بين ورزشکاران افغانی معمولا مايه افتخار محسوب مي شود. اما اين حقيقت را از ما بشنويد که داشتن تمريني سنگين تر از حد معمول و طولاني تر کردن جلسات تمرين، احتمال و امکان ابتلا فرد به عارضه تمرين زدگي را به شدت بالا مي برد. شما که به صورتي حرفه اي و جدي به ورزش پرورش اندام پرداخته و ورزش هاي قدرتي را پيچيده تر و علمي تر از آني مي دانيد که هر کسي با چند ماه سابقه تمرين و يکي دو بار سابقه قهرماني در مسابقات داخلي و انتخابي مربيگري سر داده و به ارشاد شاگرد بپردازد، بايد در تنظيم برنامه تمريني خود نيز کمال دقت را داشته و حساس ترين امور خود را به دست کساني که تنها براي بهره مند شدن از لذت افاضات ادب و براي کسب درآمد و غيره، خود را مربي جا مي زنند، خودداري کرده و کار را به قول گفتني تنها به کاردان بسپاريد.


پروسه ساخت عضله:


پروسه ساخت عضله و سایر بافت‌های مربوطه (زردپی، غضروف، بافتهای چربی و استخوان) پروسه پیچیده‌است. عضلات به دو حالت کلی برای ساخت تحریک می‌شوند، یکی هورمون‌های موجود در بدن است و دیگری پارگیهای ریز عضله(حاصل از فشار نامتعارف). البته این دو عامل جدا نیستند و به طور مثال، با زخمی شدن بدن، حجم هورمون تستوسترون خون بالا می‌رود که باعث ترمیم سریعتر بدن می‌شود. بدن انسان در مقابل هرکدام از این پدیده‌ها ظرفیت محدودی دارد. آسیبهایی که بدن به موقع (ظرف سه روز) نتواند ترمیم کند، آسیبهای جدی هستند که چرخه بازخوردی مورد نظر را مختل می‌کنند. از طرف دیگر، هورمونها علاوه بر ساخت عضله پروسهای دیگری را هم کنترل می‌کنند که بالا بودن بیش از حد آنها در بدن، ممکن است باعث عوارض جانبی در بدن شود.

 منبع : kankorasan.com


تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 122
نویسنده : admin

بسم الله الرحمن الرحیم

نرم افزار حسابداری چیست

نرم افزار حسابداری چیست ؟  نرم افزار حسابداری یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای موجود است که با نصب آن به راحتی قادر خواهید بود تا تمامی معاملات مالی خود را مدیریت کنید. از نرم افزارهای حسابدار می توانید در تمامی حوزه ها کسب و کاری استفاده کنید. برخی از برنامه ها برای حسابداری برای کسب و کارهای ساده و کوچک  و برخی دیگر برای مدیریت کل امور مالی و فعالیت های بزرگ طراحی شده اند

با این استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توانید از بروز اشتباهات حسابداری جلوگیری  کنید و به راحتی کلیه اموری مالی خود را کنترل و مدیریت کنید. .  

تاریخچه نرم افزار حسابداری

 

به طور دقیق نمی توان گفت که واقعا اولین برنامه حسابداری و مالی را چه کسی نوشته و نام آن چه بوده است. اما به جرات می توان گفت اولین نرم افزار حسابداری نوشته شده در ایران ،در سال1368 نوشته است که فقط ثبت سند حسابداری و دفتر روزنامه و دفتر کل و دفتر تفضیلی و یک تراز آزمایشی 4 ستونی داشت. حجم اين نرم افزار حدودا ۰۹ / ۱ مگابايت بوده و تنها روي يك ديسكت فلاپي جا مي گرفت و به رايگان در اختيار همه قرار داشت اين نرم افزار حدودا ۴ سال بسیار معروف بود و مورد استفاده شركتها، افراد و سازمان ها مختلفی  قرار گرفت بود.

بعد ها افراد حقیقی و حقوقی دیگری هم  وارد عرصه برنامه نویسی حسابداری شده و نرم افزارهای حسابداری جدیدی را تحت سیستم عامل  DOS و ویندوز به بازار ارائه کردند. از آن سال ها تا به امروز نرم افزار های زیادی وارد بازار کار شده اند که هر کدام به نوبه خود مزایا و نواقصی داشته و مشتریان خاص خود را در بازار کار کسب کرده اند .در بین همه این نرم افزار های حسابداری ، نرم افزار حسابداری و مالی یکپارچه پارمیس برای اولین بار در سال 1380 وارد بازار شد و از همان سال های نخست توانست جایگاه خوبی را بین نرم افزارهای دیگر پیدا کرده و به خوبی پاسخگوی نیاز کاربرانش باشد.

 

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

هر نرم افزاری مزایای دارد . نرم افزارهای حسابداری نیز هردکدام به نوبه ی خود مزایای دارد که ما در این بخش فقط به مزایای کلی این نرم افزار اشاره میکنیم.

1- اولین و شاید یکی از مهم ترین دلایلی که موجب استفاده ی گسترده ی مردم از نرم افزارهای حسابداری شد ، افزایش دقت در انجام امور حسابداری بود. نرم افزارهای حسابداری موجب افزایش دقت و کاهش اشتباهات محاسباتی که ممکن است توسط انسان رخ دهد ، می شوند. همان طور که میدانید یک اشتباه کوچک می تواند ، تاثیر زیادی بر نتیجه ی نهایی داشته باشد.نرم افزارهای حسابداری شما را از وجود چنین اشتباهاتی مصون نگه دارد.

2- دومین دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به نرم های حسابداری ، افزایش سرعت محاسبات است. سرعت این محاسبات بسیار بالاتر از انسان است. نرم افزار حسابداری به سازمان ها اجازه می دهد تا کارایی را با معرفی اتوماسیون بهینه سازی کنند. برای مثال، یک کسب و کار باید مالیات فروش را در تمام معاملات خود ثبت کند. نرم افزار حسابداری می تواند به صورت اتوماتیک برای هر ورودی مالیات تعیین شده را اتخاذ کند.

3- با توجه به موارد بالا احتمالا متوجه شده اید که افزایش سرعت و افزایش دقت می تواند موجب افزایش بهره وری و در نتیجه کاهش هزینهارائه انواع گزارش ها

4- نرم افزارهای حسابداری می توانند اطلاعات دقیقی در مورد امور مالی در اختیار شما قرار دهند.  به عنوان مثال فرض کنید یک مدیر مالی شرکت باید یک گزارش از نقدینگی داشته باشد تا دو ساعت دیگر در جلسه ارائه دهد. بسیاری نرم افزارهای حسابداری کاربران را قادر می سازند تا گزارش های متنوع مالی را ، تنها با پر کردن یک فرم و یا کلیک بر روی یک دکمه داشته باشند. این در حالی است که ایجاد چنین گزارشی به صورت دستی می تواند یک فرایند وقت گیر باشد.

5- نرم افزار ها به دلیل طراحی و برنامه نویسی که دارند به محض ورود اطلاعات می توانند گزارش های مالی را در اختیار مدیریت قرار دهندتا در اتخاذ تصمیمات آتی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرند.

 انواع نرم افزارهای حسابداری

نرم افزارهای حسابداری را می توان به چند دسته تخصصی تقسیم کرد:

1-سیستم حسابداری مالی

2-سیستم حسابداری انبار یا انبارداری

3-سیستم خرید و فروش و صدور فاکتور

4-سیستم بانک و صندوق و عملیات چک

5-سیستم حسابداری حقوق و دستمزد

6- نرم افزار محاسبه کارکرد

7- نرم افزار اتوماسیون اداری

8- نرم افزار خرید و فروش

9- نرم افزارهای تخصصی مشاغل

نتیجه گیری

نرم افزار حسابداری یکی از بهترین و کارآمد نرم افزارهای طراحی شده در طول تاریخ است که شما با استفاده از آن ها ی میتوانید به راحتی امور مربوط به حسابداری خود را به آن ها بسپارید . تا بدون هیچ گونه اشتباهی امور محوله را  انجام دهند. قیمت نرم افزارهای حسابداری متنوع است و هر کدام بسته به نوع مزیت و امکاناتی که دارند متفاوت هستند. اگر شما هم نیاز به یک نرم افزار حسابداری ارزان دارید ، بهتر است به سایت (هوشمند نوین) مراجعه فرمایید . در این سایت انواع نرم افزارهای حسابداری با قیمتی بسیار مناسب و پشتیبانی فعالی موجود است.        

 منبع : وب سایت هوشمند نوین

 

 

تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 97
نویسنده : admin

تناسب اندام چیستو اهداف آن کدامند؟
داشتن تناسب اندام چیزی است که تمامی ما آرزوی آن را داریم. اما سوال این است؛ تناسب اندام به چه معنی است؟ اهداف آن چه هستند؟

تناسب اندام به معنای  “مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که افراد با داشتن یا رسیدن به آنها قابلیت انجام فعالیت‌های فیزیکی را به راحتی خواهند داشت”.

این تعریف فراتر از قابلیت دویدن در مسیرهای طولانی و یا بلند کردن وزنه‌های سنگین در باشگاه است. با وجود اهمیت موارد ذکر شده، این ویژگی‌ها تنها یکی از فواید تناسب اندام را شرح می‌دهند. تناسب اندام بسیار فراتر از این موارد است.

با تمام این اوصاف افراد برداشت‌های متفاوتی از تناسب اندام دارند. مانند:

ساخت عضلات
سوزاندن چربی‌ها
افزایش یا کاهش وزن
افزایش قدرت
بهبود کارایی بدن
روی فرم بودن
سلامت بیشتر
و ترکیبی از موارد فوق…

اهداف فوق برای داشتن تناسب اندام اهداف عمومی هستند که افراد آنها را دنبال می‌کنند. با این حال تناسب اندام ۵ مولفه اصلی دارد که آنها را شرح خواهیم داد:

آمادگی قلبی و عروقی:
استقامت قلبی و تنفسی نشان‌دهنده میزان سوختی است که بدن ما می‌تواند در هنگام انجام فعالیت‌های بدنی توسط دستگاه گردش خون و تنفسی عرضه کند. فعالیت‌هایی که این امر را بهبود می‌بخشند عبارتند از شنا کردن، دویدن و دوچرخه‌سواری. مهمترین نکته این است که این فعالیت‌ها را آهسته شروع کرده و به تدریج شدت آنها را بیشتر کنید. ورزش کردن با تقویت عضلات قلب و در نتیجه پمپاژ خون بیشتر در هر بار تپش قلب باعث بهبود دستگاه قلب و عروق می‌شود.

قدرت عضلانی:
قدرت عضلانی یعنی ” قابلیت اعمال نیرو در هنگام فعالیت”.

به طور معمول اگر عضله‌ای به طور مداوم و منظم کار کند قوی‌تر خواهد شد. راه‌های زیادی برای قوی کردن عضلات وجود دارند. با این حال هرگونه فعالیتی که عضله‌ای را تا زمان خسته شدنش تحت فشار قرار دهد، در طول زمان باعث قوی شدن آن می‌گردد.

استقامت عضلانی:
در کنار قدرت عضلانی، داشتن تناسب اندام استقامت عضلات را نیز شامل می‌شود؛ استقامت عضلات به معنی قابلیت اعمال نیرو بدون خسته شدن عضلات است.

همانطور که اشاره شد، ورزش کردن به طور مکرر باعث رشد و تقویت عضلات می‌شود. با این حال، ورزش استقامتی حتماً شامل رشد و بزرگ شدن عضلات نیست. زیرا در این نوع فعالیت‌، بدن بیشتر بر روی دستگاه قلب و عروق تمرکز کرده و از رسیدن اکسیژن و خون به عضله مورد نظر برای عمل در سطح مورد انتظار اطمینان می‌یابد.

شاخص ترکیب بدن:
بدن هر فرد ترکیبی از عضلات، استخوان‌ها، آب و چربی است. ممکن است دو نفر وزن یکسان داشته باشند، ولی نسبت هر کدام از مولفه‌های ترکیب بدن آنها با هم متفاوت باشد. عضلات وزن بیشتری نسبت به چربی‌ها دارند. در حقیقت، هرچه بدن چربی کمتری داشته باشد بهتر است.

انعطاف‌پذیری:
انعطاف‌پذیری به معنی قابلیت حرکت بیشتر در طول یک مفصل است. انعطاف‌پذیری بسیار مهم است، زیرا قابلیت نرم انجام دادن حرکات را به فرد داده و از مصدومیت‌ها پیشگیری می‌کند.

انعطاف‌پذیری از طریق فعالیت‌های مختلف که همگی بر بسط و کشش مفاصل، لیگامنت‌ها و تاندون‌ها موثر هستند افزایش می‌یابد. برای افزایش انعطاف روش‌های زیادی وجود دارند. ساده‌ترین و موثرترین آنها انجام حرکات کششی به صورت روزانه می‌باشد. با این حال همان گونه که ذکر شد، تناسب اندام برای هر فرد به طور عمومی در راستای هدفی خاص مورد توجه قرار دارد. 

 منبع : mosbatesabz.com


تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 160
نویسنده : admin

JAM Empire Trading (JET) is an Iran polymer ManufacturerIran polymer supplier and Iran polymer exporter which is able to supply all grades of polymers. 

For instance, JAM Empire Trading (JET) is a brilliant Iran Polypropylene PP ManufacturerIran Polypropylene PP Supplier and Iran Polypropylene PP Exporter. Having a plethora of applications in several industries, Polypropylene is a very highdemanding product. What’s more, JAM Empire Trading (JET) is also a prominent Iran Polypropylene PP Random Copolymers Manufacturer, Iran Polypropylene PP Random Copolymers Supplier and Iran Polypropylene PP Random Copolymers Exporter.

Moreover, JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Polyethylene PE Manufacturer, Iran Polyethylene PE Supplier and Iran Polyethylene PE Exporter. Numerous grades of Polyethylene are used in several industries and it makes PE a strategic commodity.  As it is mentioned here, JAM Empire Trading (JET) can supply all grades of Polyethylene. So it is not wrong if it is mentioned that JAM Empire Trading (JET) is an Iran LDPE Manufacturer, Iran LDPE Supplier, Iran LDPE Exporter, Iran LLDPE Manufacturer, Iran LLDPE Supplier, Iran LLDPE Exporter, Iran HDPE Manufacturer, Iran HDPE Supplier, Iran HDPE Exporter, Iran Raffia Manufacturer, Iran Raffia Supplier, Iran Raffia Exporter, Iran Film Manufacturer, Iran Film Supplier, Iran Film Exporter   Iran Homopolymer Manufacturer, Iran Homopolymer Supplier, Iran Homopolymer Exporter and so on. 

Apart from abovementioned products, JAM Empire Trading (JET) is an outstanding Iran Polystyrene PS Manufacturer, Iran Polystyrene PS Supplier and Iran Polystyrene PS Exporter. Some of the Iranian petrochemical complexes have succeeded in producing all grades of Polystyrene in spite of needed state-of-theart technologies. JAM Empire Trading (JET) is honorably able to supply all grades of Polystyrene for eager applicants. 

Several massive projects need to be supported by different grades of Polyvinyl Chloride PVC. JAM Empire Trading (JET) is a reliable Iran Polyvinyl Chloride PVC Manufacturer, Iran Polyvinyl Chloride PVC Supplier and Iran PVC Polyvinyl Chloride Exporter. Having such great source could be reassuring for those companies which are supporting huge projects. 

 

Polyethylene Terephthalate PET is another high-demanding product mostly used in bottle production. JAM Empire Trading (JET) as an Iran Polyethylene Terephthalate PET Manufacturer, Iran Polyethylene Terephthalate PET Supplier and Iran Polyethylene Terephthalate PET Exporter is able to supply this product for the respected customers.

Agriculture and some other industries need huge amounts of Urea and Urea Formaldehyde. JAM Empire Trading (JET) as a reliable Iran Urea Manufacturer, Iran Urea Supplier, Iran urea Exporter, Iran Fertilizer Manufacturer, Iran Fertilizer Supplier, Iran Fertilizer Exporter, Iran Urea Formaldehyde Manufacturer, Iran Urea Formaldehyde Supplier and Iran Urea Formaldehyde Exporter, is able to supply these products in any amount for the respected applicants.

JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Crystal Melamine Manufacturer, Iran Crystal Melamine Supplier and Iran Crystal Melamine Exporter. So all the grades of this product are available to be exported.

There are several well-equipped and outstanding petrochemical complexes in Iran which JAM Empire Trading (JET) has got great business relationship with all of them. JAM Empire Trading (JET) has got sale agency from some of mentioned petrochemical complexes. Some of the best ones are listed below:

Jam Petrochemical Company, Amir Kabir Petrochemical Company, Shazand Petrochemical Company, Marun petrochemical Company, REGAL Petrochemical Company, Polynar Petrochemical Company, Tondgooyan Petrochemical Company, Tabriz Petrochemical Company, Kermanshah petrochemical Company, Khorasan Petrochemical Company, Asaluyeh Petrochemical Company, Arvand Petrochemical Company, Snowaeps Petrochemical Company, Persian Gulf Petrochemical Company, Mehr PetrochemicalCompany and Arya Sasol Petrochemical Company

Source: jetpolymerco.com

 

  

تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397
بازدید : 102
نویسنده : admin

افراد چاق همیشه به دنبال راهکاری برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می باشند برای رسیدن به این هدف تنها نخوردن و رژیم غذایی کافی نیست و باید برای لاغری سالم نکات مهم دیگری را رعایت کنید.
چطور سالم لاغر شوید و وزن کم کنید تا به تناسب اندام برسید؟
لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد . اگر تناسب اندام برای شما نیز مانند یک آرزو است با بهترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید. مثل همیشه قبل از آغاز بحث لاغری این سوال را باید پرسید که آیا مشکل کاهش وزن دارید؟ آیا می خواهید سریع تر وزن کم کنید؟تناسب اندام

به جای درستی برای کاهش وزن آمده اید ؛ واقعیت غم انگیز این است که افراد وقت زیادی را صرف رژیم های گوناگون می کنند که در نهایت نتیجه مورد دلخواه را هم نمی گیرند بنابراین به فاکتورهایی که در این بخش از تناسب اندام نمناک اشاره می کنیم دقت کنید تا به هدف خود برسید پس به تنظیم هورمون های خود توجه کنید اگر هورمون انسولین تان کاهش یابد کاهش وزن آسان تری خواهید داشت.

تناسب اندام

چگونه سالم لاغر شویم و به تناسب اندام برسیم؟
21 راه و روش سالم برای لاغری و کاهش وزن
1. رژیم کم شکر و کالری انتخاب کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید باید از خوردن شکر و نشاسته (مانند نان، پاستا و سیب زمینی)اجتناب کنید. واضح است که هنوز هم ممکن است وزن را با رژیم غذایی کاهش دهید - فقط کالری کمتری بخورید، درست است

مزیت اصلی رژیم کم کربوهیدرات این است که باعث می شود بخواهید کم تر بخورید. حتی بدون شمارش کالری افراد دارای اضافه وزن کم تر از کالری کمتری در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف می کنند. قند و نشاسته ممکن است باعث افزایش گرسنگی شود در حالی که اجتناب از آن ها ممکن است اشتها را کاهش دهد.

اگر بدن بخواهد کالری زیادی داشته باشد، لازم نیست آن ها را حساب کنید.مطالعه سال 2012 همچنین نشان داد افراد با رژیم کم کربوهیدرات 300 کالری بیشتر در روزمی سوزانند حتی در حالی که استراحت می کنند.

رژیم کم شکر

حذف شکر و نشاسته از رژیم غذایی برای تناسب اندام
چگونه به تناسب اندام برسیم؟
2.در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید

متداول ترین اشتباه زمانی که رژیم کم کربو هیدرات را آغاز می کنید:کاهش مصرف کربوهیدرات در حالی که هنوز از چربی می ترسید.کربوهیدرات ها و چربی دو منبع اصلی انرژی بدن هستند و حداقل به یکی از آن ها نیاز دارد.

کربوهیدرات کم و چربی کم = گرسنگی

اجتناب از کربوهیدرات وچربی هر دو منجر به گرسنگی و خستگی می شود. دیر یا زود افراد نمی توانند تحمل کنند و تسلیم می شوند. راه حل این است که چربی طبیعی بیشتری بخورید تا زمانی که احساس رضایت کنید. برای مثال:

کره
خامه پر چرب
روغن زیتون
گوشت (همراه با چربی)
ماهی چرب
تخم مرغ
روغن نارگیل و غیره.
همیشه به اندازه کافی غذا بخورید تا احساس رضایت کنید، به خصوص در ابتدای فرآیند کاهش وزن. انجام این کار در رژیم غذایی کم کربوهیدرات به این معنی است که چربی که می خورید به عنوان سوخت بدن سوزانده خواهد شد چون میزان چربی بدن و هورمون انسولین کاهش خواهد یافت. وزن اضافی خود را بدون گرسنگی از دست خواهید داد.

آیا هنوز از چربی اشباع شده می ترسید؟ ترس از چربی اشباع شده براساس نظریه های منسوخ است که توسط علم مدرن اشتباه ثابت شده اند. کره غذای خوبی است. با این حال، خوردن بیشتر چربی اشباع نشده (به عنوان مثال روغن زیتون، آووکادو، ماهی چرب)اگر ترجیح می دهید، خوب استخوردن زمانی که گرسنه هستید، به چیز دیگری دلالت دارد:اگر گرسنه نیستید احتمالا هنوز نیازی به خوردن ندارید. اما هر موقع احساس گرسنگی کردید غذا بخورید.

مصرف کربوهیدرات ها

راههای کاهش وزن بدون گرسنگی
راه های حفظ تناسب اندام و کاهش وزن
3. مواد غذایی واقعی و البته طبیعی بخورید

اشتباه رایج دیگر هنگام داشتن رژیم غذایی کم کربوهیدرات این است که از فروشگاه مواد غذایی کم کالری بخرید .رژیم کم کربوهیدرات موثر برای کاهش وزن باید براساس مواد غذایی واقعی باشد.غذای واقعی چیزی است که انسان ها هزاران سال یا حتی میلیون ها سال می خورند به عنوان مثال گوشت، ماهی، سبزیجات، تخم مرغ، کره، روغن زیتون، آجیل و غیره.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است از محصولات "کم کربوهیدرات" خاص که سرشار از کربوهیدرات هستند، اجتناب کنید. این باید واضح باشد، اما بازاریابان خلاق هر کاری که می توانند انجام می دهند تا شما را فریب دهند (و پول شما را بگیرند). آن ها به شما خواهند گفت که می توانید کلوچه، پاستا، بستنی، نان و مقدار زیادی شکلات را در رژیم کم کربوهیدرات بگنجانید، تا زمانی که برند آن ها را بخرید اما پر از کربوهیدرات هستند. فریب نخورید.

اعتدال کم تر، کیفیت بیشتر

همه چیز را با رعایت اعتدال نخورید. هر وقت گرسنه هستید غذای سالم بخورید. تا آنجا که می توانید غذای ناسالم نخورید.

مواد لاغذایی لاغری

روش های سالم برای لاغری و تناسب اندام
برای تناسب اندام چه باید کرد؟
4. فقط زمانی غذا بخورید که گرسنه باشید

در رژیم کم کربوهیدرات باید زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید و اگر گرسنه نیستید؟ غذا نخورید. هیچ چیز کاهش وزن را به تعویق نمی اندازد مگر استفاده مکرر از غذاهایی که به آن نیاز ندارید.میان وعده های غیر ضروری را محدود کنید .

غذاهای غیر ضروری نیز می تواند به عنوان مشکل در رژیم غذایی باشد. بعضی چیزها فقط به این خاطر که خوش مزه و در دسترس هستند،خورده می شود . در اینجا سه تله مشترک برای مراقبت از رژیم غذایی خوب یا کم کربوهیدرات وجود دارد:محصولات لبنی ، آجیل ، نان های کم کربوهیدرات چون به این ترتیب باعث می شود بیشتر بخورید.

5. پیشرفت خود را عاقلانه اندازه گیری کنید

پی گیری کاهش وزن موفق گاهی سخت تر از آنچه فکر می کنید است. تمرکز روی وزن و قدم برداشتن در مقیاس روزانه ممکن است گمراه کننده باشد، باعث اضطراب غیر ضروری می شود و انگیزه شما را بدون هیچ دلیلی تضعیف می کند.

کاهش چربی و تقویت عضلات به معنی پیشرفت عالی است. بنابراین هوشمندانه است که کم شدن چربی شکم را با اندازه گیری دور کمر دنبال کنید.

با متر دور کمر را اندازه گرفته و نتایج را در فاصله زمانی معین با هم مقایسه کنید و وزن خود را قبل از رژیم و در طول آن ثبت کنید تا متوجه پیشرفت تان شوید.

اندازه گیری وزن

بهترین راه های کم کردن چربی های شکم
بهترین روش های لاغری و تناسب اندام در خانه
6. پشت کار داشته باشید

معمولا طول می کشد تا وزن زیادی به دست آورید. تلاش برای کاهش هر چه سریع تر وزن به ندرت به خوبی کار می کند ؛ شایع است که در هفته اول در رژیم غذایی کم کربوهیدرات 2 تا 6 پوند (1 تا 3 کیلوگرم)از دست رفته و به طور متوسط حدود یک پوند (0.5 کیلوگرم)در هر هفته به طور متوسط حدود یک پوند (0.5 کیلوگرم)در هفته از دست می رود. این به معنای حدود 50 پوند (23 کیلو)در سال است.

هر 5 پوندکاهش چربی تقریبا برابر با 1 اینچ است که دور کمر از دست رفته است (1 کیلو = 1 سانتی متر).مردان جوان گاهی سریع تر از این وزن خود را از دست می دهند، شاید دو برابر سریع تر. زنان یائسه ممکن است با سرعت کمی وزن خود را از دست بدهند. افراد با رژیم بسیار کم کربوهیدرات، ممکن است وزن را زودتر از دست بدهند، و همچنین آن هایی که مقدار زیادی تمرین می کنند.

وقتی به وزن ایده آل خود نزدیک شدید، کاهش ممکن است کم شود، تا زمانی که به وزن ثابت برسید که بدن احساس کند درست است. در رژیم غذایی کم کربوهیدرات، افراد کمی وزن پایین دارند البته اگر تا زمانی که گرسنه هستند غذا بخورند.

پشت کار برای لاغری

رسیدن به وزن ایده آل با پشت کار
چگونه وزن را طولانی مدت ثابت نگه دارید؟
کاهش مقدار زیادی از وزن در طولانی مدت انجام نمی شود ، مگر این که عادت های خود را برای همیشه تغییر دهید. اگر وزن را کاهش دادید و دوباره به عادت های قبل بازگشتید اگر دوباره چاق شدید شگفت زده نشوید. این طور خواهد بود.

حفظ کاهش وزن نیاز به تغییرات دراز مدت و صبر دارد. اگر این برای تان ممکن نیست، پس احتمالا بیشتر به یکی از این حقه های جادویی علاقه دارید.راه حل های سریع را فراموش کنید:اگر هر ماه مقداری وزن کم کنید، در نهایت تمام وزن اضافی خود را از دست خواهید داد.

این پیشرفت اجتناب ناپذیر است.تغییرات بلند مدت در ابتدا خیلی سخت است، به خصوص در طول دو هفته اول. مثل ترک سیگار است. زمانی که عادات جدیدی را پرورش دهید، هر هفته آسان تر می شود. بالاخره این کار به طور طبیعی صورت می گیرد.

ثابت نگه داشتن وزن

نکاتی برای حفظ کاهش وزن و تناسب اندام
برای رسیدن به تناسب اندام چه کنیم؟
7. از خوردن میوه های پرقند پرهیز کنید

این توصیه بحث برانگیز است چون میوه ها در حال حاضر دارای وضعیت سلامتی تقریبا جادویی هستند. ممکن است مردم فکر کنند همه ی میوه ها مقوی هستند اما متاسفانه همیشه اینطور نیست و برخی میوه ها که پیش از این در بخش های قبلی تناسب اندام نمناک معرفی کرده ایم حاوی مقدار زیادی شکر است حدود 10 درصد وزن (بقیه بیشتر آب است).

پنج وعده میوه در روز معادل مقدار قند در 16 اونس نوشابه (500 میلی لیتر)است. برخلاف آنچه بسیاری از مردم بر این باورند که قند بیشتر یا کم تر است (حدود 50 % گلوکز، 50 % فروکتوز).قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. این می تواند گرسنگی را افزایش دهد و کاهش وزن را کند کند. برای بهترین نتیجه، ازخوردن میوه اجتناب کرده و یا گاهی از آن لذت ببرید.

8. از نوشیدنی های صنعتی و الکی پرهیز کنید

نوشیدنی های صنعتی و الکلی حاوی کربوهیدرات است که به سرعت هضم می شود که سوزاندن چربی را کاهش می دهد.
میوه های پرقند
اجتناب از میوه های پر قند برای رسیدن به تناسب اندام
بخور نخورهای لاغری و تناسب اندام
9. از شیرین کننده های مصنوعی پرهیز کنید.

بسیاری از مردم قند را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنند بر این باورند که این کار کالری را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود. منطقی به نظر می رسد. با این حال، مطالعات متعددی نتوانسته اند اثر مثبت بر کاهش وزن را با مصرف مصنوعی به جای شکر ساده نشان دهند.

در عوض، مطابق با مطالعات علمی، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند و میل را برای غذای شیرین حفط کند. و یک مطالعه مستقل اخیر نشان داد که با جایگزین کردن آب بجای شیرین کننده ها به زنان کمک می کند وزن را کاهش دهند:

این می تواند به این دلیل باشد که بدن ترشح انسولین را در پیش بینی افزایش قند خون افزایش می دهد. وقتی این اتفاق نمی افتد، کاهش قند خون و گرسنگی افزایش می یابد. این که آیا این زنجیره اتفاقات به طور منظم اتفاق می افتد، تا حدودی نامشخص است..علاوه بر این، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اعتیاد به شیرینی را حفظ کنند و تمایل برای خوردن میان وعده ایجاد کند.

شیرین کننده های مصنوعی

تاثیر شیرین کننده های مصنوعی در تناسب اندام و لاغری
توصیه هایی برای تناسب اندام و کاهش وزن
10. انواع دارو را پیش از مصرف بررسی کنید

بسیاری از داروهای تجویزی می تواند تاثیرات کاهش وزن را از بین ببرد. در مورد هر گونه تغییر در درمان با پزشک خود بحث کنید. این سه مورد از همه بدتر هستند ؛ تزریق انسولین، به ویژه در دوزهای بالاتر، احتمالا بدترین مانع برای کاهش وزن هستند. سه راه برای کاهش نیاز شما به انسولین وجود دارد .

این داروها می توانند مشکلات دیگری نیز داشته باشند:

داروهای ضدروان پریشی، اغلب می توانند افزایش وزن را به دنبال داشته باشد
برخی از موارد جلوگیری از بارداری اغلب به افزایش کمی وزن کمک می کنند
داروی فشار خون ،داروهای صرع
آنتی بیوتیک ها ممکن است منجر به افزایش وزن موقتی با آزار دادن روده و افزایش مقدار انرژی که ما از غذا جذب می کنیم، منجر شود.
داروها برای کاهش وزن

تاثیر داروها بر تناسب اندام و کاهش وزن
بهترین و موثرترین راه های لاغری و تناسب اندام
11. استرس کمتری داشته باشید و بیشتر بخوابید.

آیا تا به حال خواستار ساعات بیشتری از خواب و یک زندگی پر استرس شده بودید؟ اغلب افراد استرس دارند و کمبود خواب می تواند عوارض بدی برای وزن آن ها داشته باشد.استرس مزمن می تواند میزان هورمون های استرس مانند کورتیزول در بدن را افزایش دهد.

این می تواند باعث افزایش گرسنگی و افزایش وزن شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید راه های ممکن برای کاهش یا کنترل استرس بیش از حد در زندگی خود را بررسی کنید. اگر چه این اغلب نیاز به تغییرات اساسی دارد، حتی تغییر چیزهای کوچک - مانند وضعیت بدنی - ممکن است فورا به سطح هورمونی شما و شاید وزن تاثیر بگذارد.

همچنین باید تلاش کنید که خوب بخوابید، ترجیحا هر شب. سعی کنید با طراوت، به طور مستقل از زنگ ساعت ،با طراوت بیدار شوید. اگر فردی هستید که به طور وحشیانه با صدای زنگ هشدار بیدار می شود، ممکن است هرگز به بدنتان اجازه استراحت کافی نداده باشید.

یک راه برای مبارزه این است که به اندازه کافی زود بخوابید تا بدنتان را به طور خودکار قبل از ساعت زنگدار بیدار کند. اجازه دادن به خود یک خواب خوب شبانه راهی دیگر برای کاهش سطح هورمون استرس است.

از طرف دیگر، محرومیت از خواب به دلیل مصرف شکر به دست می آید. همچنین تاثیر زیان آور بر نظم و انضباط دارد و باعث می شود تا به طور دردناکی به وسوسه غلبه کند (این تصادفی نیست که محرومیت ناشی از خواب یک تکنیک بازجویی عمومی است). به طور مشابه، محرومیت از خواب، عزم شما برای ورزش را تضعیف می کند.

خواب کافی

خواب مناسب برای کاهش وزن و تناسب اندام
نکاتی در مورد خواب مناسب و با کیفیت برای کمک به کاهش وزن و تناسب اندام
هر شب خواب مشابهی داشته باشید. در دراز مدت، این به بدن کمک می کند که در آن زمان برای خوابیدن آماده شود.
بعد از ساعت 2 بعد از ظهر قهوه نخورید. فقط فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که زمان نیاز است تا بدن قهوه را ترک کند.
ورزش به موقع و به اندازه داشته باشید. فعالیت فیزیکی می تواند باعث شود که بهتر بخوابید و چندین ساعت پس از آن به خواب بروید.
هر روز 15 دقیقه در معرض نور خورشید باشید. این برای ریتم شبانه روزی (ساعت بدن شما)خوب است.در نهایت، مطمئن شوید که اتاق خواب تان به اندازه کافی تاریک است و در دمای مطلوب باقی می ماند.!
12.مصرف کمتر لبنیات و آجیل

آیا می توانید هر اندازه که می خواهید غذا بخورید و وزن کم کنید؟با این حال، علی رغم این واقعیت که رژیم غذایی کم کربوهیدرات به طور کلی غذا خوردن را به اندازه کافی آسان می کند، غذاهایی وجود دارند که به عنوان رژیم کربو هیدرات پایین طبقه بندی می شوند که در مقادیر بزرگ تر به یک مشکل تبدیل می شوند.

محصولات لبنی حاوی مقادیر متفاوتی از لاکتوز (شکر شیر)هستند که وزن را کاهش می دهد. علاوه بر این، بخشی از پروتیین موجود در شیر، واکنش شدید انسولین را تولید می کند که می تواند اثر یکسانی داشته باشد. در نتیجه، کاهش محصولات لبنی ممکن است کاهش وزن را تسریع کند.

مصرف لبنیات

کاهش مصرف محصولات لبنی برای لاغری سریع
رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن سریع و سالم
13. ویتامین مکمل و مواد معدنی

بدن به مقدار مشخصی از ویتامین و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مناسب نیاز دارد. چه اتفاقی می افتد وقتی که به اندازه کافی از آن ها استفاده نمی کنید؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای کمی می خورید و یا وقتی غذایی که می خورید به اندازه کافی مغذی نیست؟ از سوی دیگر، دسترسی قابل اعتماد به ویتامین و مواد معدنی ممکن است به معنای کاهش سطح گرسنگی و کاهش اشتها و در نتیجه ترویج کاهش وزن باشد.

ویتامین D

کمبود ویتامین د ، ویتامین د می تواند چربی بدن را کاهش دهد

در نتیجه

مواد مغذی خوب، غذای خوب، اساس کاهش وزن است. اما تامین مقدار کافی ویتامین د از طریق غذا دشوار است . در مورد کمبود نور خورشید (مانند در ماه های تاریک پاییز و زمستان)، عاقلانه است که به دلایل پزشکی چندگانه، و شاید هم برای وزن تان، از مکمل آن استفاده کنید.

اگر اضافه وزن دارید و کاملا مطمئن نیستید که رژیم غذایی شما به اندازه کافی مواد مغذی را تامین می کند، از قرص استفاده کنید.

مصرف ویتامین d

تامین ویتامین D بدن با قرص
روش هایی برای داشتن اندام ایده آل
14.ورزش کنید

سعی کنید ورزش را مانند چیز های دیگر در برنامه خود بگنجانید و کمتر بنشینید و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید علاوه بر کاهش وزن تاثیرات مثبتی در سلامتی دارد به جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله استفاده و پیاده روی داشته باشید ؛ ورزش همچنین باعث سوختگی ذخیره گلیکوژن بدن می شود که اساسا کربوهیدرات هستند.

این به این معنی است که بعد از ورزش، می توانید کمی کربوهیدرات بیشتر از آنچه که در غیر این صورت می توانید به خود اجازه دهید، بدون اثرات منفی بر ذخیره انسولین و یا چربی، بخورید. همچنین فراموش نکنید که در تاثیرات سلامتی مرتبط با وزن نیز کاملا تاثیرگذار هستند.

تناسب اندام با ورزش

تاثیر مثبت ورزش در کاهش وزن و تناسب اندام
نکات مهم که برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری باید بدانید
15.رسیدن به آستونمی بهینه

کتوسیز

کتوسیز حالتی است که در آن بدن دارای سطح بسیار بالایی از سوختن چربی است. حتی مغز هم چربی ها را می سوزاند. اینها مولکول های انرژی در خون (مثل قند خون)هستند که بعد از تبدیل شدن به چربی توسط کبد، برای مغز سوخت می شوند.برای تشویق تولید کتون، مقدار انسولین در جریان خون باید پایین باشد. هرچه انسولین پایین تر باشد، کتون بالاتر خواهد بود. و زمانی که مقدار زیادی از کتون ها را در خون خود دارید، اساسا ثابت می کند که انسولین بسیار کم است - و بنابراین، از بیش ترین تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات خود لذت می برید. این چیزی است که کتوسیزنامیده می شود.

کتون در ادرار

سطوح کتون نیز می توانند به روش قدیمی تری اندازه گیری شوند، و ادرار با چوب آزمایش ادرار (نسخه رایگان در داروخانه ها )فروخته می شود. چوب کتون به چند دلیل نتایج قابل اعتمادی کمتری ارایه می دهد، و توصیه های بالا نمی تواند به راحتی اعمال شود. با این حال، آن ها بسیار ارزان تر هستند.

دیابت و انسولین

کتوسیز سطح پایین انسولین
چگونه کاهش وزن سریع و سالم داشته باشیم؟
16.هورمون ها را چک کنید

بنابراین اگر نکات قبلی را دنبال کردید، تغییرات شدید سبک زندگی را اجرا کردید و مشخص کردید که نه دارو و نه کمبود ویتامین مساله است. حتی سعی کرده اید مدتی (با اطمینان از سطح پایین انسولین)در حالت بهینه قرار بگیرید. و هنوز هم به حالت ایده آل نرسیده اید

اگر این مورد برای شما صادق باشد، زمان آن رسیده است که احتمال عدم تعادل هورمونی ناشی از مشکلات را در نظر بگیرید. سه مساله رایج در این زمینه وجود دارد:

هورمون تیروئید
هورمون جنسی
هورمون استرس
برخی از مردم، به ویژه زنان، سوخت و ساز خود را در نتیجه کمبود هورمون تیروئید کاهش می دهند. علایم رایج عبارتند از:

خستگی
عدم تحمل سرد
یبوست
پوست خشک
افزایش وزن
در این موارد، افزایش وزن ناشی از کاهش سوخت معمولا از 15 پوند تجاوز نمی کند.پزشک شما به راحتی می تواند یک تست خون برای اندازه گیری غلظت هورمونی (TSH)به شما بدهد. اگر تست برگردد و همه چیز خوب به نظر برسد، غده تیروئید شما احتمالا خوب است. برای تشخیص دقیق تر، می توانید از آن ها بخواهید میزان واقعی هورمون های تیروئید را در خون اندازه گیری کنند (T3 و T4).

خستگی

خستگی و افزایش وزن از علائم کمبود هورمون تیروئید
دو راه برای اجتناب از کمبود هورمون تیروئید وجود دارد:

دقت کنید به اندازه کافی ید مصرف کنید، که یک تکه از هورمون تیروئید است. منابع خوب ماهی، صدف و نمک طعام (یا نمک دریایی)هستند.

هورمون جنسی

هورمون جنسی نیز بر وزن تاثیر می گذارد:

زنان : زنان می توانند مبتلا به اختلال غدد درون ریز - پلی کیستیک تخمدانی - که میزان تستوسترون و انسولین را افزایش می دهد، شوند. این می تواند به معنی افزایش وزن و اختلالات قاعدگی (خیلی شایع)، ناباروری، آکنه و رشد موی الگوی مردانه (مانند موی صورت)باشد. یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات درمان خوبی برای این است. در طول یائسگی، سطح هورمون های جنسی زنانه کاهش می یابد. این اغلب باعث افزایش وزن می شود، به خصوص در اطراف شکم (به اصطلاح چاقی مرکزی).

مردان : از سنین میانی و به بعد، به تدریج میزان هورمون مردانه تستوسترون کاهش میابد. این منجر به افزایش وزن می شود، همچنین به طور معمول در اطراف شکم، و کاهش جرم ماهیچه.

چه کاری می توانید در مورد هورمون جنسی انجام دهید؟

کمبود تستسترون می تواند به طور طبیعی با درگیر شدن در تمرین های ورزشی، زبان بدنی آگاه و مکمل ویتامین د درمان شود.البته، می توانید میزان تستوسترون را با تجویز یک مکمل تستوسترون (تست خون)نیز تحت تاثیر قرار دهید (تست خون هر گونه نقص را تایید خواهد کرد). زنان می توانند از مکمل استروژن برای مشکلات یائسگی استفاده کنند.

هورمون استرس

ممکن است مجرم احتمالی در پشت مسائل با وزن ثابت، هورمون استرس، کورتیزول، باشد. میزان کورتیزول تا حد زیادی باعث افزایش سطح گرسنگی خواهد شد و این باعث افزایش وزن خواهد شد. معمول ترین علت کلسترول بالا، استرس مزمن و عدم خواب است.

چک کردن هورمون

تاثیر هورمون ها بر تناسب اندام و لاغری
راه های ساده برای تناسب اندام و لاغری
17. قرص کاهش وزن

مثل یک رویا به نظر می رسد. قرص بخورید و به راحتی وزن اضافی خود را کاهش دهید. به همین دلیل است که قرص های کاهش وزن یک صنعت میلیارد دلاری است.پس آن ها کار می کنند؟ بله. اما آن ها خیلی موثر نیستند.داروهای بسیار زیادی وجود دارند که منجر به کاهش وزن کم (چند پوند به طور متوسط)می شوند اما هزینه و اثرات جانبی قابل توجهی دارد. به نظر من فقط یک دارو وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید.

مکمل های بدون تجویز

هر گونه مکمل های بدون تجویز برای فروش خطرناک یا غیر قانونی (مانند استروئید)احتمالا اثر ناچیزی بر وزن دارند.

18. برای لاغری و کاهش وزن از آب کمک بگیرید

نوشیدن یک لیوان آب آن هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می تواند در مصرف کالری کمتر بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری می کنید و در نتیجه کمتر هم می خورید.

معمولا مصرف انواع چای های گیاهی ( بدون شکر) و آب های طعم دار شده از جمله گزینه های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند.

نوشیدن آب

نوشیدن آب به سوزاندن کالری و تناسب اندام کمک می کند
رسیدن به تناسب اندام و لاغری سریع و سالم بدون گرسنگی
19. در طول روز میان وعده بخورید

یکی از توصیه های مهم و موثر متخصصان لاغری این است که میان وعده ها را محدود کنید تا راحت تر لاغر شوید ،بیشتر افرادی که در طول روز 4 تا 5 وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی کرده و خیلی راحت تر وزن خود را کنترل می کنند.

20. در خوردن اسنک های شبانه زیاده روی نکنید

سعی کنید خوردن اسنک های بعد از شام را برای خود ممنوع کنید و یا از اسنک هایی استفاده کنید که کم کالری باشند. مثل:نصف فنجان بستنی کم چرب و یا خوردن مقداری شیرینی که تنها 100 کالری داشته باشد.

21. همیشه صبحانه بخورید

اگر از طرفداران ثابت مطالب تناسب اندام بخش نمناک باشید حتما می دانید که در اکثر توصیه ها این مورد وجود دارد که برای خوش اندامی و لاغر شدن حتما صبحانه بخورید چراکه حذف صبحانه برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست و عاملی است که باعث سختی و دشواری کاهش وزن می شود.

 منبع : نمناک 


تاریخ : شنبه 6 بهمن 1397
بازدید : 157
نویسنده : admin

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. بنابراین برای افزایش بازدید گوگل باید سئو سایت حرفه ای داشت. سئو ارزان سایت باعث افزایش بازدید گوگل می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

 

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

 

سئو

موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارددر حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

 

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. سئو ارزان راهی مطمئن برای افزایش بازدید گوگل است . اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.

 

سئو

 

آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟

 

دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش رایگان (آموزش سئو) SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

 

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

 

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.

چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

 

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند. . سئو ارزان راهی مطمئن برای افزایش بازدید گوگل است . برای افزایش بازدید گوگل نیاز به سئو سایت حرفه ای دارید . با خواندن مقالات آموزش سئو ، وب سایت سئو هاما شما به راحتی میتوانید  وب سایت خود را به شیوه ی سئو سایت ارزان ، سئو کنید .

منبع : سئو 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان reza-fablog و آدرس rezafathabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com