عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 336
نویسنده : admin

برای چاقی صورت باید در تغذیه خود بیشتر دقت کنید

 

چاقی صورت و خلاص شدن از صورت لاغر دلیل بسیاری از افراد برای مراجعه به پزشکان زیبایی و حتی اعتماد به تبلیغات نادرست است. دقایقی تمام آنها را کنار بگذارید و با ما همراه شوید.

معجون شگفت آور خیار و گلابی
خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه های پرآب تلقی می شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می تواند به بهبود آبرسانی سلول های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در عرض 2 هفته با آبرسانی به سلول های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می توانید از گلاب مرغوب نیز برای این کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را 20 دقیقه و هفته ای سه بار انجام دهید.

نوشیدن آب
یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می گذریم نوشیدن آب در طول روز است. برخی از ما به خیال آنکه روزانه 3 تا 4 فنجان چای می نوشیم تصور می کنیم که آب مورد نیاز بدن مان را نیز دریافت کرده​ایم درحالی که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی ها نمی تواند جای آب را بگیرد و اثر معجزه گری که آب روی پوست و چاقی صورت دارد را جبران کند. نوشیدن آب به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید بیشتر معنا پیدا می کند چون معمولا مردان و زنانی که تمرینات ورزشی پیوسته و منظمی دارند با لاغری صورت مواجه می شوند و بعد از مدتی احساس می کنند که زیبایی اولیه صورت شان از بین رفته است. در حالی که نوشیدن مقدار مناسب آب می تواند آب میان بافتی سلول های صورت را تامین و به این ترتیب به چاق تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.


آجیل ها
یکی دیگر از روش های بی عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت و چاق کردن آن در مدت زمانی کمتر از یک ماه گنجاندن حب 4 مغز به برنامه و رژیم غذایی است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید. برای تهیه حب کافی است 4 عدد از هر یک از این مغز ها را با 2 عدد خرما ترکیب کنید و آنها را به صورت خمیری نرم درآورید، می توانید به جای استفاده از خرما از شیره خرما نیز برای خمیر کردن این مغزها استفاده کنید و از این خمیر حب های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز5 تا 10 عدد از این حب ها را بخورید. مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.


آووکادو
آواکادو سرشار از مواد غذایی است که عاملان اصلی لاغری صورت و از بین بردن چربی های صورت شناخته شده اند و در هر یک عدد اواکادو 17 گرم از مواد لاغر کننده صورت وجود دارد.

کره بادام زمینی
نه تنها کره بادام زمینی بلکه بسیاری از دانه های روغنی و مغزها برای افرادی که می خواهند مدت زمان بیشتری احساس سیری کنند به اندازه خاص تجویز می شود تا با نخوردن غذا بعد از احساس سیری که به آنها دست می دهد صورتشان هم لاغر شود.

روغن زیتون
روغن زیتون و روغن نارگیل بسیار برای سلامتی توصیه می شوند و در کنار انبوه خواص فوق العاده در از بین بردن چربی های صورت هم موثر هستند.

سبزیجاتی مثل...
سبزیجاتی مانند کلم بروکلی -کلم برگ و گل کلم و.. با داشتن ویتامین های مخصوص برای تقویت بدن در راه از بین بردن چربی ها در لاغر شدن صورت نقش بسزایی را ایفا می کنند.

تخم مرغ
تخم مرغ هر انچه که برای از بین بردن چاقی صورت نیاز است را در خود دارد. پروتئین های چربی سوز - ویتامین های گروه ب - آهن - زینک و.. از محتویات و خواص تخم مرغ هستند.

شکلات تیره رنگ
درسته شکلات هم صورت را لاغر می کند اما نوع تیره رنگ آن . جالب است بدانید آنتی اکسیدان موجود در شکلات تیره رنگ 8 برابر بیشتر از توت فرنگی است.

چای سبز
خاصیت لاغر کنندگی والبته تضمین کننده سلامت بدن توسط چای سبز یک امر ثابت شده است.

توت ها
تمشک - توت فرنگی - شاه توت و.. همه و همه در از بین بردن چربی های صورت و لاغر شدن صورت نقش دارند.

ماست
ماست های فرآوری شده زیاد توصیه نمی شوند چرا که علی رقم ایجاد لاغری صورت برای دستگاه گوارش مضر هستند.

 

سیب
سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است و برای سلامت پوست مفید می باشد، پس خوردن سیب و استفاده از آن بعنوان ماسک معجزه می نماید. این میوه حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین سی و همه موادیکه برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست لازم است می باشد. همچنین سیب حاوی کلاژن و الاستین بوده که پوست شما را نرم و چاق نگه می دارند.

سیب های قرمز و سیب های زرد و قرمز یکی از بهترین گزینه های می باشند.
سیب را تکه تکه کرده و با استفاده از مخلوط کن سیب ها را له و نرم نمایید. سیب له شده را برروی پوست گذاشته و برای 15 تا 30 دقیقه بگذارید باقی بماند.
یکی دیگر از راههای استفاده از خواص بی نظیر سیب، نوشیدنی ویژه ای است که از سیب تهیه می شود. سه قاچ سیب را با سه تکه هویج و 125 میلی گرم آب لیمو مخلوط نمایید. این محلول را تا زمانیکه کاملا مخلوط شود، هم بزنید. این نوشیدنی را هرروز صبح مصرف کرده تا نتیجه آن را احساس نمایید.

 

 

چاقی صورت دلیل بسیاری از افراد برای مراجعه به پزشکان زیبایی است

 

از چینی ها کمک بگیرید
اگر می خواهید از روشی جز اصلاح رژیم غذایی و خیلی سریع برای پر شدن صورت تان استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید. درمانگران طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر از سوزن های ظریف طب سوزنی استفاده می کنند. آنها با افزایش خونرسانی در ناحیه صورت علاوه بر غذارسانی و آبرسانی به افزایش و تولید کلاژن پوست کمک می کنند و به این ترتیب می توان به تقویت عضلات صورت و خوش فرم شدن این عضلات کمک کرد. با این روش با کمک طب سوزنی می توانید در مدتی کوتاه و کمتر از یک ماه به پر شدن صورت و چاق تر به نظر رسیدن آن کمک کنید. برای این منظور بهتر است با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید.

برای چاقی صورت خود از مصرف این مواد خوراکی خودداری کنید
چاق کردن صورت امری است که در زیبایی افرادی که از داشتن صورت لاغر برخوردارند بسیار نقش دارد. از آنجایی که اکثر پزشکان معتقدند که مواد غذایی خواصی وجود ندارد که تنها بتواند صورت را چاق کند پس مصرف قرصها نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما برای اینکه بدانید کدام مواد خوراکی صورت را لاغر می کند و در خوردن انها احتیاط کنید.

پس دانستید که برای چاقی صورت باید در تغذیه خود بیشتر دقت کنید و از این رو باید مواد خوراکی که در این راه توصیه نمی شوند را از برنامه غذایی خود حذف و یا تا حدی کم کنید.

 

منبع:بخش آرایش وزیبایی بیتوته


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 195
نویسنده : admin

طب سوزنی برای لاغری شکم

از بزرگترین مشکلات جوامع امروزی اضافه وزنه که بسیار همه گیر شده. روشهای زیادی برای از بین بردن چربی های بدن وجود داره و توصیه میشه. اما یک مشکلی که اکثر افراد با آن مواجه اند اینه که اراده ی کافی برای انجام این کاهش وزن و چربی رو ندارند. راهی جایگزین که میتونه برای این نوع افراد توصیه بشه استفاده از طب سنتی برای آب کردن چربی هاست. در این مطلب قصد داریم در مورد لاغری شکم با طب سوزنی صحبت کنیم.

 

طب سوزنی بیشتر در شرق آسیا و مخصوصا در چین استفاده میشه. به مرور زمان تاثیر شگفت انگیز آن برای همه مشخص شد و در همه جای دنیا مورد استقبال قرار گرفت. در این طب از سوزن های بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن که گفته میشه محل عبور انرژی های بدنه مورد استفاده قرار میگیره، تا تسکین دهنده ای برای درد و یا رفع کننده ی مشکلات بدن باشه. از محاسن دیگه ی طب سوزنی برای از بین بردن چربی های شکمه. تاثیر آن به این صورته که فعالیت سیستم گوارش را بیشتر کرده و با تحریک معده و طحال باعث کاهش اشتها و از دست دادن چربی های شکمی میشه. این عمل باید حداقل ده جلسه و سه بار در هفته انجام بشه، ولی باید بدونین استفاده از طب سوزنی روشی طولانیه که تا یک سال هم میتونه طول بکشه.

آ

در طب سوزنی 6 نقطه در قسمت شکم وجود داره که باعث از بین بردن چربی های شکمی و افزایش سوخت و ساز بدن میشه که به آنها میپردازیم.

نقطه ی چربی سوزی شکم در طب سوزنی
این نقطه در فاصله ی 5/3 سانتی متری (5/1 اینچ) زیر شکم واقع شده که به ویژه در بهبود گردش خون نیز اهمیت داره. علاوه بر چربی سوزی از این قسمت برای درمان درد های فیزیکی، تنظیم جریان قاعدگی و ترشحات واژینال نیز استفاده میشه.

نقطه ی رفع ورم شکم
از نقاط مهم دیگه ای که در طب سوزنی کاربردیه ، در حدود 5/7 سانتی زیر شکم قرار داره که علاوه بر استفاده برای چربی سوزی در کاهش مشکلات مربوط به زنان، کاهش دردهای مقطعی، ناباروری و کاهش میل جنسی موثر است.

نقطه ی تسکین یبوست
دو نقطه که در 5 سانتیمتری دو طرف ناف و 5 سانتی متر پایینتر در سمت چپ و راست آن نسبت به مرکز وجود داره. این نقاط در طب سوزنی برای از بین بردن آب بیش از حد بدن و نفخ معده برای کاهش حجم اطراف شکم موثره. علاوه بر شکم میتونه روی بیخوابی، دردهای شکمی و حتی یبوست هم تاثیر گذار باشه.

نقطه ی تسکین یبوست
ن

نقطه ی تینشو (Tinashu)
نقطه ای در قسمت شکم به فاصله ی 5 سانتی در دو طرف ناف قرار گرفته که برای کنترل و کاهش بعضی بیماری ها مثل: جریان قاعدگی، تورم عضلانی در رحم،دیابت، نفخ شکم، اختلالات روحی و انواع تورم ها مفید و تاثیر گذار باشه.

 

نقطه ی آب
این نقطه در قسمت بالای ناف به فاصله ی حدود 5/2 سانتی از آن قرار داره که نقطه ای بسیار مهمه. از فواید آن میشه به سم زدایی از بدن، درمان تورم صورت، درد شکم و همچنین التهابات معده نام برد.

نقطه ی بهبود دهنده ی سوخت و ساز
محل قرار گیری آن در حدود 10 سانتی بالای ناف قرار گرفته که علاوه بر تاثیر روی چربی ها، برای بهبود عملکرد معده، کاهش دردهای شکمی و عارضه های صبحگاهی موثر است.

منبع:www.2nafare.com




تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 235
نویسنده : admin

آشنایی با عمل جراحی ابدومینوپلاسی (کشیدن چربی شکم)


چاقی و فرم بد بدن, کوچک کردن شکم بارداری یکی از علل افتادگی و بزرگی شکم می باشد.

 

یک شکم مسطح و شکیل چیزی است که بسیاری از ما تلاش می کنیم به کمک ورزش و کنترل وزن بدست آوریم . گاهی اوقات این روش ها ما را به هدفمان نمی رسانند. حتی کسانیکه از سایر جهات وزن طبیعی و متناسب دارند نیز ممکن است شکم برجسته یا شل و آویزان پیدا کنند .

تحقیقات و مطالعات گسترده در جوامع پیشرفته نشان داده است که بیش از نود درصد افراد از مرد و زن از وضعیت ظاهری اندام خود راضی نیستند و معتقدند باشد تغییراتی در بدن آنها چه از طریق رژیم غذایی و یا ورزش و جراحی صورت گیرد.

 

با وجود اینکه معیارهای زیبایی و زیبایی شناسی در جوامع گوناگون با فرهنگ های مختلف متفاوت بوده و در طی قرون بارها دچار تغییر وتحولات بسیار شده است در مورد شکم اصل زیبایی شناسی همیشه یکسان و شکم کوچک و محکم و کمر گود رفته در تمامی زمانها و مکانها و جوامع مختلف مورد قبول همگان بوده است.

 

هنگامی که بدن انسان دچار چاقی و فرم بد میشود که عوامل داخلی (ژنتیکی ) و یا خارجی (محیطی ) وجود داشته باشد و عامل داخلی همان است که مردم عادی به آن استعداد چاقی می گویند و عوامل خارجی معمولاً زیاده خوری و یا بدخوری، حاملگی و عدم تحرک می باشد و شکم بیشتر از هر جای دیگر بدن تحت تاثیر این عوامل داخلی و خارجی قرار دارد.

 

شایعترین علل بزرگی و افتادگی شکم عبارتند از :
بارداری ، پیری ، تغییرات چشمگیر وزن ، وراثت ، جراحی قبلی
عمل جراحی شکم که ابدومینوپلاستی نیز نامیده می شود ، چربی و پوست اضافه را برداشته و در غالب موارد عضلات ضعیف شده یا جداشده را به حالت طبیعی بازگردانده و طرح هموارتر و سفت تری برای شکم ایجاد می نماید .

 

ابدومینوپلاستی
در عمل جراحی ابدومینوپلاسی برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل تر از آن) روی پوست شکم داده میشود و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ میشود تا بعدا از سوراخ جدیدی در پوست خارج شود سپس پوست باقی مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا میشود تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را بتوانیم به اندازه کافی بکشیم تا بتوانیم آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کنیم .در طی این عمل چنانچه عضلات جدار شکم بخصوص در خط وسط در بالا و پایین ناف شل شده باشد (این وضعیت بیشتر در خانمهایی شایع است یک یا چند بار حاملگی داشته اند) ترمیم میشود.

 

چاقی و فرم بد بدن, کوچک کردن شکم

عمل جراحی شکم منجر به ایجاد شکم صاف و متناسب با کل بدن و وزن شما می گردد .

 

درمانهای رایج و چه روشی برای چه فردی مناسب است.
با توجه به مشکل خاص هر فرد پروسه درمانی خاصی برایش تعریف میشود. ولی عوامل اصلی دخیل برای تصمیم گیری در رابطه با روش درمان عبارتند از :
• سن و سلامتی عمومی فرد

• مقدار چربی دور شکم و پهلو
• کیفیت پوست(پوست سفت بدون ترک یا پوست نازک با ترک فراوان)
• میزان پوست اضافه بالا و پایین شکم
• خواسته فرد
• مصرف و یا عدم مصرف سیگار

• شل یا سفت بودن جدار شکم(عضلات شکم)

 

سه روش رایج درمانی عبارتند از:
• عمل جراحي پلاستيك شكم (ابدومينوپلاستي یا تامي تاك )
• ليپوساكشن ( خارج كردن چربي زير پوستي )‌
• ترکیب اين دو روش

 

عوارض احتمالی ابدومینوپلاستی عبارتند از :
• جوشگاه نامطلوب
• خونریزی ( هماتوم )
• تجمع مایع
• اختلال در ترمیم زخم

• جداشدن زخم
• از دست دادن پوست
• لخته های خونی
• بی حسی یا سایر تغییرات حس پوست
• مخاطرات بی هوشی

• محو و شلی پوست
• تغییر رنگ پوست و یا تورم طولانی مدت
• مرگ بافت چربی عمقی پوست ( نکروز چربی )

• عفونت
• ناقزینگی
• درد ، که ممکن است طولانی باشد .
• ترومبوز ورید عمقی ، عوارض قلبی و ریوی
• تورم طولانی مدت پاها
• آسیب عصبی
• احتمال نیاز به جراحی مجدد
• نتیجه کمتر از حد مطلوب از نظر زیبائی

 

اگر عمل ابدومینوپلاستی شما بصورت سرپائی انجام شود ، شما نیاز به همراه خواهید داشت . ترتیبی اتخاذ نمائید که کسی شما را به محل عمل رساند و بازگردانده و حداقل شب اول پس از عمل را نزد شما بماند .

 

نتیجه عمل ابدومینوپلاستی :
نتیحه این عمل ایجاد شکم صافتر خوش فرمتر با باقی گذاشتن حداقل چروک و ترک میباشد. برای نهایی شدن فرم شکم گاهی تا چند ماه بایستی صبر کرد.حداقل یک ماه قبل از عمل سیگار را ترک کنید . انجام هر گونه روتوش یا دستکاری مجدد یک سال بعد امکانپذیر است. به بیمار توصیه می شود که از نوسانات قابل توجه وزن جلوگیری کند و اگر تصمیم به کاهش وزن قابل توجه در فاصله نزدیک دارد توصیه می شود که عمل جراحی را پس از این تغییرات انجام دهد .

 

رژیم درمانی،چاقی و فرم بد بدن

عفونت یکی از عوارض عمل جراحی ابدومینوپلاستی می باشد.

 

مراحل جراحی ابدومینوپلاستی:
مرحله اول - بی هوشی

برای آسایش شما طی عمل جراحی ، داروهائی استفاده می شوند .
گزینه ها شامل تسکین داخل وریدی و بی هوشی عمومی هستند . پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد نمود .

 

مرحله دوم - برش جراحی
یک عمل جراحی شکم کامل ، نیازمند برش افقی در محدوده بین خط موی شرمگاهی و ناف است . شکل و طول برش براساس میزان تصحیح مورد نیاز تعیین می گردد . از طریق این شکاف ، عضلات ضعیف شده شکم ترمیم و بخیه شده و بافت چربی و پوست اضافی برداشته می شود .ممکن است برش دیگری اطراف ناف جهت برداشتن پوست اضافی بالای شکم لازم شود.

 

مرحله سوم - بستن برش ها
بخیه ، چسب پوستی ، نوار چسب جراحی ، یا کلیپس برای بستن پوست بکار می رود .

مرحله چهارم - ملاحظه نتایج
عمل جراحی شکم منجر به ایجاد شکم صاف تر ، سفت تر ، و متناسب با کل بدن و وزن شما می گردد . تورم و ناتوانی در ایستادن کامل تا زمان تکمیل ترمیم ، ممکن است نتایج عمل را بپوشاند . ظرف یک یا دوهفته شما می توانید کاملا بایستید و از بدن باریک تر خود مطمئن و راضی باشید .

 

مراقبتهای بعد از ابدومینوپلاستی :
1- درد تا سه روز حداکثر و سپس کاهش میابد که در طی این دوره مسکن جوابگو خواهد بود.
2- برای کاهش درد هنگام استراحت سر را بالاتر از معمول و بدن را خم نگاه دارید.
3- تا چند هفته از فعالیت سنگین پرهیز کنید.( فعالیت معمول ضرری ندارد و استراحت مطلق ممنوع است زیرا خطر لخته شدن خون در عروق اندام تحتانی را افزایش میدهد)
4- در صورت عدم رعایت موارد فوق امکان ورم طولانی و مورد 11 وجود دارد.
5- کبودی خفیف شکم طبیعی است.
6- آناناس تازه ( و نه کمپوت آن) حاوی ماده بروملین و ویتامین ث است که در تسریع جذب کبودی و ورم موثر است و هرچه بیشتر مصرف شود بهتر است.
7- مصرف میوه جات، ماهی و میگو و امگا3 به وفور توصیه میشود.
8- ترشح خونابه تا چند روز طبیعی است. اما در صورت خونریزی واضح و قابل توجه اطلاع داده شود( این احتمال تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد).
9- ویزیت روز سوم برای بررسی محل عمل و خروج درن ( درصورت وجود) لازم است.
10- ویزیت هفته اول برای بررسی محل عمل لازم است. بخیه ها در روز دهم تا چهاردهم ( بجز موارد خاص) برداشته میشوند.
11- گاهی لبه های فلاپ به علت کاهش خونرسانی از بین میروند که نیازمند اصلاح پس از بهبودی کامل، در مطب خواهد بود.
12- مقدار ورم تا سه روز ممکن است بیشتر شود که طبیعیست ، با این وجود در صورت درد قابل ملاحظه تماس گرفته شود.
13- مقدار ورم متغییر وصبحها بیشتر است که با رعایت مورد 2 و پرداختن به فعالیت معمولی به حداقل میرسد.
14- تا 15 روز مصرف نمک به حداقل کاهش داده شود.
15- داروهای خود را تا آخر مصرف کنید.
16- مصرف دخانیات تا چند هفته پس از عمل موجب تاخیر در بهبودی و افزایش عوارض میشود.

* مانند هر عمل زیبایی، ابدومینوپلاستی هم ممکن است به اعمال اصلاحی جزئی بعدی نیاز داشته باشد.

منبع: سلامت بیتوته


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 144
نویسنده : admin

 ژن خوب یعنی هرچی بخوری چاق نشی ولی بعضی لاغری ها را باید جدی گرفت

 
 

چرا بعضی‌ها چاق نمی‌شوند؟

شاید شما هم کسانی را دیده باشید با این که به نظر می‌رسد زیاد و به دفعات غذا می‌خورند، ولی ظاهر و اندامی لاغر دارند. حال سوال اینجاست دلیل این لاغری چیست و آیا می‌توان گفت فرد لاغر دچار نوعی بیماری است؟

دکتر نازلی نمازی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به این که باید این موضوع از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، می‌گوید در درجه اول باید دید فرد لاغر چه میزان غذا می‌خورد و سرعت غذا خوردن او چگونه است. اغلب افراد لاغر در خوردن غذا کم‌سرعت هستند و مدت زمان زیادی را صرف خوردن میزان کم غذا می‌کنند و این در حالی است که بیشتر افراد چاق، سریع و در حجم بیشتری غذا می‌خورند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم، این متخصص تصریح می‌کند آهسته غذا خوردن به مغز فرصت دریافت سیگنال سیری را می‌دهد و فرد نسبت به افرادی که سریع غذا می‌خورند زودتر احساس سیری می‌کند و نمی‌تواند در حجم زیادی غذا بخورد. بنابراین ممکن است تعداد دفعات مصرف غذا در افراد لاغر زیاد و حجم غذای مصرفی و کالری دریافتی در هر وعده کمتر از دیگران باشد. در نتیجه، مشاهده این که برخی افراد که دائم در حال غذا خوردن هستند، اما لاغرند می‌تواند سبب برداشت اشتباهی از این مسأله شود.

دکتر نمازی به علت دیگر لاغری اشاره می‌کند و می‌گوید ممکن است افراد لاغر دارای برنامه غذایی منظمی نباشند و فقط یک یا دو روز در هفته غذای نسبتا زیادی دریافت کنند و در سایر روزهای هفته کالری دریافتی‌شان کمتر باشد. بنابراین مشاهده پرخوری فرد در یک مقطع زمانی کوتاه نیز نمی‌تواند ملاک مناسبی برای قضاوت باشد.

 

سوخت و ساز زیاد دلیل موجه لاغری

اما مواردی وجود دارد که فرد روزانه کالری زیادی دریافت می‌کند، اما لاغر است. این متخصص رژیم درمانی در این خصوص می‌گوید در این وضعیت چندین علت احتمالی را می‌توان پیشنهاد کرد که با بررسی‌های بیشتر می‌توان به علت اصلی لاغری پی برد.

ژنتیک یکی از عوامل مهم در وزن‌گیری است که در کنار سایر عوامل محیطی (الگوی غذایی و فعالیت بدنی) می‌تواند سبب لاغری یا چاقی فرد شود. مثلا افرادی که سابقه خانوادگی چاقی دارند باید بیشتر از سایر افراد مراقب تغذیه خود باشند. یکی از عوامل تاثیر گذار دیگر در وزن، میزان سوخت و ساز یا متابولیسم پایه بدن است. متابولیسم پایه به میزانی از انرژی‌ گفته می‌شود که بدن برای انجام فعالیت‌های روزمره (ضربان قلب، تنفس، حفظ دمای بدن و...) به آن نیاز دارد. بر این اساس هرچه میزان سوخت و ساز پایه بدن بیشتر باشد، فرد کمتر دچار افزایش وزن خواهد شد .

 

عوامل تاثیرگذار بر سوخت و ساز بدن

عوامل مختلفی در افزایش یا کاهش سوخت و ساز بدن دخیل هستند که عبارتند از سن، جنس، فعالیت بدنی، وضعیت هورمونی، دما و برخی از مواد غذایی است که مهم‌ترین عامل افزایش دهنده سوخت و ساز، فعالیت بدنی زیاد است.

دکتر نمازی می‌افزاید در سنین پایین میزان متابولیسم پایه بدن زیاد است و با افزایش سن از میزان سوخت و ساز کم می‌شود. جنسیت هم در این موضوع تاثیر زیادی دارد. در مردان به دلیل این که دارای توده عضلانی بیشتر و توده چربی کمتری نسبت به زنان هستند، میزان سوخت و ساز بالاتر است. به‌طور مثال ممکن است مرد خانه خیلی بیشتر از همسرش غذا بخورد، اما افزایش وزن کمتری نسبت به او داشته باشد.

 

وقتی لاغری، بیماری می‌شود

وقتی به‌رغم دریافت کافی مواد غذایی فرد وزن نمی‌گیرد و بتدریج شادابی‌اش را از دست می‌دهد می‌توان به وجود بیماری در او مشکوک شد. دکتر نمازی با اشاره به این موضوع می‌گوید شایع‌ترین علت لاغری سریع و ناگهانی می‌تواند استرس و تنش‌های روحی باشد.

به گفته این متخصص اگر فردی نتواند شرایط استرس‌زا را در محیط کاری یا زندگی شخصی‌اش مدیریت کند، مشکلات روحی مانند استرس و اضطراب زیاد او را دچار مشکلات جسمی مانند لاغری سریع و ناگهانی می‌کند. این نوع لاغری میان افرادی که از افسردگی رنج می‌برند نیز وجود دارد.

در ضمن برخی بیماری‌ها ازجمله پرکاری غده تیروئید، بیماری‌های انگلی و اختلالات گوارشی نیز می‌تواند عامل بروز لاغری باشد که با انجام مشاوره و آزمایشات مربوط مشکل مشخص و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این متخصص تاکید می‌کند وضعیت هورمونی ازجمله پرکاری تیروئید یکی از دلایل اصلی کاهش وزن است و باید در این خصوص آزمایشات دقیق تری انجام شود.

سیده زهرا حسینی، کارشناس ارشد علوم بهداشتی و تغذیه در این خصوص می‌گوید: علاوه بر بیماری‌هایی مانند افسردگی، بیماری التهاب روده، سیلیاک، سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) و پرکاری تیروئید که همگی می‌تواند سبب کاهش وزن شود باید دانست مصرف برخی داروها نیز می‌تواند فرد را با داشتن یک برنامه غذایی متعادل و متنوع در معرض کاهش وزن قرار دهد.

به گفته حسینی، ریتالین یکی از داروهایی است که برای درمان بیش فعالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند منجر به کاهش وزن و اختلال در رشد کودک شود. متفورمین که در کنترل قند بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌تواند سبب کاهش وزن و لاغری شود. البته داروهایی هم هستند که با ایجاد عارضه بی‌اشتهایی می‌تواند منجر به کاهش وزن شود که در گروه داروهای موثر در بیماری‌های ریوی، صرع، قلبی ـ عروقی و ضدافسردگی قرار دارند و برخی از انواع آنتی‌بیوتیک‌ها نیز از این جمله اند.

 

دیابت نوع 1 عامل لاغری در کودکان

لاغری می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. حسینی می‌گوید: بیماری‌هایی که با اختلال در بلع و جویدن، کاهش جذب مواد غذایی و حالت تهوع همراه باشند یا مصرف بیش از حد ملین‌ها نیز می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به کاهش وزن کند. سرطان هم یکی از بیماری‌هایی است که باعث بروز لاغری و کاهش وزن شدید می‌شود. تومورهای سرطانی برای دستیابی به مواد مغذی و بزرگ شدن، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند و به این ترتیب کاهش وزن را سرعت می‌دهند.

 

منبع:اقتصاد آنلاین


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 166
نویسنده : admin

۱۰ عملکرد نادرست ذهنی که سبب افزایش وزن و چاق شدن تان می شوند

 

شاید این تصور رایج وجود داشته باشد که با گرفتن رژیم های سرسخت غذایی و ورزش های سنگین به وزن ایده آل دست پیدا خواهید کرد اما بهتر است بدانید که در روند کاهش وزن، نحوه تفکر و کارکرد مغز نیز تاثیر فراوانی را به همراه دارد. آنچه احساس می کنید مستقیما بر نحوه و میزان غذا خوردن تاثیر گذاشته و به افزایش یا کاهش وزن تان خواهد انجامید.

گاه شاید لازم باشد به جای مراجعه به چندین و چند متخصص تغذیه، صرف هزینه های گزاف و دشواری های فراوان برای رعایت تمامی راهکارهای پیشنهاد شده اندکی با ذهن خود آشتی کرده و به مغزمان اجازه تنفس و عملکرد صحیح را بدهیم. در ادامه شما را با ۱۰ مورد آشنا خواهیم کرد که تاثیر نحوه تفکرمان بر وضعیت تغذیه و در نتیجه افزایش وزن را به ما یاد آور می شوند. این موارد را با هم مرور می کنیم:

به قوانین منفی در مسیر لاغری اجازه ورود می دهید
1

یکی از متخصان خوب تغذیه به نام دکتر «کالای مک مردی»، در مورد عادات بد غذایی افراد قوانینی را بر می شمارد و می گوید: “صنعت رژیم درمانی در کل، به گونه ای تنظیم شده که افراد در مورد خود و بدن شان، احساس بدی داشته باشند و این اندیشه را به وجود می آورد که باید تمام وقت، انرژی و پول خود را صرف برنامه ریزی هایی در این زمینه کرده و در انتها نیز موفق به دستیابی به منظور خود نباشند.”

وی ادامه می دهد: “زمانیکه افراد در رسیدن به هدف خود ناکام می مانند، این روند را به نادرست بودن نحوه آن گرفتن آن رژیم نسبت نداده، بلکه برعکس احساس بدی نسبت به خود پیدا می کنند و این سیکل معیوب دائم ادامه پیدا می کند. همین امر سبب می شود که هیچ وقت از وضعیت اندام خود رضایت کافی را نداشته باشند.”

 

اضطراب نیازهای شما را افزایش می دهد
2

احتمالا برای تان پیش آمده که با یکی از افراد نزدیک که علاقه فراوانی نیز به او دارید تلفنی صحبت کرده و پس از برانگیخته شدن احساسات تان، روند خوردن نیز در شما تغییر کند. دکتر «مک مردی»، در این باره می گوید: “اضطراب صد در صد در وضعیت تغذیه تاثیرگذار است و در افراد گوناگون به طرق مختلفی نمود پیدا می کند. برخی در چنین زمان هایی حساب کوچک ترین مقدار غذایی را که می خورند را نگه می دارند و برخی دیگر نیز شروع به پرخوری می کنند.”

افسردگی نیز تغییراتی را در اشتها به وجود می آورد
3

الگوهای مختلفی برای تغییر اشتها وجود دارد که قطعا افسردگی می تواند یکی از آنها به شمار آید. بررسی ها و مطالعات انجام شده بر رابطه میان افسردگی و چاقی که در نشریه Archives of General Psychiatry به انتشار رسید، نشان می دهد که اختلالات خلقی به افزایش وزن منجر می شود.

«کیت ایوب» استادیار دانشگاه پزشکی «آلبرت انشتین» نیز بر این نظر صحه گذاشته و پرخوری و بی اشتهایی شدید را از دلایل افسردگی می داند. وی می گوید: “بهتر است واقعا بدانید که چه اتفاقی در حال وقوع است. با این کار مانع از تاثیرات منفی افسردگی بر سلامت جسمی خود خواهید شد.”

استرس اهداف کاهش وزن شما را با اختلال همراه خواهد کرد
4

اینکه دائم بخواهید میزان کالری که دریافت می کنید را محاسبه کنید، برای رفتن به باشگاه و سوزاندن کالری، برنامه ریزی کنید و گاهی هم گرسنگی را تحمل کنید، در شما ایجاد استرس بیشتری خواهد کرد و عملکرد مغزتان را با اختلال مواجه می کند. «مک مردی» در این باره می گوید:

“زمانیکه افراد بیش از اندازه در مورد اندام خود نگران هستند، شیوه های غذا خوردن شان را محدود می کنند و بدن برای بقا ناگزیر به هماهنگ ساختن خود با این شرایط است و نمی داند که فرد عامدانه چنین روشی را پیش گرفته است و فقط در می یابد که میزان انرژی دریافتی کافی نیست. بنابراین بدن میزان سوخت و ساز طبیعی را کاهش می دهد. همین امر سبب خواهد شد که فرد برای بازیابی انرژی بیشتر، میزان بیشتری کالری دریافت کند که خود به پرخوری و افزایش وزن و چاقی می انجامد.”

مغز به رژیم نگهداری از چربی روی می آورد
5

بی شک مغز از رژیم گرفتن خوشش نمی آید. پژوهش اخیری که بر روی موش ها انجام شد و نتیجه آن در مجله eLife به انتشار رسید، نشان می دهد، زمانیکه بدن با کمبود مواد غذایی روبرو می شود، سلول های اصلی مغز، فعالانه از سوزاندن چربی ممانعت به عمل می آورند. این فرضیه وجود دارد که پیشینیان ما برای بقا در هنگام قحطی از این روش استفاده می کردند اما اکنون گرفتن رژیم های غذایی که با گرسنگی فراوان همراه است، به نگهداری چربی ها می انجامد.

دکتر «کلمنس بلوئت» از مرکز آزمایشگاهی و تحقیقات متابولیک دانشگاه کمبریج انگلستان می گوید: “مطالعات ما نشان می دهند که گروهی از نورون های مغز میان انرژی و اشتها هماهنگی هایی را به وجود می آورند و با توجه به در دسترس بودن آنچه در محیط وجود دارد خاموش و روشن می شوند. اگر ماده غذایی در دسترس باشد، ما را وادار به خوردن می کنند و اگر غذا کافی نباشد، بدن در وضعیت ذخیره قرار می گیرد و از سوزاندن چربی جلوگیری به عمل می آورد.”

در مورد خوراکی ها قضاوت می کنید
6

زمانیکه به یک چیزبرگر فکر می کنید، آیا مفهومی که در ذهن تان بوجود می آید مثبت است یا منفی؟ در مورد یک ظرف سالاد چطور؟ زمانیکه سن مان بالا تر می رود سهوا بر روی برخی از مواد غذایی برچسب هایی می زنیم. دکتر «مک مردی» در این باره می گوید: “برچسب های خوب و بد را از روی خوراکی ها بردارید . این کار کمک بزرگی به شما می کند. غذاها مفاهیم سیاه و سفیدی ندارند. بنابراین بر خلاف امور اخلاقی نمی توانند بر شما احاطه ای داشته باشند.”

مانع از لذت بردن خودتان می شوید
7

بهتر است از چیزی که می خورید لذت نیز ببرید. «مک مردی» در این باره می گوید، به جای آنکه چیزی را که واجب است بخورید میل کنید، تجربه های جدیدی را کسب کنید. در واقع او بر این باور است که چیزی را که واقعا دوست دارید میل کنید و گزینه های جدیدی را نیز امتحان کنید و از وعده های غذایی که احساس شادی بیشتری به شما می دهند، لذت ببرید.

از چرایی خوردن پرسش نمی کنید
8

زمانیکه یه عدد کلوچه یا بیسکویت را در داخل دهان خود می گذارید، نمی پرسید که برای چه این کار را انجام می دهید. آیا واقعا به خوردن آن علاقه دارید یا اینکه هوس خوردن چیزی را بدون احساس گرسنگی کرده اید. «مک کردی» بر این باور است که بد نیست گاهی از روی احساسات چیزی میل کنید. به عنوان مثال یک تکه از کیک تولد را میل می کنید اما باید قادر به تشخیص این موضوع نیز باشید که آیا آن ماده خوراکی برای تان خوب و لازم است و واقعا به خوردن آن در آن لحظه احتیاج دارید یا خیر.

قدرشناس نیستید
9

قدرشناسی می تواند به طرق مختلفی به وضعیت سلامت تان کمک کند. دکتر «آنیدا پیرسون» از متخصصین تغذیه در این باره می گوید، زمانیکه که پرخوری و احساس عذاب وجدان می کنید، چندان قادر به شکرگزاری کردن نخواهید بود. اما در چنین مواقعی بهتر است به خود بگویید که چقدر جالب است که مغز و بدن تان برای زنده نگه داشتن شما تلاش می کند. وقتی چیزی می خورید، بدن شما به صورت بیولوژیکی انرژی و کالری بدست آمده از آن را مصرف می کند.

بهتر است به جای جنگیدن با این روند، به بدن مان توجه بیشتری کرده و بر اشتهای خود نیز بیشتر کار کنیم. وی بر این باور است که با اندام و وزن خود کنار بیاییم و راه سلامت و ثبات را در پیش بگیریم چرا که عمدتا افرادی که از وضع جسمانی خود رضایت بیشتری دارند، در وضعیت سلامت عمومی بهتری نیز قرار دارند.

غرور به شما اجازه نمی دهد از دیگران کمک بگیرید
10

اگر خودتان قادر به انتخاب بهترین راهکار برای تغذیه نیستید، از اینکه از دیگران یا متخصصین کمک بگیرید، واهمه نداشته باشید. دکتر «مک مردی» در این باره می گوید: “تفکرات اشتباه و نادرست در ارتباط با تغذیه را کنار گذاشته و بدون ترس و با اختصاص زمان روند اصولی را دنبال کنید. در قدم های نخست از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید و یک رویکرد غیر از رژیم غذایی را نیز برای کمک کردن به خود در پیش بگیرید.”

 

منبع:rooziato.com


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 183
نویسنده : admin

افسردگی چه تاثیری در چاقی یا لاغری دارد؟


درک و اثبات رابطه بین چاقی و افسردگی، موضوع بسیار مهمی در مبحث سلامت عمومی است، زیرا چاقی و افسردگی دو بیماری رایج قرن به شمار می روند که ابتلا به هر یک صدمات بسیاری بر سیستم سلامت عمومی بدن خواهد داشت. افسردگی

دکتر رزاقی روان شناس و مشاور خانواده در هفته نامه ای نوشت:مهسا 131 کیلو و 700 گرم وزن داشت. خودش تاکید می کرد این 700 گرم را هم بگوید. انگار این 700 گرم او را به آدم خوشبخت زیر 132 کیلوگرم وزن تبدیل می کرد و در مسیر نگه می داشت و اگر می گفتیم 132 کیلوگرم است درهای امید و آرزو را برای لاغر شدن به رویش می بستیم و کلیدش را هم دور می انداختیم. چاقی برایش شده بود کابوس. اولین دفعه که به مطب آمده بود، چنان غمگین و افسرده بود که وقتی پرسیدم از کی چاق شده، زد زیر گریه و تا وقتی نصف بسته دستمال کاغذی روی میز را تمام نکرده بود، گریه اش بند نیامد و این برنامه همیشگی مان بود تا وقتی که به 99 کیلوگرم رسید و باور کرد او هم می تواند. در مقابل او حسین را داشتیم که دانش آموز نخبه یکی از بهترین مدارس تهران بود و در 17 سالگی و با قد 178 سانتی متر فقط 50 کیلوگرم وزن داشت. عبوس و گرفته بود، لاغری مایه خجالتش بود و از این عیب احساس شرم می کرد و چند وقتی بود که به جز کتاب و جزوه کنکور، قرص های ضدافسردگی هم پای تختش تلنبار شده بودند. در میان مراجعان به مطب مشاوران تغذیه یا روان شناس ها از این قبیل نمونه ها فراوان یافت می شود. آدم های چاق یا لاغری که انگار با همه دنیا آشتی اند و لبخند هرگز از لبشان نمی افتد یا آنهایی که می خواهند سر به تن دنیا نباشد ولی واقعا چاق ها شاد ترند یا لاغرها؟

چاق ها کمتر افسرده می شوند
نمی توان گفت افراد چاق حتما غمگین و افسرده هستند یا حتما شادند، ولی افراد لاغر معمولا از نظر روان شناسی تیپ شخصیتی ای دارند که احتمال بروز بعضی از اختلال های رفتاری در آنها بیشتر است. هر چیزی این افراد را شاد نمی کند و حساس و زودرنج هستند.

چاقی و نارضایتی از تصویر بدنی
افراد چاق در اغلب مواقع بی خیالند و به اصطلاح می توانیم بگوییم اگر دنیا را آب ببرد، آنها را خواب می برد! به همین دلیل افراد چاق کمتر دچار افسردگی می شوند، اما این پیش بینی بر اساس یک قانون علمی و اثبات شده نیست که بتوانیم میان شادی و وزن بالای فرد رابطه مستقیم برقرار کنیم و بگوییم چون چاق است، پس افسرده نمی شود یا به فردی که لاغر است برچسب افسردگی بزنیم چون از طرفی افرادی که دچار چاقی مفرط هستند هم ممکن است به دلیل نارضایتی از اندامشان و اینکه نمی توانند در مهمانی ها و مراسم ها، لباس های مورد علاقه شان را بپوشند دچار افسردگی شوند. حتی در مواردی، افراد به دلیل چاقی زیاد خجالت می کشند و زیاد از منزل خارج نمی شوند و در نتیجه چاق تر و افسرده تر می شوند. از طرفی چنین مواردی در مورد افرادی که دچار لاغری مفرط هستند هم صدق می کند.

چون مثبتی چاق می شوی!
افرادی که یک مقدار چاق هستند اغلب به دلیل برخی خصوصیات اخلاقی مثبت چاق می شوند که در اصطلاح به آن راحت گرفتن زندگی و بی خیالی می گوییم، ولی وقتی همین چاقی از یک حد مشخصی می گذرد اگر شخص به ظاهر خود اهمیت بدهد، وزن بالایش باعث ناراحتی و افسردگی اش خواهد شد. در ضمن در اغلب مواقع خوردن عامل شادی و رضایت است. افراد چاق خوب غذا می خورند و هر جا و در هر شرایطی می توانند خوب بخورند، بنابراین آدم های شادتری به نظر می رسند.

وقتی پرخوری عصبی می شود
اختلالی به نام پرخوری عصبی نیز وجود دارد که عامل چاقی است، اما در این حالت فرد دیگر شاد نیست. این اختلال باعث می شود فرد هر چه بیشتر از نظر روانی به هم می ریزد بیشتر بخورد و در نتیجه چاق تر شود. در واقع در اینجا خوردن یک نشانه برای بروز خشم و ناراحتی در فرد است نه عاملی برای خوش گذراندن و شادی. از سوی دیگر برخی اختلال های هورمونی هم باعث چاقی می شوند و گاهی این اختلال های هورمونی علاوه براینکه باعث چاقی می شوند باعث بروز افسردگی هم هستند، بنابراین هر فرد چاقی الزاما شاد و خوشحال نیست، همان طور که هر فرد لاغری افسرده و غمگین نیست.

با هر ظاهری که دارید شاد زندگی کنید
گاهی چاقی اعتماد به نفس اشخاص را پایین می آورد و باعث سرخوردگی فرد می شود. حتی لاغری مفرط هم در بعضی افراد همین نتیجه را دارد، بنابراین در عین حالی که ما تناسب اندام را به همه افراد توصیه می کنیم اما در درجه دوم هر فردی باید یاد بگیرد با هر ظاهری سعی بر شادزیستن و شاد زندگی کردن داشته باشد. افراد چاق می توانند با تغییر شیوه زندگی، رژیم غذایی مناسب و تحرک بیشتر به تناسب اندام برسند و افراد لاغر هم می توانند با ورزش اندام زیباتر و خوش فرم تری داشته باشند، بنابراین آنچه بیشتر از همه باید اصلاح شود دیدگاه ما نسبت به خودمان و زندگی است.

 

منبع:سلامت نیوز


تاریخ : شنبه 29 دی 1397
بازدید : 160
نویسنده : admin

 

برای لاغری دست به هر کاری نزنیم

رژيم لاغري, چاق شدن, برنامه کاهش وزن

 

امروزه تعداد افرادي که به دنبال رژيم هاي سريع و آني براي لاغري مي گردند کم نيست اگر شما هم از اين رژيم پيروي مي کنيد به اين مطلب توجه کنيد.
بسیاری از افراد به ویژه بانوان اقدام به رژیم لاغری به روش شخصی می نمایند . سلایق شخصی در رژیم لاغری و غذایی هیچ توجیه علمی نداشته و اثرگذار نیست . چنین روش های خودسرانه نه تنها اقدامی بیهوده می باشد بلکه موجب تنش و بروز رفتارهای عصبی و کسالت روحی نیز می شود .

اولین و رایج‌ترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می‌شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است. بدترین روش برای شروع رژیم غذایی، کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن است. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد، بلکه مستقیما به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.
در این برنامه‌ها چربی بدن کاهش نمی‌یابد، بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می‌رود که برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیم‌ها موقتا قطع شوند فرد مجددا با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می‌شود و اغلب می‌بینیم فرد حتی چاق‌تر از زمان قبل از رژیم شده است.

موضوع لاغری و بلعکس چاقی باید علمی و با شناخت از کنش و واکنش اندام های درونی بدن باشد . وقتی افراد کثیری از مکانیسم لاغری در سلول های بدن و این که چگونه و در چه شرایطی چربی می سوزد و یا چگونه توده عضلات و چربی در بدن شکل می گیرد شناختی ندارند ، بدیهی است تلاش برای لاغری یا چاقی بیهوده خواهد بود.
وقتی شخصی از چگونگی ترشح انسولین در بدن اطلاعی ندارد و از عملکرد انسولین در بدن آگاه نیست ، یا فرق چربی های مفید و چربی های بد را نمی داند ، رژیم لاغری وی جز سختی و عذاب چیزی دیگری را برایش به ارمغان نمی آورد.

نکته: گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره‌سازی چربی افزایش یابد. اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر کنید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین کنید و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه‌جات، سبزیجات، حبوبات، گوشت‌های کم‌چرب و ماهی استفاده و سعی کنید ۴ یا ۵ بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش کنید.

 

منبع:yic.ir


تاریخ : جمعه 28 دی 1397
بازدید : 182
نویسنده : admin

سئو ، بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

سئو
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
منبع : سئوسایت

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان reza-fablog و آدرس rezafathabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com